Toon posts:

TV stoort audioverbinding UPC tuner -> geluidssysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, alvast bedankt voor lezen van mijn topic, hopelijk heeft iemand een oplossing :)

Ik heb vorige week een nieuwe tv gekocht (Philips 55pdl8908) ter vervanging van mijn oude Panasonic tv. Ik heb de aansluitingen tussen UPC tuner, TV en Home Cinema systeem (Philips HTS7202) hetzelfde gelaten, maar toch heb ik nu problemen met het luisteren van radio als de tv stand-by staat.

De apparaten zijn aangesloten als in onderstaande afbeelding, er is dus een directe verbinding tussen de UPC tuner en het geluidssysteem. Er zijn nog meer apparaten aangesloten, maar heb die voor het gemak niet getekend.

https://www.dropbox.com/s...qa0/TV_UPC_sound.PNG?dl=0

Echter als ik radio inschakel op de tuner en de correcte audio-ingang selecteer op het geluidssysteem terwijl de tv stand-by staat krijg ik geen geluid. Pas als ik de tv uit stand-by haal komt er geluid. Als ik nu de tv weer op stand-by zet gebeurd er iets vreemds. De tv gaat uit, rode lampje gaat aan, rode lampje gaat weer uit, geluid hapert even maar blijft uiteindelijk aan, rode lampje gaat weer aan, geluid blijft aan, maar na een halve minuut gaat het geluid toch weer uit. Resultaat: geen geluid van UPC tuner als tv stand-by staat. ECHTER, af en toe speelt het bovenstaande scenario zich af maar blijft het geluid wel aan!

Ik heb er deze week een uitgebreide studie aan gewijd om uit te vinden of er een patroon is (ligt het aan het kanaal wat op de TV geselecteerd is, nee; ligt het aan de volgorde waarin apparaten aan/uit gaan, niet dat ik kan vinden; iets in de instelling dan misschien zoals HDMI ARC aan of uit, niets kunnen vinden; heb Easylink uitgeschakeld dus tv afstandsbediening zet niet per ongeluk Philips HTS op standby). Ik snap sowieso niet waarom het stand-by staan van de tv invloed heeft op een aparte audioverbinding tussen het geluidssysteem en de UPC tuner.

Iemand een idee?

PS: HDMI ARC heb ik ook nog niet aan de gang gekregen om geluid van SMART TV via het geluidssysteem te krijgen... eerst bovenstaande maar oplossen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 10:56 . Reden: Informatie toegevoegd ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-01 18:29

Zorian

What the fox?

En wat gebeurt er als je de HDMI kabel weg laat tussen TV en UPC tuner?
Klinkt toch alsof er een halve handshake geprobeerd wordt te maken naar mijn idee. Maar die faalt uiteraard, want de TV staat uit.

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 21:30

WeirdEye

Eindbaas

Gaat het hier om een horizon box? En hoe is hij aangesloten om je audiosysteem?

Als je een horizon via de tulp hebt aangesloten op je audio systeem kan het inderdaad kloppen dat bij het uitschakelen van je TV de geluidsverbinding wegvalt.
Voor zover ik weet gebeurd dit bij de digitale uitgangen niet.

Verwijderd

Topicstarter
Beiden bedankt voor de reactie, allebei hebben jullie gelijk. Het gaat om een Horizon box die met tulp aansluitingen (de rood/witte stekkers zoals getekend) is aangesloten. Als ik de HDMI kabel tussen tv en Horizon box weghaal geen problemen meer.

Dus oplossing is de digitale audio-uitgang van de Horizon box gebruiken?

Toch beetje vreemd dat de analoge uitgangen uitschakelen, en dat ik dit probleem met mijn vorige tv niet had terwijl alle kabels precies hetzelfde zijn aangesloten.

Ben overigens niet de enige met dit probleem; levendig topic op UPC Community forum http://community.upc.nl/posts/90faa06b10?page=4

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2014 11:51 ]

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 21:30

WeirdEye

Eindbaas

Dit zou wel eens te maken kunnen hebben met ARC van je TV.
Meestal zit dit op HDMI1 van je TV, je zou eens een andere HDMI poort kunnen proberen.

Maar als je de mogelijkheid hebt om hem digitaal aan te sluiten op je audioset is dat natuurlijk de mooiste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas was het aansluiten via een digitale (optische) kabel niet de oplossing, zelfde probleem. Op het UPC forum werd dit ook al door sommige gebruikers genoemd, zowel analoge als digitale kanalen op de Horizon box gaan uit zodra de TV op standby staat.

Op het UPC forum werd aangeraden een HDMI switch te gebruiken, als je op de switch een lege ingang kiest (of in ieder geval niet die waar Horizon op aangesloten zit) ziet de Horizon box de TV niet meer en blijft het geluid werken. Dus switch aangeschaft (http://www.aten.com/produ...h~VS381.html#.VIFixzGG-Ag) en werkt als een trein! :D

Terugkomend op de ARC, in de handleiding van de TV staat dat ARC op alle 4 de HDMI uitgangen beschikbaar moet zijn. Zodra een ARC compatible geluidssysteem word aangesloten moet automatisch op de goede uitgang van de TV ARC ingeschakeld worden. Ook hier veel online over gelezen, sommige zeggen dat die alleen werkt als er ook daadwerkelijk maar 1 HDMI uitgang in gebruik is (dus alleen geluidsysteem aansluiten). Dat lijkt me wat tegenstrijdig, ik heb alle 4 in gebruik normaliter, maar heb het toch getest. Helaas maakte dit niet uit.

Nu werkt het geluid in ieder via directe verbindingen tussen alle randapparatuur (had graag de extra kabel vermeden) en ik kan ook radio luisteren zonder de TV aan te zetten :D
Pagina: 1