Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnepan1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-07-2022
Beste heren

Een paar dagen geleden stond de update klaar van lollypop op mijn nexus7.
Het downloaden ging snel en goed dus niets aan de hand zou je zeggen.
Maar bij apps updaten ging het fout, na een uur ben ik ermee gestopt.
Ik ben zaterdag bezig geweest om de nexus weer aan de praat te krijgen maar dat lukt helaas niet.
Bij het opstarten blijft hij steken bij de balletjes die heen en weer gaan.
Al een aantal keer een factory reset gegeven zonder resultaat.
Mijn vraag is
Is de nexus overleden?
of kan hij toch nog opgestart worden?
En wie is hier aansprakelijk voor google?
ik hoop dat iemand een goede tip heeft
bij voorbaat dank

magnepan1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Eerste keer opstarten duurt behoorlijk lang. Vrees dat je te ongeduldig geweest bent.
In het ergste geval zul je hem even opnieuw moeten flashen met behulp van de factory image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 11:55
Image downloaden bij Google. Uitpakken in een mapje en fastboot.exe erbij pleuren. Tablet in fastboot mode zetten(power+vol down), usb aansluiten en flash-all uitvoeren en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maloesa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 17:35
Ik heb een Nexus 7 2012 en heb na de update last van heel veel lag :? . Iemand een idee wat daar aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
maloesa schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:29:
Ik heb een Nexus 7 2012 en heb na de update last van heel veel lag :? . Iemand een idee wat daar aan te doen is?
Was het een "verse" installatie of een installatie zonder "wipe"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maloesa
De normale OTA update, dus zonder "wipe"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
maloesa schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:49:
De normale OTA update, dus zonder "wipe"
Je zou een factory reset kunnen overwegen, ben je wel alle data kwijt. Echter de Nexus 7 2012 zal nooit super smooth zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Veel trager dan ik had met een verse installatie kun je bijna niet krijgen. Ik zou dan ook lekker gewoon teruggaan naar 4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maloesa
Ik kom inderdaad meer reacties tegen van mensen die de tablet het liefst het raam uitgooien vanwege de traagheid na de update... Niet echt een fijne update (tot nu toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
maloesa schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:47:
Ik kom inderdaad meer reacties tegen van mensen die de tablet het liefst het raam uitgooien vanwege de traagheid na de update... Niet echt een fijne update (tot nu toe).
Het zal ook wel deels te maken hebben met de geheugenperformance-degradjng probleem van de N7. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe een gloednieuwe N7 2012 presteert met 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enorme spijt de nieuwe update op mijn nexus7 te laten uitvoeren. En het klopt: het gevoel hem nu uit het raam te gooien leeft bij mij ook.

Hij is ontzettend traag (licht uitgedrukt) geworden. Doet regelmatig een re-start. Apps lopen bij de regelmaat vast. Met Google Chrome is bijna niet meer mee te werken. etc. etc.

Google is hier goed de fout ingegaan. Zeker omdat het een device betreft die onder eigen naam ontwikkeld is samen met Asus.
.
Terugzetten naar Kitkat is mogelijk, maar ben dan alles kwijt.

Een grote teleurstelling nu met een handig 7" tablet waar ik vroeger zo van genoot!

• martemp
  • Laatst online: 14-08 09:02
Ook bij mij rondraaiende bolletjes (Bootloop), na te haastige restart in Kitkat. Opgeslagen inhoud vaarwel gezegd; de cloud zij gezegend.
Met Nexus Root Toollkit (goede uitleg) nu Lolipop 5.0.2 geladen, een versie speciaal voor Nexus 7_2012 voor extra TRIM maatregelen.
Draait lekker MAAR: mijn 32 Gig geheugen is foetsie. (Was ook al bij eerste poging met 4.4.4 Kitkat het geval.) Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een gebruiker van Nexus 7 die wenst dat ze nooit over was gegaan op Android 5.0.1.
Hoe keer je terug naar Kitkat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 11:23

The Wizard

Moderator Mobile
Heb je al gekeken in het algemene Nexus 7 topic? Dat wordt het volgens mij meerdere keren uitgelegd.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik dat topic vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Graag zelf even wat moeite doen. Het staat gewoon in de forumlijst en daarnaast is er de zoekfunctie. Het is hier geen helpdesk.

Android Tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martemp
  • Laatst online: 14-08 09:02
Zelf zoeken helpt soms verrassend goed, maar je moet geduld hebben. Na lang speuren, tot bij XDA developers, staat vlak onder een ontiegelijk ingewikkelde beschrijving met veel scripttaal: de reactie van ene fatal1ty_93_RUS:
"Actually all you had to do is do a factory reset in the recovery, and reboot. BAM - all your actual storage is back"
Deze tip maar opgevolgd en zowel geheugen als de Wifi doen het zoals het hoort. Nog steeds blij met 5.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-09 09:53
Na de upgrade van 4.4.4 naar 5.0 Lollipop was ik ook ontzettend pissed off dat zo iets dramatisch kon gebeuren (lags, timeout, niet vooruit te branden) met je Nexus tablet. Na een en ander lezen heb ik een factory reset gedaan naar 5.0 en de volgende tweaks uitgevoerd (http://www.googlenexusfor...-maximum-performance.html). Toen was hij veel beter maar nog lang niet goed. Toen ik van de week Lollipop 5.0.2 OTA erover heen kreeg was ik weer helemaal blij. Hij is mi het laatste jaar niet zo snel geweest (misschien alleen in het begin). Enigste is dat chrome heel soms nog niet helemaal goed performed. Maar heb naast mijn iPad Air2 nu weer een prima werkende Andriod Lollipop tablet.

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeemka
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-02-2024
Gisteren 5.0.2 OTA gekregen. Weer helemaal blij met een vlotte Nexus 7 2012! Ik was al aan het kijken naar alternatieven, maarnu niet meer!
Pagina: 1