Desktop systeem ca 1500

Pagina: 1
Acties:

• Pipo512
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:32
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Thuiswerken (office, web applicaties) en ook nieuwe spellen kunnen spelen. Bij voorkeur een stil systeem, want ik heb een hekel aan "helicopters".

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1500, evt iets meer voor een beter systeem kan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis. Worden evt later vervangen als oude computer wordt doorgeschoven naar zoontje. Daarnaast nog wat oude harde schijven die via een extern dockingstation zullen worden aangesloten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart (970 lijkt me voldoende). Daarnaast een fatsoenlijk scherm (groter dan 24" hoeft niet voor mij)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf altijd goede ervaringen gehad met ASUS.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Met name een stil systeem. Ik twijfel mbt de kast tussen de silencio 652 en de Fractal Design R4. Het systeem laat ik waarschijnlijk bij Mycom samenstellen (redelijke prijs, goede service en dichtbij een winkel). Zij hebben helaas de CM V-serie niet in het assortiment :( , anders zou ik die gekozen hebben als voeding.

Ga je overklokken?
Nee, heb wel voor een Z97 icm een K processor gekozen omdat er nu een cashback actie is en dit dan alsnog goedkoper is dan de ASUS H97-pro icm 4690 processor.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 219,-€ 219,-
1Asus Z97-C€ 116,50€ 116,50
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 341,-€ 341,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 70,-€ 70,-
1Cooler Master Silencio 652S€ 82,95€ 82,95
1Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart€ 178,50€ 178,50
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,95€ 81,95
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9€ 150,75€ 150,75
1Samsung SH-224BB Zwart€ 18,50€ 18,50
1Cooler Master GM G650M€ 57,95€ 57,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.443,10

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Afgezien van je voeding, waar je zelf al niet helemaal blij mee bent en je onderbouwde keus voor die K-processor en Z-bord, eigenlijk weinig op aan te merken. Echter, 8 GB RAM is voor de meeste systemen nog steeds echt voldoende. Behalve als je veel aan video/fotobewerken doet of met VM's werkt is 16GB te rechtvaardigen. Voor een gewone gamebak als dit, is het echt niet nodig. Je bespaart dan eenvoudig 70 euro, wat je in iets anders kan steken. Later uitbreiden is overigens natuurlijk heel gemakkelijk.

Net als zelf in elkaar zetten. Je zegt dat je Mycom kiest omdat die relatief goedkoop zijn. Uit mijn hoofd is Mycom qua assemblage juist één van de duurdere. Dit kan oplopen tot 100 euro. Er zijn winkels die het voor de helft doen en je systeem gratis opsturen.

Nóg goedkoper is de producten bij verschillende winkels bestellen en zelf in elkaar zetten. Ik weet niet hoeveel dit systeem bij Mycom kost, maar het zal mij niets verbazen als het systeem alleen al 50-100 euro goedkoper gaat uitvallen. Tenzij het je echt 2 linker handen hebt, is het niet moeilijk. Er zijn talloze goede tutorials op youtube te vinden hoe je een pc in elkaar zet.

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-03 12:43
Hallo Pipo512,

zoals br00ky al aangeeft is de keuze van 16gb niet echt te rechtvaardigen aangezien je niet aan videobewerken doet etc. dit is een betere keus bijv. pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
de voeding is zoals je zelf al zegt niet al te geweldig en btw veelste overkill voor dit systeem dit is een betere keus: pricewatch: Seasonic S12G 450W

mycom is naar mijn weten ook erg duur met assemblage en de componenten zijn ook een stuk duurder in vergelijking tot andere winkels zoals afuture welke meestal als één van de top drie shops komt om te bestellen.
ik kan btw ook nergens op de site van mycom vinden hoe duur de assemblage is.

ik zou toch voor de r4 gaan verliest bij geluid met ongeveer 0.3 Db maar wint in alle temperatuur testen met ongeveer 3 tot 5 graden: http://nl.hardware.info/v...ngen-vergelijkingstabel-1

over de combo waar je het over hebt, ten eerte kan deze nergens vinden op de mycom site. Heb op google gezocht en kwam bij coolblue uit en deze zegt dat de actie maar tot 3 oktober 2014 geldt http://www.computerstore....z97-c-intel-i5-4690k.html
de officiel pagina van asus zegt dit ook http://asuspromotie.nl/moederbord/index.htm

als vervanging voor de 4690K en moederbord zou ik voor een: pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed aangezien deze bijna even snel is en in gamen en dagelijks gebruik merk je er totaal niets van. als moederbord zou ik voor een wat goedkoper bordje gaan maar met vele functies pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:01

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Tonkowonko schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:40:
Hallo Pipo512,

[...]

mycom is naar mijn weten ook erg duur met assemblage en de componenten zijn ook een stuk duurder in vergelijking tot andere winkels zoals afuture welke meestal als één van de top drie shops komt om te bestellen.
ik kan btw ook nergens op de site van mycom vinden hoe duur de assemblage is.

[...]
Assemblage is toch montage? Dat is €70 en met Windows erbij €90 dacht ik.

Review QNAP TS-230 NAS

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-03 12:43
ja, alleen ik kan nergens op mycom de zogenaamd montage vinden link?
en 70 euro is alsnog duurder dan afuture daar kost het namelijk 60

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:12

Tribits

Onkruid vergaat niet

Klein puntje: die Samsung SH-224BB optische drive lijkt nog al slecht leverbaar. De Samsung SH-224DB lijkt een meer voor de hand liggend alternatief. Voor zover ik na kan gaan gewoon de nieuwere versie.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Als je het door een Tweaker in de buurt laat doen is assemblage stukken goedkoper, en bijna altijd van betere kwaliteit+service.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1