Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-10 15:14
Dag mede-Tweakers :)

Afgelopen vrijdag hebben wij (eindelijk) de overstap gemaakt naar TransIP en Office 365 Business Essentials. Nu ondervind ik alleen enkele problemen met (waarschijnlijk) de DNS gegevens zijn.

Het probleem is als volgt: Als ik een mail stuur naar mijn Gmail/Hotmail komt de mail aan, en visaverca. Zelfde geld voor de mail van mijn broer (ook Hotmail en Gmail). Nu heb ik geprobeerd om naar een klant een klant te mailen die zich bevind in Amerika (server en persoon). Alleen krijg ik na +/- 5 minuten een mail terug met een behoorlijke text. Bovenaan de mail staat: DNS Code 5.4.6 in Exchange Online - Office 365.

Hier heb ik naar gekeken en blijkt dat er tussen de DNS routing niet goed is. Dit kan komen doordat er fouten in de DNS gegevens staan bij de houder ( :+ ). Simpelste is natuurlijk een typfout oid, maar helaas meerdere keren bekeken en de codes van Office 365 al opnieuw ingevuld maar nog steeds dit antwoord. Ook geeft de detectie systeem (als ik het goed zeg) aan dat de DNS gegevens goed zijn.

Afgelopen vrijdag heb ik mijn AUTH-code gekregen, en deze heb ik toen ook ingevuld. Nu word er gezegd dat het tot 72 uur kan duren voordat de DNS gegevens, en de verhuizing 100% voltooid is, maar als ik trace doe of een look-up van verschillende landen/wereld delen geeft die overal de goede DNS settings weer.

Op dit moment heb ik de volgende DNS gegevens ingesteld bij TransIP:
Naam:TTL:Type:Waarde:
*60AIpV4 naar de website
*60AAAAIpV6 naar de website
@60AIpV4 naar de website
@60AAAAIpV6 naar de website
@60MX0 domein-com.mail.protection.outlook.com.
@60TXTv=spf1 (zal verder niet alles er neerzetten)
autodiscover60CNAMEautodiscover.outlook.com.
ftp60CNAME@
msoid60CNAMEclientconfig.microsoftonline-p.net.
www60CNAME@

De volgende dingen ben ik tegengekomen:
- Typfouten
Helaas, alles klopt.
- Meerdere MX records zonder volgorde
Nee, geen meerdere MX records en ik heb de volgorde ingesteld
- Domein niet geaccepteerd
Ook dit is goed, mijn domein is goedgekeurd op het begin en is die nu nog

Daarnaast kwam ik dit tegen op de site van Microsoft. Dit gaat over hybrid configuratie's en volgens mij heb ik dit niet.

Andere info:
1 Domein (hosted bij TransIP)
6 @domein.com account (met licentie)
1 Admin account (geen licentie)
Tot nu toe alleen de standaard instellingen door gelopen, en verder niks geavanceerd.
De Office 365 "Problemen opsporen en oplossen" (waar mee die de DNS gegevens controleert) geeft aan dat alles goed is.
Meerdere look-ups en trace's geven aan dat het goed is.

Komt dit door de 72 uur die misschien nog niet is verlopen, verkeerde DNS gegevens, iets raar's gedaan in de configuratie van Office? Wie zou mij kunnen helpen?

Alvast bedankt,
Jeffrey :)

TTL staat op 60 omdat ik snel de wijzigingen er door wil hebben en niet zolang wil wachten. Als het goed werkt gaan ze omhoog.
DNS instellingen en settings bij de hoster etc is niet echt mijn sterkste kant aangezien ik hier nog geen ervaring mee heb. Alles wat ik beschrijf komt uit zo'n 14 uur onderzoek tijd dus het kan zijn dat ik wat verkeerd heb

[ Voor 3% gewijzigd door ghostman op 23-11-2014 00:07 . Reden: Aanvulling ]

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat 't een "DNS code 5.4.6" is en niet een "DSN code?

Als ik namelijk zoek op je foutmelding (want zeg nou zelf, veel informatie geef je nou niet over wat er nou precies mis gaat en wat voor foutmelding/bericht er exact terugkomt..), dan zie ik dezelfde pagina die je zelf ook al vond: http://technet.microsoft....n610885(v=exchg.150).aspx

En dat gaat over DSN: delivery status notification

En dat heeft maar weinig met DNS-settings te maken voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De oude gegevens hadden een ttl van 72 uur, dus als een machine iets heeft gecached gaat hij niet je nieuwe gegevens met de korte ttl zomaar ophalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 23-11-2014 00:35 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:38
Hoort er bij Office 365 niet zo'n validatie code in de DNS? Deze wordt dan gemaakt in een TXT record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En ik neem aan dat je domein-com.mail.protection.outlook.com. vervangen hebt? Zie https://support.office.co...-fb60c1d95166#BKMK_add_MX
De MX-record die u toevoegt, bevat een waarde (de waarde Adres waarnaar wordt verwezen) die er ongeveer zo uitziet: <MX token>.mail.protection.outlook.com, waarbij <MX-token> een waarde is zoals MSxxxxxxx.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Osiris schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:32:
Weet je zeker dat 't een "DNS code 5.4.6" is en niet een "DSN code?

Als ik namelijk zoek op je foutmelding (want zeg nou zelf, veel informatie geef je nou niet over wat er nou precies mis gaat en wat voor foutmelding/bericht er exact terugkomt..), dan zie ik dezelfde pagina die je zelf ook al vond: http://technet.microsoft....n610885(v=exchg.150).aspx

En dat gaat over DSN: delivery status notification

En dat heeft maar weinig met DNS-settings te maken voor zover ik kan zien.
Natuurlijk, daar lees ik weer overheen.. Het is inderdaad DSN en niet DNS. Wat voor gegevens zou je nog meer moeten weten? Heb ongeveer 2 a4'tjes met regels aan elkaar waar de mail helemaal heen gezonden is.

Dit is misschien relevant aan wat er verkeerd is:
BY2FFO11FD046.mail.protection.outlook.com
Remote Server returned '<BY2FFO11FD046.mail.protection.outlook.com #5.4.6 smtp;554 5.4.6 Hop count exceeded - possible mail loop>'
fish schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:35:
De oude gegevens hadden een ttl van 72 uur, dus als een machine iets heeft gecached gaat hij niet je nieuwe gegevens met de korte ttl zomaar ophalen.
Weet ik, maar ik bijvoorbeeld via deze site een DNS look-up doe geeft die overal de goede gegevens weer. Vandaar dat het me apart lijkt dat het dan overal goed ingesteld staat, behalve bij dat bedrijf.
TECHcrime schreef op zondag 23 november 2014 @ 06:22:
Hoort er bij Office 365 niet zo'n validatie code in de DNS? Deze wordt dan gemaakt in een TXT record.
Ja, dit was en TXT of een MX record. Een Office365 medewerker heeft mij aangeraden om deze te verwijderen aangezien dit alleen voor de validatie van het domein was, en dat deze gewoon weg kon.
Room42 schreef op zondag 23 november 2014 @ 07:21:
En ik neem aan dat je domein-com.mail.protection.outlook.com. vervangen hebt? Zie https://support.office.co...-fb60c1d95166#BKMK_add_MX
[...]
Nee, ik heb eerst de installatie gevolgd:
1. Domein verificatie
2. Gebruikers en licenties toewijzen
3. Domein instellen en DNS configureren

Ik heb alles van Office365 overgenomen er stond echt alleen maar domein-com.mail.protection.outlook.com. Hier stond verder niks in over de MSxxxx code er voor te plakken oid, echt alleen het domein. Ook geeft de Probleem oplosser van Office365 aan dat alles goed ingesteld staat.

Bedank voor alle antwoorden! :)

[EDIT]
Even navraag gedaan, een collega van mij heeft naar het zelfde bedrijf ook een mail geschreven op vrijdag en hiervan heeft hij geen error terug gekregen zoals ik dat krijg.

[EDIT2]
Ik ben deze lijst tegen gekomen en die geeft het volgende aan bij mijn error:
5.4.6 Tricky looping problem, a contact has the same email address as an Active Directory user. One user is probably using an Alternate Recipient with the same email address as a contact.
Nu zou zoiets kunnen kloppen aangezien ik j.achternaam@domein.com (mail account) en j.achternaam@domein.onmicrosoft.com (admin account) had, maar dit had ik vrijdag al veranderd naar admin@domein.onmicrosoft.com.

[ Voor 11% gewijzigd door ghostman op 23-11-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Weet ik, maar ik bijvoorbeeld via deze site een DNS look-up doe geeft die overal de goede gegevens weer. Vandaar dat het me apart lijkt dat het dan overal goed ingesteld staat, behalve bij dat bedrijf.
Dat komt omdat die sites jouw dns gegevens nog niet kenden. (aka niet in de cache staan) dus halen ze de (laatste) gegevens per definitie op. Zowiezo zullen dit soort tooltjes niet gauw cachen gezien de aard van het tool zelf.
Het server van het bedrijf wat jou dns records eerder heeft opgehaald doet dat niet omdat deze in de cache staan met ttl. je kan de de admin van het bedrijf vragen de cache te flushen

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 23-11-2014 12:05 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Hmm, dus die site's hebben niet zoveel nut. Ik laat het nu zo staan en probeer het morgen wel opnieuw, als die het dan doet zal het wel die 72 uur zijn.

Thanks voor de input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Blijkbaar is het nu wel opgelost, Amerika krijgt nu de mail wel binnen en ik krijg geen fout melding meer. Gmail en Outlook werken ook gewoon dus volgens mij lag het aan die 72 uur.

Iedereen bedankt voor alle antwoorden! :)

Pagina: 1