Configuratie voor een dedicated server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVILDJ
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-11-2020
Beste Tweakers!

Voor een klein project ben ik op zoek naar een dedicated server. Echter weet ik niet precies welke specificaties de server moet hebben. Waar moet ik nou op letten?

De applicatie die op de server gaat draaien is:
- ASP.NET 4.5 web applicatie
- - SignalR
- MySQL 5 Database
- We verwachten ongeveer 200 bezoekers per maand

Wat zou nou een goede server configurator zijn als je kijkt naar de hoeveelheid bezoekers en de applicatie. Hoeveel RAM en wat voor processor?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik denk dat een beetje VPS hiervoor voldoet.
Hangt ook van de grootte van je DB af..
Ik gok op een max. van 4GB ram en 2 cores.

Kijk eens bij partijen zoals TransIP of DirectVPS.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:02
Inderdaad erg afhankelijk van je database belasting, denk dat je met 4GB zelfs erg ruim zit. Met 2GB moet dit ook wel kunnen. Nogmaals, afhankelijk van wat je precies draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVILDJ
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-11-2020
Bedankt voor de reacties!

Is een vps niet een beetje tricky? Als de node waar de vps op draait te vol is en een andere vps 'piekt' zullen mijn klanten hier last van hebben toch?

Verder zal de database ongeveer 20MB zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien ASP.NET 4.5 gebruikt wordt, neem ik aan dat je een Windows machine wil gaan draaien? :) Nu heb ik niet veel ervaring met VPS en daarop Windows te installeren, maar 2GB is dan wel karig. Als je inderdaad Windows wil gaan draaien, zou ik minimaal 4GB willen.

VPS of dedicated maakt natuurlijk niet uit, als je niet tricky wil zitten, heb je een load balancer die de load verdeeld. Eventueel met een automatisch systeem om over te schakelen.