Medion Akoya all in one pc openen bios batterij vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuipzeiler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05 21:34
Hallo.

Ik heb een ca 5 jaar oude Medion Akoya all in on pc (AIO PC P 40100) waarvan de bios batterij vervangen moet worden. Heb van alles geprobeerd maar krijg hem met geen mogelijkheid open. Al uitgebreid op internet gezocht maar geen aanwijzingen gevonden hoe de kast is open te maken. Het lijkt erop dat hij in ekaar is geklikt maar misschien zie ik toch een paar schroeven over het hoofd.

Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
For those who may have a similar problem it is the usual suspect a CR2032 button.
To access it remove plastic panel with antenna connector protruding on right hand side viewed from behind. Remove steel panel holding antenna connector (four corner screws) to reveal a part of main board including ram and cmos battery tucked slightly out of sight under steel surround. Fairly easy to remove and replace.
bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuipzeiler
Bedankt voor je snelle reactie. Dat was de enig plek waar ik nog niet had gekeken. Lastige schroefjes en zo te zien geen mogelijkheid om de kast open te maken. Heb nu geen tijd maar laat weten of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuipzeiler
Het lukt inderdaad op deze manier. Maar vraag niet hoe. Je kan er nauwelijks bij.

Ik heb nog contact opgenomen met Medion. Helaas was de enige reactie dat deze pc uit de garantie was en dat ze daarom geen informatie konden geven. Verder was er geen handleiding om de kast uit elkaar te halen.

Enige alternatief was de pc op te sturen voor reparatie. ca € 50 plus kosten voor het onderdeel. Een CR2032 batterijtje kost nog geen € 2. Dus een beetje overkill.

Voor mij dus nooit meer een Medion. Ik kan iedereen aanraden om geen Medion te kopen. Als er iets kapot gaat zijn ze niet meer te repareren. Een vriend van me heeft met een desktop pc eenzelfde ervaring gehad. Kon niet gerepareerd worden omdat er afwijkende onderdelen in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334813

Bedankt voor deze duidelijke uitleg.
Wel een beetje lastig, maar zeker wel te doen.
Laten doen was €50,- en daar zei men ook dat het lastig was.
Maar deze leek heeft het gedaan in nog geen 10 minuten... _/-\o_