Time Machine restore stoppen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-08 13:52
Ivm problemen met Finder, ben ik bezig om Yosemite opnieuw te installeren(clean install). De backup via TM heb ik op een externe hdd gedaan.
Nu bezig met restore via usb en gaat goed, maar dit duurt heeel erg lang.Totaal ruim 90 uur voor ca 280Gb. Op dit moment duurt het nog 71 uur.
Is het mogelijk het restore proces te stoppen of te pauzeren en later weer (in gedeeltes) te restoren, zodat ik tussendoor toch mijn Imac soms kan blijven gebruiken?
Of is het met TM alleen mogelijk om alles te restoren?
Ik zit met smart te wachten op (hopelijk gunstige) reakties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik zat ook in die situatie: wou niet alles van Time Machine restoren maar kwam daar pas achter toen de restore al begonnen was. Je hebt dan niet de mogelijkheid om terug te gaan of te annuleren.

Ik heb toen de computer opnieuw opgestart en ben gewoon weer opnieuw begonnen. En dan de restore van Time Machine backup overslaan.

Als de installatie afgerond is kun je je USB-schijf inpluggen en dan via Finder je Time Machine Backup bekijken en dingen daaruit kopiëren. Op die manier is een gedeeltelijke restore mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Dat is goed nieuws. Ik wist niet of je vanuit TM ook gedeeltelijk kon restoren.
Het is dus in principe mogelijk om telkens maar een gedeeltelijke restore te doen?
Opnieuw opstarten kan dan alleen dmv aan-uit knop ingedrukt houden?

Nog even een aanvulling. Jij hebt het over "Ik heb toen de computer opnieuw opgestart en ben gewoon weer opnieuw begonnen", maar ik neem aan dat als ik TM restore stop, Yosemite er nog gewoon op staat en dat ik dan toch niet weer Yosemite opnieuw moet installeren?

Ik ben al begonnen. Via aan uit knop weer herstart en kijken wat er gebeurt.

[ Voor 43% gewijzigd door doggy1 op 23-11-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb toen de schijf opnieuw geformatteerd en gepartitioneerd en ben helemaal opnieuw begonnen. De reden was dat ik een clean install wou doen en niet precies wist wat Time Machine nou wel of niet teruggezet had. Bij mij had die restore ook een tijdje gelopen voordat ik besloot dat dat toch niet was wat ik wou.

Ik had toen van te voren Yosemite op USB gezet tbv installatie dus ik wist dat ik hoe dan ook een bootable systeem over zou houden

En nog een aanvulling: ik had naast de Time Machine backup ook nog een kopie van mijn data op een andere USB disk staan en ik heb nog een online backup (Backblaze). In principe kun je je oude time machine backup dus koppelen via Finder en dan data kopiëren maar om 100% zeker te zijn zou ik in elk geval zorgen dat je een tweede (en liefst ook derde) kopie van je data hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door Kalentum op 23-11-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Op dit moment doet hij het weer prima!!
Nu even uitpuzzelen hoe ik bv weer alles terug krijg in Mozilla(dus al mijn favorieten).
Ik kan ook alles zien op mijn ext hdd waar ik alles mbv TM heb gebackupt.
Alvast bedankt voor je reaktie