WD TV Live leest geen DVD- en mkv-bestanden van Qnap TS-210

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midos88
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-11-2014
Beste NAS-kenners,

Een maand geleden heb ik een nas, Qnap TS-210, met de twee goed werkende harddisks erin, van een vriend als cadeau gekregen, deze nas geïnstalleerd en o.a. met de nieuw gekochte player WD TV Live via modem verbonden. Met deze player kan ik mp3-, divx- en iso-bestanden, die op de nas staan, openen.
De mkv- en DVD-bestanden (.VOB-bestanden) die op de nas staan, opent deze player echter niet.

Raar genoeg kan ik dezelfde mkv-bestanden openen wanneer ik die via een memorystcik die ik de player insteek, probeer te openen.

En TS-210 en WD TV Live heb ik voorzien van de laatste firmwares. WD TV Live betreft de laatste (3e) generatie die alle gangbare audio- en video-bestanden opent.

Kan iemand mij hierbij helpen? Hoe kan ik de mkv- en dvd-bestanden die op de nas staan, toch afspelen?

Groet, Midos

P.S. Ik heb de gebruiksaanwijzingen van beide apparaten meerdere malen doorgenomen, maar daarin heb ik geen hulp kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 12:12
Kan je de bestanden wel zien op de WD? Anders heeft het misschien iets met rechten te maken op de Qnap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midos88
Nee, ik kan de bestanden niet zien. In de map waarin ik de films heb geplaatst, kan ik alleen de map van betreffende film zien, maar de (VOB-)bestanden erin niet. De mkv-bestanden kan ik wel zien, maar niet openen.

Wat rechten betreft, heb ik daar niets aan gedaan, waardoor ik denk dat ik als 'administrator' wel toegang tot de films heb. Maar zeker ben ik niet.

• Omisys
Ik heb zelf ook een WD TV Live maar heb tot heden nog geen problemen gehad met mkv files. Ik heb hem zelf in gebruik in combinatie met een linux server en daar vandaan speelt hij alles prima af. Ik denk dat je het probleem wel bij je Qnap moet zoeken aangezien hij de files wel afspeelt van een usb stick. Kan je uberhaubt files afspelen van de Qnap?(bijv avi of mp4)

• Midos88
Ja, ik kan avi files van de Qnap afspelen. Ook mp3 files. Ik kan ook iso files afspelen, maar zonder de mogelijkheid om de ondertiteling te selecteren (alsof die er niet beschikbaar is).

Soms vraag ik mij af of ik WD TV Live met de Qnap goed heb verbonden. Maar als ik WD TV Live start en via Setup naar Netwerkinstellingen en vervolgens Verbinding controleren ga, zie ik dat de verbinding in orde is.

Al mijn files staan in de map Qmultimedia. Kan dit een probleem zijn (moet ik ze misschien naar de map Homes verplaatsten e.d.)?

Soms denk ik dat ik misschien ergens een handleiding kan vinden hoe ik alles goed kan instellen, maar zoiets heb ik nergens kunnen vinden. In de gebruiksaanwijzing van de Qnap zelf staat alleen uitleg van verschillende onderdelen, maar niet hoe je e.e.a. met elkaar kunt verbinden, zodat het werkt.

Ik weet dus niet welke kant ik op moet en hoe ik verder moet zoeken. Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midos88
Vormt dit misschien een probleem? Wanneer ik op de Qnap via de browser inlog, krijg ik een soort foutmelding met de volgende tekst:

"Het systeem heeft gedetecteerd dat uw DNS-server problemen met hosts niet kan verhelpen. Hierdoor zullen een aantal toepassingen niet goed functioneren. Ga naar Configuratiescherm > Netwerk > TCP/IP" en controleer of de DNS-server en standaard getaway correct zijn. U moet misschien contact opnemen met uw ISP (Internet Service Provider) voor informatie over de DNS-server."

Zelf heb ik bij de DBS-server niets gedaan en het lijkt dat de gegevens bij de DNS-server en stabdaard getaway automatisch worden ingevuld / gelezen.

Zegt bovenvermelde foutmelding je iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
Sorry maar ik heb zelf geen ervaring met Qnap, en ik vind het een beetje lastig om precies te zeggen waar het probleem zit aangezien ik het zelf niet kan zien. Ik denk dat het voor mij hier op houdt. Probeer het anders eens op het forum van WD of Qnap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-07 20:01
Benader je de bestanden wel via SMB en niet via DLNA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midos88
Dan je voor de moeite Onisys!

Rdjnl, helaas is dit voor mij een moeilijke vraag. Ik weet niet wat SMB is. Over DLNA weet ik het volgende:

Bij Configuratiescherm > Applicatie-servers > DLNA Mediaserver staat een vinkje aan bij Schakel de DLNA Mediaserver in (beta). Daaronder, bij de Dienst Naam, staat de naam van mijn NAS vermeld.

In de tweede helft van de venster staat ook Schakel TwonkyMedia DLNA Server In. Hier staat geen vinkje aan.

Graag je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-07 20:01
De Qnap nas ken ik niet, alleen de wd tv live speler. Ik bedoelde dat je het gebruik van DLNA moet voorkomen, omdat dit systeem om media te streamen naar mijn mening maar halfslachtig werkt. Losse ondertitels werken bijvoorbeeld niet via DLNA, vandaar mijn reactie. SMB is een protocol om bestanden te delen. Je mediaspeler kan hierdoor feitelijk door je nas bladeren. Verander de naam van de DLNA mediaserver eens in bijvoorbeeld 'dlna', dan kun je op de mediaspeler zien of deze naam meeverandert. Ik raad dus aan te verbinden via SMB, zie blz 28 van de wd tv handleiding, onder 'network share (netwerkshare)'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-07 13:48
Ik kan alleen maar bevestigen wat rdjnl zegt. Jij benaderd vermoedelijk de NAS via DLNA. Dit protocol ondersteund lang niet alle bestandstypen die de WD Live af kan spelen. Via SMB moet dit wel goed gaan. Ik heb geen ervaring met QNAP en de WD Live, maar mochten beiden NFS ondersteunen (naast SMB) dan wil dit soms nog wel een performance verbetering opleveren. Een snelle google lijkt er echter op te wijzen dat ze dit recentelijk bij de WD verwijderd hebben. Geen ramp, gewoon SMB gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midos88
Heren,

Bedankt! Ik heb DLNA uitgeschakeld en wat gebeurde er? Ik kon gelijk wel alle iso-bestanden, avi-bestanden, avi-bestanden met aparte ondertiteling en mkv-bestanden openen. Een grote vooruitgang!

Helaas kan ik nog steeds dvd-bestanden openen. SMB installeren en instellen is voor mij helaas te moeilijk.

Dank nogmaals!
Pagina: 1