Toon posts:

externe harde schijf 500GB voor oom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op zoek naar een externe harde schijf voor mijn oom.

Ik zoek een?
een externe harde schijf van 500GB voor muziek en eventueel enkele foto's

Wat is je budget?
max. 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren voor merk. Zolang het maar kwalitatief goed is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
windows 7.

Hieronder mijn opzet, graag hoor ik wat jullie hiervan vinden?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Expansion Portable USB 3.0 500GB Zwart€ 47,04€ 47,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 47,04

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-02 06:15

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Belangrijkste vraag is, wil je een 2.5" of een 3.5" drive?
Met een budget van max 100 euro kun je zelfs een 3TB externe drive vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil? alleen de grote van het apparaat?
Dan denk ik dat ik hem sowieso een 1 TB harde schijf adviseer (gezien het weinige prijsverschil), meer dan dat heeft hij zeker niet nodig.

Overigens lees ik minder goede reviews van de 1 TB van Seagate vergeleken met de 500GB.
Is Seagate overigens een kwalitatief goed merk?

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:21:
Wat is het verschil? alleen de grote van het apparaat?
Dan denk ik dat ik hem sowieso een 1 TB harde schijf adviseer (gezien het weinige prijsverschil), meer dan dat heeft hij zeker niet nodig.

Overigens lees ik minder goede reviews van de 1 TB van Seagate vergeleken met de 500GB.
Is Seagate overigens een kwalitatief goed merk?
3.5" is groter en onhandiger (Imo). Bij de meeste 3.5" heb je een externe voeding nodig die dus in het stopcontact moet.
Met een 2.5" wordt hij gewoon gevoed door de USB poort, geen gedonder met stopcontacten :D

Verwijderd

Topicstarter
Dan lijkt me een 2.5'' beter ;)
De Seagate van 500GB die ik in mijn eerste bericht heb gepost is een 2.5'' voor zover ik kan zien.
Is dat dan een goede keus om te kopen?

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:47:
Dan lijkt me een 2.5'' beter ;)
De Seagate van 500GB die ik in mijn eerste bericht heb gepost is een 2.5'' voor zover ik kan zien.
Is dat dan een goede keus om te kopen?
Ja hoor,
alleen zou de 1tb nemen, scheelt heel weinig, en de reviews zijn niet vergeleken met de 500 gb. De producten zijn gewoon hetzelfde

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-02 19:13
Formfactor heeft inderdaad impact op vaak een aantal kleine factoren, waaronder bijvoorbeeld voeding middels USB versus een losse stroomadapter.

Het hebben van een aan of uit knop is sowieso geen gegeven en ook hebben sommige schijven een hele snelle spindowntijd - wat vaak resulteert in bijvoorbeeld het traag worden van Windows Verkenner als je die net opent en je externe schijf begint met opspinnen (downspintijd is soms via tools van de fabrikant aan te passen overigens).. Iets waar je je al minder last van hebt bij schijven met een simpele aan/uit schakelaar omdat je ze vaak niet continu nodig hebt - tenzij je er mee vee rondloopt, dan is de kans groot dat je de schijf alleen aansluit wanneer je 'm nodig hebt.

De "beste" externe harde schijf voor een bepaald budget is dus subjectief, de een geeft niet zoveel om al deze dingen terwijl een ander een aan/uit knop heel erg belangrijk vindt. Let er dus wel op als je ergens specifiek naar zoekt, want de simpelste dingen staan vaak zelden vermeldt ;)

Verwijderd

Topicstarter
C0rnelis schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:14:
Formfactor heeft inderdaad impact op vaak een aantal kleine factoren, waaronder bijvoorbeeld voeding middels USB versus een losse stroomadapter.

Het hebben van een aan of uit knop is sowieso geen gegeven en ook hebben sommige schijven een hele snelle spindowntijd - wat vaak resulteert in bijvoorbeeld het traag worden van Windows Verkenner als je die net opent en je externe schijf begint met opspinnen (downspintijd is soms via tools van de fabrikant aan te passen overigens).. Iets waar je je al minder last van hebt bij schijven met een simpele aan/uit schakelaar omdat je ze vaak niet continu nodig hebt - tenzij je er mee vee rondloopt, dan is de kans groot dat je de schijf alleen aansluit wanneer je 'm nodig hebt.

De "beste" externe harde schijf voor een bepaald budget is dus subjectief, de een geeft niet zoveel om al deze dingen terwijl een ander een aan/uit knop heel erg belangrijk vindt. Let er dus wel op als je ergens specifiek naar zoekt, want de simpelste dingen staan vaak zelden vermeldt ;)
Bedankt voor je reactie, maar begrijpen doe ik het eigenlijk niet :?
Begrijp ik hieruit dat een 1 TB harde schijf van Seagate gewoon goed is?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Jeps. Dat ding is prima.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Top, bedankt.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:04
Denk 2 keer na voordat je een Seagate schijf koopt!!!!!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Altijd fijn, dit soort losse oneliners...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, trouwenst, TS: gaat het je oom echt om het meenemen, of wil hij gewoon extra ruimte erbij? Indien dat laatste, extern heeft dan géén meerwaarde. Indien het eerste: goeie keuze hoor. Maar zoals altijd geld, let op backups, zeker bij dingen die je elke dag meeneemt. Ik neem m'n WD Elements 2TB elke dag overal mee naar toe en ik ga er gewoon vanuit dat hij het slechts een jaar volhoud met mijn gebruik/rij/laptop/elke-PC patroon.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet wil hij gewoon een andere/aparte schijf voor zijn muziek en eventuele foto's. Dat kan inderdaad zowel intern als extern. Ik heb de mogelijkheid bij hem gelaten.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Als het puur om een extra schijf gaat die eigenlijk toch nooit meegenomen wordt, dan is intern eigenlijk wel sterk aan te raden, al was het maar voor de snelheid, en dat het een kastje minder is wat je kan laten vallen.
Pagina: 1