Toon posts:

Overclocken 3570k / gxt 670 evga

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ben hard aan het nadenken om mijn pc te laten overklokken.
Dit zal ik allemaal door een vriend laten doen die daar wel verstand van heeft.

Nu vroeg ik mij wat nou de bottleneck in mijn pc is voor een spel zoals als far cry 4?

Wanneer ik de graphics hoger dan medium zet heb ik zeer veel last van frame drops en soms verschikkelijke lag.
Op medium loopt hij dus echt pas vloeiend,ben er natuurlijk wel bewust van dat fary cry 4 een veeleisende game is.
Eeerlijk gezegd eigenlijk dat niet verw8 ik dacht dat mijn pc nog wel een tijdje mee kon door op high settings te draaien.

Mijn specs:

3570k (nog nooit overgeclockt)

gtx 670 draait ook standaard met een standaard cooler erop.

8 gb ram

crucial m4 ssd 256 gb

Scythe mugen v2

Het hoeft voor mij niet tot in de extremen te worden overgeclockt maar wat meer fps in een spel zoals far cry 4 is wel gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Waarom niet allebei?

De CPU overclocken is gedaan binnen een kwartiertje, en de grafische kaart is een kwestie van een paar sliders veranderen binnen MSI Afterburner.

Maar ik denk dat je voor echte verschillen beter kunt kijken naar een nieuwe grafische kaart.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allebei is ook nog een mogelijkheid :)

Vriend van me zei dat dat alleen lastig gaat omdat er een standaard cooler op de grafische kaart zit?

Anders kan ik er evt nog een extra videokaart ingooien dat kan mijn moederbord tenslotte aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

bij Far cry 4 heeft patch 1.4.0 een hele verbetering gebracht qua graphics en optimalisering(bij mij tenminste).
Als je genoeg airflow hebt is een standaard vga cooler niet zon probleem voor oc'en ik heb 2 gtx 580's die veel meer warmte produceren dan een gtx 670 maar worden met zware overclock niet warmer dan 85graden.
Ik denk dat je cpu niet de bottleneck is. ik heb dezelfde cpu en de usage komt op alle cores nooit boven de 70% (wel oc van 4ghz).
Als je moederbord een 2de videokaart aankunt moet je power supply dat ook aankunnen voor 2 gtx 670 raad ik een minimaal 700 watt aan misschien een degelijke 650watt.

Overclocken van grafische kaart is best makkelijk en met de goede settings kan je zo 10/20% meer fps krijgen.

download en installeer msi afterburner:
http://event.msi.com/vga/afterburner/

hier staat een guide:
http://www.overclock.net/...aster-guide#post_17391119

je moet in msi afterburner nog wel je core voltage vrijgeven dit kan bij settings.
Als je overclocked hier een paar tips
zorg er altijd voor dat de shader clock precies 2x zo hoog is als je core clock.
memory clock heeft geen invloed van onstabiliteit op je shader en core clock het kan overigens wel voor onstabiliteit zorgen omdat je voor die clock te weinig voltage hebt.
bijv als je memory clock omhoog doet bij een bepaalde voltage betekent dit niet dat je je core/shader clock minder omhoog kunt doen.

voltage heeft invloed op memory clock en shader/core clock qua onstabiliteit.

overclocken in het kort:
vind via internet alvast overclocks voor 670's die andere mensen hebben gehaalt.
pas deze instellingen toe op msi afterburner.
crashed het spel verlaag clock speed of verhoog de voltage
als het niet crashed kan je voltage verlagen of de mhz verhogen totdat het spel crashed wanneer hij dit doet ga dan terug naar de vorige instellingen.

Zorg ervoor dat je bij elke clock die je test 2 uur een intensief spel test die je kaart 100% in gebruik neemt.

Als je je cpu wilt overclocken zijn er genoeg guides te vinden op het internet

EDIT:
Ik las dat je vriend zou overclocken sorry voor het verhaar erlangs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je concrete uitleg!