Waar moet je op letten bij het kopen van een PicoPSU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timetorun
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-09-2019
Beste Tweakers,

Ik heb al een half jaar een servertje thuis draaien en de stroommeter zegt dat hij maximaal de 34W haalt als hoogste consumptie en 13W als laagste gemeten. Omdat mijn server meestal idle is zou ik het standby verbruik graag nog lager willen maken. Ik weet dat 13W al super laag is maar het is gewoon een hobby om dat nog verder te verminderen

Nu heb ik er zelf een Gold gecertificeerde voeding van 300 watt en weet ik dat dat de grootste Watt-Killer is in mijn systeem en zou ik die graag willen vervangen door een PicoPSU. Zelf had ik de volgende in gedachten: (http://www.mini-box.com/picoPSU-90-XLP)

Zouden jullie mij advies kunnen geven over waar ik verder precies op moet letten en wat voor adapter ik het best kan kopen voor een zo laag mogelijk stroomverbruik? Mijn huidige server heeft de volgende componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3440 Tray€ 0,-€ 0,-
1ASRock H81M-HDS€ 40,-€ 40,-
1Fractal Design Define Mini€ 75,95€ 75,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP4G3D1339DS1S00€ 0,-€ 0,-
1Corsair CS450M€ 58,83€ 58,83
1Samsung 840 EVO 120GB€ 68,40€ 68,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 243,18

Alvast bedankt!

Christian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je moet erop letten dat je een goede zuinige adapter erbij neemt anders gaat het verbruik omhoog.

Andere dingen waar je rekening mee moet houden is dat de kans nogal erg groot is dat de huidige meter helemaal niet precies is en je dus het echte verbruik niet weet. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic