• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:38
Ik was net aan het gamen toen mijn lamp ineens klapte. Ik las net in de gauwigheid dat je de beamer dan wel kan afschrijven omdat er overal glas zit. Kan ik op enige manier zien of er schade is voor ik een nieuwe lamp koop? Anders een beetje zonde van de lamp...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is misschien wat voor de hand liggend, maar schroef hem eens open om te zien wat de schade is? Maar dat had je vast zelf ook al bedacht?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• 418O2
Grrrrrene schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:26:
Het is misschien wat voor de hand liggend, maar schroef hem eens open om te zien wat de schade is? Maar dat had je vast zelf ook al bedacht?
Dat had ik inderdaad zelf wel bedacht, maar als iemand zegt dat hij sowieso dood is dan is dat de moeite niet. Heb nu maar een lamp besteld via eBay. Als die er is maak ik hem open, maar ik hem goed schoon en hoop ik dat hij het weer doet.

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
En dan wel hopen dat je lampdriver circuit nog heel is . . .

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

ik zou je je tijd en eventuele geld besparen.. De kans dat hij het weer doet is klein maar is er wel. Ik zelf zou er geen moeite voor insteken.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Lamp zit in een cassette ingebouwd, en wordt zodanig meestal compleet vervangen.
Bij een klaplamp ploft meestal de as eruit, en blijft de rest heel.
Houdt de beamer met de lampopening naar beneden, en schudt eventuele kleine glas splintertjes eruit, ( kans klein dat dat er in ligt)
Nieuwe lamp plaatsen en verder gaan waar je mee bezig was :)

Tenzij echt de hele lamp uit elkaar is gegaan, dan moet je hem open gaan maken, en met een compressor alles schoon gaan maken. ( wat zowiezo geen kwaad kan ) maar dat moet je wel eens eerder gedaan hebben. Je zal niet de eerste zijn die het niet meer in elkaar krijgt :)

• 418O2
Ik heb inderdaad een lamp met housing besteld. Kreeg als tip van iemand anders om een spuitbus perslucht te gebruiken ipv een compressor. Nu heb ik geen compressor, dus haal wel een busje perslucht. Het klonk alsof de lamp zelf echt kapot knalde.

Ik had hem nog niet open gehaald omdat ik graag wat tips kreeg voordat ik hem zelf stuk maak.

Ik weet dat het een risico is, maar dat moet ik dan maar lopen, ding gewoon maar wegpleuren is ook zo wat.

Afbeeldingslocatie: http://www.projectorquest.com/media/catalog/product/cache/2/image/b6cc7a96cab7a7514d148df068ec0172/e/l/elplp54_2.jpg
de lamp zit in een redelijke behuizing lijkt het. En hij hangt op de kop aan het plafond, dus ik denk dat ik hangend de lamp eruit haal, dan valt er iig zoveel mogelijk stof en zooi uit, als ik hem omdraai dan krijg je die meuk natuurlijk overal

[ Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 24-11-2014 13:10 ]

• Banshee
Lampdeksel eraf, lamp los schroeven, voorzichtig eruit schuiven(terwijl je het apparaat met de open kant naar beneden houdt ) en kijken hoe erg het is. Valt waarschijnlijk best mee :)

• 418O2
Lamp zit dus met een beugeltje vast, enige dat je moet schroeven is het dekseltje.

• Banshee
Vergeet niet gelijk de lamptimer te resetten, anders weet je over een paar maanden niet meer hoeveel hij nu daadwerkelijk achter de rug heeft ;)

• 418O2
Banshee schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:36:
Vergeet niet gelijk de lamptimer te resetten, anders weet je over een paar maanden niet meer hoeveel hij nu daadwerkelijk achter de rug heeft ;)
Doe ik...

Het kan ook zijn dat ik de afgelopen jaren niet naar de filters heb omgekeken, zal ik ook even goed doen.

Edit Woensdag komt de nieuwe lamp als het goed is, ik laat wel even weten hoe het ging.

Edit 2 Net even de lamp alvast eruit gehaald, er is niets uit de behuizing gekomen. Er zit een dik stuk glas in de behuizing tussen de lamp en de projector. Dus ik ga er van uit dat het een kwestie van een nieuwe plaatsen is.

Luchtfilter was wel wat vies, maar nu niet meer.

[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 24-11-2014 18:07 . Reden: extra informatie ]

• Banshee
Das een dikke lens, die buigt het licht meer naar een smallere bundel. Die houdt ook de glassplinters tegen.
Dan hoef je verder niks te doen, nieuwe erin en vlammen maar weer :)

• 418O2
Banshee schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:47:
Das een dikke lens, die buigt het licht meer naar een smallere bundel. Die houdt ook de glassplinters tegen.
Dan hoef je verder niks te doen, nieuwe erin en vlammen maar weer :)
Àh oke. Maar in de behuizing zat ook nog een dikke lens voor het glas. De enige openingen van de lampbehuizing zijn gefiltered met een metalen filterding, dus het zal wel goedkomen.

• 418O2
Nieuwe lamp er in en hij doet t weer. Vorige heeft 1500 uur gewerkt (precies ook). Kocht hem zo'n drie jaar geleden met 250 uur op de klok

• Banshee
Mooi :)
Geeft ie nu weer een bulk licht, veel plezier weer ;)

• 418O2
Yup. Was al wel gewend aan mijn ghetto-opstelling en die was eigenlijk best relaxt

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B3JEtgxIEAEjIx2.jpg:large

Maargoed; op 2x1,40 is ook relaxt.
Pagina: 1