Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Gaming TV Budget 1000-2000

Pagina: 1
Acties:

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 07:59
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
LED TV met weinig input leg. 50 tot 55 inch.

Wat is je budget?
1000-2000. goede prijs kwaliteit verhouding.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
gaming met mijn PS4.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Sony KDL-55W905 komt goed uit testen bij sommige site. Maar vroeg mij af of er ook goede alternatieven zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
4K ziet er allemaal prachtig uit, maar ik kan geen input leg gegevens vinden van de wat duurdere merken. Voor zover ik zie zijn de 4K beeldschermen nog niet bijzonder snel. Of zie ik dat verkeerd?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je gaat gamen zijn de W-series van Sony inderdaad uitstekende keuzes gezien de lage input lag. Wat betreft 4K kun je jezelf afvragen wat de meerwaarde er van is. Er is nog nauwelijks randapparatuur en content beschikbaar en persoonlijk verwacht ik dat dit nog een hele tijd gaat duren. Ook gamen gebeurt niet in 4K, de next-gen consoles hebben nog altijd moeite genoeg om full-hd constant op een hoge fps te behouden.

• Kettingspanner
bedankt D vd V voor je antwoord. Ik ga voor de W8 serie.

Wat denkt de tweaker over 200Hz verschil?
Voor 999 koop ik de Sony KDL 55W815 met een 600HZ beeldverwerking.
Voor 1199 kan een Sony KDL 55W828/9 met 800HZ.

Is die €200,- de 200Hz waard?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Het beeld/scherm is native alles behalve 600 dan wel 800 Hz, dat is de "geoptimaliseerde refresh rate" oftewel wat de software er van kan maken. Met games zet je dit direct ui aangezien dit soort softwarematige truukjes voor input lag zorgt. Dus die 200 Hz is puur op gaming het zeker niet waard. Idem met 4K: zolang iets niet native 4K is zal de TV het upscalen en beeldvullend maken. Ook dit kost tijd waardoor de inputlag hoger uit kan vallen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kettingspanner
Bedankt FeaR, ik ga voor de goedkopere optie. Hij is voornamelijk voor gaming en het sowieso een grote stap voorwaarts ten opzichte van mijn LCD uit 2005.... :-)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De Impulse Mode is wel iets beter op de 828/9 maar dat is geen 200 euro waard nee. Dacht even dat je het over een 55W705B had om een of andere reden en was al benieuwd waar die te krijgen was :D . Maar die is alleen in (Noord-) Amerika uit ...
Is een 55W805B niet goedkoper te krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 25-11-2014 19:27 ]

• Kettingspanner
Ik heb een 815 kunnen kopen bij de mediamarkt voor €999,-. Volgens mij een prima prijs.
Hier en daar op internet vast goedkoper te vinden, maar de mediamarkt is hier om de hoek.
Morgen eens kijken hoe BF4 op een 55inch speelt.

Allemaal bedankt voor het meedenken.
top!

• frikandel1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
En dries77, hoe bevalt de TV ? Hij staat ook op mijn lijstje namelijk.

• Kettingspanner
Erg fijne TV. Mooi beeld, mooi afgewerkt. De app's gebruik ik niet echt maar de menu's zijn erg snel. Wel acceptabel. Ik heb trouwens niet met andere merken gespeeld. Mijn Philips hier thuis is ook niet zo snel.

Qua gamen ben ik er stukken op vooruit gegaan. Speelt goed!

Ik zou hem zo weer kopen. Mooie TV voor een prima prijs.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Ik heb de 50 inch versie en ben het volledig met je eens! Ik vind alleen het apps menu niet echt snel, ik gebruik alleen maar netflix dus dat is geen ramp.
Pagina: 1