Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hyper-V vm netwerk 10 mb/s (1 MB/s)

Pagina: 1
Acties:

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:49
Beste allemaal,

Ik ben vandaag al een hele tijd bezig geweest om mijn Hyper-V installatie werkend te krijgen, maar blijf struikelen op een extreem lage netwerksnelheid van 1 MB/s tussen mijn PC en een VM.

De server draaide eerste ESXi 5.1 zonder problemen, doordat de ESXi 5.5 niet meer te beheren is zonder vCenter en ik eens Hyper-V wilde proberen ben ik deze gaan installeren. Ik heb gekozen voor de Hyper-V server 2012R2. Dus de barebone variant.

De server heeft 3 netwerkkaarten (Realtek RTL8111e):
- Realtek NIC
Deze heb ik in gebruik als virtueel netwerk WAN (extern)
- Realtek NIC #2
Deze heb ik in gebruik als virtueel netwerk LAN (extern + beheer OS mag deze adapter delen)
- Realtek NIC #3
Momenteel nog niet in gebruik

De Hyper-V server zelf is dus verbonden met Realtek NIC #2, een bestand kopiëren naar deze C:\ schijf gaat met 93 MB/s, dus hier ben ik tevreden over.

Nu heb ik om te proberen 2 virtuele machines aangemaakt:
- Sophos UTM 9.2 -> software upgrade naar 9.3
2x Standaard netwerkadapter met VMQ (wachtrij voor virtuele machine) uitgeschakeld (1x LAN en 1x WAN)

- OpenMediaVault (Debian)
1x Standaard netwerkadapter met VMQ uitgeschakeld

De throughput van de Sophos UTM is 1 MB/s tussen WAN <-> LAN (speedtest.ziggo.nl), een bestand kopiëren met SMB tussen een Windows PC en OpenMediaVault gaat ook met 1 MB/s.

Doordat het kopiëren naar de Hyper-V host zelf wel met maximale snelheid gaat, vind ik het vreemd dat dit niet is naar de virtuele machines.

Als test heb ik een legacy netwerkkaart toegevoegd aan OpenMediaVault en gekeken of dit beter werkte, maar helaas ook 1 MB/s.
Daarna heb ik in /etc/initramfs-tools/modules hetvolgende toegevoegd.
hv_vmbus
hv_storvsc
hv_blkvsc
hv_netvsc
Dit had ook geen resultaar, ook niet i.c.m. de standaard netwerkkaart.

ethtool eth0 geeft het volgende als output.
Settings for eth0:
Link detected: yes

Heeft iemand nog tips wat ik kan proberen om de netwerksnelheid van de vm's naar 1 Gb/s te krijgen.

Alvast bedankt!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Waarom is ESXi 5.5 niet meer te beheren zonder vCenter? Als je het niet kunnen aanpassen van de VMs bedoelt: download update 2 en het doet het weer.

Heb je misschien een virusscanner geïnstalleerd?

[ Voor 14% gewijzigd door hans_lenze op 22-11-2014 20:01 ]

while (! ( succeed = try ()));

• bundit
Als het binnen Hyper-V niet gaat werken, ga ik inderdaad proberen om ESXi 5.1 weer te gebruiken. Er zijn nog een paar andere dingen welke ik nodig heb (passtrough van disks), wat niet meer vlekkeloos werkt met 5.5. Vandaar dat ik Hyper-V eens wilde proberen.

Ik heb geen virusscanner geïnstalleerd.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Heb je wel de laatste integration services voor linux geïnstalleerd?
Zie http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=41554 voor meer info.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Killah_Priest schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 20:42:
Heb je wel de laatste integration services voor linux geïnstalleerd?
Zie http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=41554 voor meer info.
Dat en heb je de snelheid al eens getest vanuit een Windows based VM? Om de integration services uit te sluiten.

Computer says no

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

Disable VMQ on affected virtual switches or physical network adapters.
Change the MAC address of all affected virtual switches.
To disable VMQ on a virtual switch, use the Set-VMNetworkAdapter PowerShell cmdlet as follows:

Set-VMNetworkAdapter –ManagementOS -Name <VirtualNetworkAdapterName> -VmqWeight 0
To disable VMQ on a physical network adapter, uncheck the appropriate box in the Advanced tab of the network adapter's properties page.

To change the MAC address of a virtual switch, either modify it in Hyper-V Manager or by using one of the following Set-VMNetworkAdapter PowerShell cmdlets:

Use a static MAC address: Set-VMNetworkAdapter –ManagementOS -Name <VirtualNetworkAdapterName> -StaticMacAddress <MacAddress>
Use a dynamic MAC address: Set-VMNetworkAdapter –ManagementOS -Name <VirtualNetworkAdapterName> -DynamicMacAddress

En wat ik gehad heb met een gloednieuwe Dell Server was dat ik de drivers van de nics moest flashen.

[ Voor 203% gewijzigd door mindcre8r op 25-11-2014 07:44 ]

Bears and Bulls

• bundit
De integration services zijn geïnstalleerd. Ik zal binnenkort een Windows VM proberen inclusief integration tools en de PowerShell commando's voor VMQ.

Server draait nu weer even op een ESXi installatie, maar wil Hyper-V nog wel een kans geven.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Eventueel even out of de box, zou je xenserver van citrix kunnen proberen, maar inderdaad probeer eens een windows VM. Verder beheer ik me ESXI 5.5 gewoon met vsphere ?

http://www.citrix.com/products/xenserver/overview.html

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Via welk netwerk wordt er gekopieerd naar de VM's?

Je zou haast het idee krijgen dat er via het externe WAN gekopieerd wordt. Zie je nog gekke dingen in je route tabellen die hier op zouden kunnen wijzen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1