Stille Office PC met 4 schermen.

Pagina: 1
Acties:

• 123ronald
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal met name worden gebruikt voor beurshandel applicaties en video montage/bewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000€ Als het kan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hooguit een oude SATA harddisk voor data.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Fanless cpu koeling, Fanles voeding, stille kast. Liefst klein allemaal.
Maar het is duidelijk dat ik het graag stil wil hebben!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee - heb goed ervaringen met zowel AMD als Intel. Ook met Asus en MSI. Maar compatibiliteit is belangrijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Monitoren heb ik al, zijn met DVI gekoppeld aan een AMD Radeon HD5700, maar die kaart vind ik niet helemaal stabiel.

Ga je overklokken?
Nee.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• 123ronald
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Q1900-ITX€ 72,95€ 72,95
1Sapphire ATI FirePro 2460 PCI-E X16€ 234,50€ 234,50
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 92,03€ 92,03
1Seasonic Platinum Series 460 Watt Fanless€ 119,95€ 119,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 519,43

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:51

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik zou kijken naar een videokaart met goede reviews.
En een computer zonder processor, RAM geheugen gaat moeilijk.
Je hebt ook geen (3e partij) CPU koeler
Wil je nog een DVD-brander erbij of een SSD. Extra HDD?
Welke OS wil je gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchredgaming op 22-11-2014 20:29 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• JoepVK
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-03 08:54
Wel stil maar met een Celeron gaan videobewerken is volgensmij echt niet te doen.

Misschien is dit iets? Gaat net 100 over je budget heen en is niet fanless, maar dat wordt toch lastig met videobewerken, en hier kan je echt alles prima mee. Als het nog stiller moet kan je die FirePro pakken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 219,-€ 219,-
1Gigabyte GA-Z97X-SLI€ 97,50€ 97,50
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 354,95€ 354,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,99€ 47,99
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 92,03€ 92,03
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11R€ 155,-€ 155,-
1Corsair HX750i€ 137,95€ 137,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.104,42

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-03 00:10
Eerst, ik mis een aftermarket koeler. Twee, hij gaat niet overklokken, dus waarom een OC systeem? Drie, overkill voeding.

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-03 21:11
Bovenstaande samenstelling is exeptioneel(!) vreemd advies. Niet aan beginnen, wellicht alleen aan de behuizing maar dat is ook luxer dan nodig.

Laten we allereerst vooropstellen wat voor soort videobewerking je gaat doen. Welke software ga je draaien en hoe intensief? Heb je al windows? Hackingtosh geen optie? Desnoods laten doen. Mac OSX draait over het algemeen beter en makkelijkere video edit software.

• 123ronald
Dank voor de reacties.
- videobewerking zal beperkt zijn - vakantie filmpjes met een beetje moviemaker of wellicht ietsje meer advanced geen complete studio kwaliteit met tig sporen audio 40 soorten fades etc.
- stil en vier schermen zijn kritiek voor mij.
- compatibiliteit is ook belangrijk en met de apps die ik draai zou ik graag Mac willen, maar lukt niet. Bovendien is 4 schermen een issue met de Mac.
- ik weet niet wat Hackintosh is in relatie tot Windows or OSX - excuse my ignorance
- componenten zijn uitgekozen op geluid/noise, niet iets anders, dus wellicht vlag op modderschuit achtige issues.
- ben RAM en solid state HDD idd vergeten, maar mte name mobo en video en behuizing (klein!) heb ik hulp nodig.

Alvast bedankt!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
met Hackintosh moet je wel ff kijken of je hardware compatible is. Er zijn lijsten voor met welke hardware compatible is. dus kun je daar ook beter ff naar kijken.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Windows is denk ik een must hier, zeker als het op beurshandel en software aankomt denk ik dat je compatibiliteit voor alles wilt, daarnaast is Apple nu pas bezig met een inhaalslag qua multimonitor support. Windows 8.1 is daar toch echt het verste in, zeker als je bekijkt hoe je de taakbalk per monitor kan configureren.

Ik vrees dat als je 4 DVI schermen hebt, dat je mogelijk een probleem hebt, en dus niet ontkomt aan een extra videokaart >NAAST< de IGP (die voor het meeste wat je wilt voldoende is). DVI gebruikt RAMDAC, en daar heeft een kaart maar twee van. Is displayport echter een optie (HEB je die schermen al?) dan zou je zelfs kunnen daisy chainen. Als de resolutie niet te hoog is, volstaat een enkele Intel IGP zelfs. Stilte staat bij jou voorop, en hoewel je het compliceert met multi-purpose toepassingen, is wat ik ken van beurssoftware voornamelijk GDI+/web/WPF-stijl gerenderd en dus niet heel erg complex grafisch. IGP/"nVidia/AMD kaart puur voor de poorten"-niveau dus.

Waar je je wel wat meer zorgen over kan maken is hoe IOPS-heavy die software is. Voor zover ik het nu zie kom je op een systeem uit met een i5/i7, waarvan de IGP gebruikt wordt, 16GB RAM (ja, erg lekker als die zooi niet gaat swappen), en de moeder aller SSD's er in. Mogelijk een NAS ergens voor de backup/main storage, maar een SSD als enige storage heeft verder voordeel dat je een grote geluids/resonatie bron in de vorm van een HDD niet hebt.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Ik zou eens kijken naar een SIlverstone Fortress FT-02 of FT-05 behuizing, koelt zeer stil en zeer goed. Een fanless voeding is ook wel te verantwoorden, al kan je er natuurlijk ook gewoon een semi-passieve in zetten, dat is vaak net zo stil als de fan goed is.

Fanless CPU-koeling zou ik zelf niet aandurven, maar je kan eens op SPCR (silentpcreviews) kijken wat er wordt aangeraden als een stille koeler, als het daar stil wordt genoemd dan is het echt stil.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• 123ronald
Dank ik heb 4 van deze schermen: Asus VN247H-P 23.6" Widescreen 80,000,000:1 1ms VGA/HDMI LED LCD. De reden dat ik over DVI begon is omdat mijn ATI Radeon HD5770 een DVI aansluiting vraagt. Dus ik heb een DVI->HDMI kabel. Allebei digitaal dus not a big deal?
Draai nog steeds Win7 en wacht op Win9 - op de een of andere manier is 8 het voor mij nooit geweest...
De beurssoftware is idd niet erg complex. IOPS heavy? Welnee.. Het video bewerken en af en toe MS Flight Simulator zal veel intensiever zijn.

maar begrijp ik nou goed dat je denk dat je met volle resolutie op de GPU van een mobo kan draaien? _/-\o_
Vertel me alles!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Digitaal =/= Digitaal. HDMI en DVI zijn welliswaar aan elkaar verwant, maar tot HDMI2.0 (wat je kaart niet heeft) had DVI (zeker dual-link) een significant bandbreedte voordeel waardoor je met HDMI eigenlijk altijd maximaal 1920*1080*60 als maximum resolutie had. Displayport heeft het voordeel dat je geen RAMDAC meer gebruikt, en, hoewel er nu kaarten zijn met actieve converters er op, dat je dus over die limiet van 2 schermen heen kan.

Videobewerken, tsja, je zei dat is niet zo complex, en dat is iets wat tegenwoordig het beste op Windows kan (OpenCL, Cuda, het loopt eigenlijk op alles voor en er is ook genoeg software om het mee te doen). Videokaart kán daar een impact op hebben, maar zoals je zei: je doet niet zoveel complex (met die schermen maakt kleur je overduidelijk niet zo heel erg uit, en ik neem aan dat je ook niet aan 4K video's doet). IOPS is dáár ook weer je vriend.

Flight sim is echter wat zwaarder, en mogelijk dat je daar helaas van de mogelijkheid om een passieve GPU te gebruiken af komt. Wil je alle schermen tegelijk aan sturen, ontkom je mogelijk niet aan een complexere, luidere kaart... je hebt nu een 5770, de is er in veel vormen, en kan lawaaiig zijn. Is dat geluidsniveau voor je acceptabel, kijk dan eens naar een R9 270x, of als je het geld hebt: een GeForce 970-series kaart... fan-loos is dat echter nooit. Flight sim + fanloos lijkt mij sowieso, zeker als je het óók over 4 schermen wilt, vrijwel kansloos.

Overigens, ik weet niet wat voor beurssoftware je gebruikt maar hetgeen wat ik ken praat vrij zwaar met Oracle, lokaal of extern, en genereert niet alleen lokaal maar ook op het netwerk behoorlijke IOPS. Vooral de BI-modules maken het zwaar.

• 123ronald
De beurs software die ik gebruik TWS van IB. Heeft nooit problemen gegeven ook niet op mobo onboard video + tweede scherm via USB.
Video en flightsim is extra - ik ga niet in de herrie zitten omdat ik zonodig eens in de zoveel tijd daar ff mee bezig wil zijn als je begrijpt wat ik bedoel.
Video streamen wil ik wel zonder herrie kunnen. Hoeft niet op 4 schermen, mag ook op een 20x28cm window.
Ik zal nog wel eens een nieuw setje samenstellen en posten. Kijken wat jullie daar van vinden.

• 123ronald
Ik heb echt problemen om een goede video kaart te vinden. Waar kan ik makkelijk aankruisen dat er support moet zijn voor 4 monitoren? Hoe/Waar kan ik dat zien?
Mijn gekozen moederbord met built in CPU kan maar 32GB aan intern :-(
Wellicht toch een losse CPU met heatsink? Welke?

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Q2900-ITX€ 99,40€ 99,40
1Sapphire ATI FirePro 2460 PCI-E X16€ 237,50€ 237,50
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 92,03€ 92,03
1BakkerElkhuizen ErgoDelta USB€ 54,50€ 54,50
1Corsair CMSO16GX3M2A1333C9€ 142,01€ 142,01
1Samsung 840 EVO 1TB€ 355,12€ 355,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 980,56

• MK_
  • Niet online

MK_

Waarom vastpinnen op een J1900/J2900? Van een 2,4Ghz Pentium ga je noet echt blij worden. Neem anders een S/T-versie van een i5, word minder warm + pricewatch: Cooler Master TPC 800

Kast kan je net zo goed N300 nemen, als alles passief is maalt de geluidsisolatie niks uit :)

[ Voor 16% gewijzigd door MK_ op 23-11-2014 16:12 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• 123ronald
OK - geen onboard CPU dan..
kast moet wit zijn dus dan maar deze.

IS er werkelijk geen betere (en stille!) videokaart? of beter nog: een MOBO met 4 monitor uitgangen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 153,99€ 153,99
1Sapphire Pure Platinum H67 (IPC-CI7S10H67)€ 75,94€ 75,94
1Sapphire ATI FirePro 2460 PCI-E X16€ 237,50€ 237,50
1BitFenix Comrade Wit€ 32,-€ 32,-
1Cooler Master TPC 800€ 54,99€ 54,99
1BakkerElkhuizen ErgoDelta USB€ 54,50€ 54,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 125,95€ 125,95
1Crucial MX100 512GB€ 181,30€ 181,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 916,17

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik zou sowieso al een nieuwer moederbord en CPU nemen:
pricewatch: Intel Core i5-4590S Boxed
Moederbord met 4 aansluitingen ga je niet vinden, dus aansluitingen op MoBo maken niet uit. Interresant:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5
Goedkoop:
pricewatch: ASRock B85M Pro4
Passieve voedingen zijn er wel, maar zijn errug duur:
pricewatch: Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless

Dan nog een alternatief voor de GPU.
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Semi-passief tot 65°, dus afgezien de Flightsim gewoon 100% stil. Wel stukken duurder, dus onder de €1000 ga je niet blijven. Daarnaast heeft hij géén 4 DVI-aansluitingen. Wel 2 DVI, dus die kunnen al op de GPU (ene op DVI-I, ene op DVI-D). Ik denk alleen dat het DVI-A is, die schermen, dus voor de DVI-D heb je een omvormer nodig (de DVI-I niet aangezien die digitaal én analoog is), de andere kan op de HDMI en de 4e moet dan met een omvormer van Displayport maar DVI-A of HDMI.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom ineens kiezen voor een oude serie i5? En die Firepro snap ik ook niet. Er zijn maar heel weinig benchmarks waar die werkelijk een voordeel hebben boven normale consumentenkaarten. 4 schermen kunnen al makkelijk op een gpu van enkele tientjes, voor flightsims uiteraard is dat veel te weinig.

Ook is de S/P-variant wel ietsje zuiniger, maar zodra je er een GPU inzet, verdampt dat verschil natuurlijk al snel.

• 123ronald
Oude serie i5 is gewoon onwetendheid. Dus dank voor de suggestie daar.

De video kaart heb ik gewoon gekozen omdat ik daar simpel 4 schermen op aan kan sluiten. Geen gedoe met koppelstukjes en dat soort ge-eikel. Hèb ik al een keer me lopen klooien en dan zie je ineens dat de resolutie per scherm verschilt enzo. Dat wil ik dus niet meer.

al met al blijf ik worstelen met de video kaart. Ik wil gewoon goed en simpel (4x HDMI) en dan mag het iets kosten.
Ik hoop dat er nog iemand met de gouden tip komt...

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Ik weet niet wat je denkt met je 4xHDMI, maar op de kaart die je eerst had zit 4xMiniDP. Dan zou je dus alsnog 4 koppelstukjes nodig hebben.

Er zijn praktisch geen kaarten met 4 HDMI aansluitingen. Matrox heeft wel kaarten gebouwd met 4 tot 8 DisplayPort uitgangen, maar dat is nog steeds geen HDMI. Je zult dus koppelstukjes moeten gaan gebruiken, of meerdere videokaarten, of minder beeldschermen.

¯\_(ツ)_/¯

• teunw
  • Laatst online: 11-03-2025
Je kunt ook twee kaarten kiezen met DVI/DP en HDMI icm 2 DVI koppelstukken.

• 123ronald
OK - deze dan: http://www.amazon.com/s/r...416776462&rnid=2941120011

welke is de beste?

[ Voor 39% gewijzigd door 123ronald op 23-11-2014 22:04 ]

• Pwuts

Pwuts

Die zijn allemaal veel te duur. Voor dat geld heb je een goede gamingkaart, zoals de Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD, en daarbij dan 1 verloopstukje. Echt, al die kaarten op die amazon-pagina zijn véél te duur voor wat ze bieden 8)7

¯\_(ツ)_/¯

• 123ronald
OK - now you're talking. Dus deze met 1xHDMI-HDMI en 3xDP-HDMI kabel en je bent in business?
zoiets?

... ik lees wel dat deze veel herrie, maakt. Dus nog even doorzoeken naar het stille broertje/zusje

• Pwuts

Pwuts

Jap, klopt. Je kunt inderdaad nog even doorzoeken naar iets stillers, de reference-kaarten zijn prima opties. (Met blowers als koelers en 1 fan).

¯\_(ツ)_/¯

• MK_
  • Niet online

MK_

En dan kom je uit bij *trommel geroffel* de Asus! Heb je wel ietsjes meer verloopstukjes nodig (2) maar uiteindelijk kom je er wel. Ander alternatief is een MSI GTX970, maar de heeft/had last van coil whine. Het zou opgelost moeten zijn, maar dat kan ik niet garanderen. Kopen op eigen risico dus!

Ik wist niet eens dat hij bestond, maar een R9 280 is er ook in passieve versie:
pricewatch: Asus STRIX-R9280-OC-3GD5
Verloopstukjes die nodig zijn: DVI-D>HDMI, DislayPort>HDMI, de andere 2 schermen kunnen op de DVI-I en HDMI-poort :*)

• iamzero456
123ronald schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:17:
Dank voor de reacties.
- videobewerking zal beperkt zijn - vakantie filmpjes met een beetje moviemaker of wellicht ietsje meer advanced geen complete studio kwaliteit met tig sporen audio 40 soorten fades etc.
- stil en vier schermen zijn kritiek voor mij.
- compatibiliteit is ook belangrijk en met de apps die ik draai zou ik graag Mac willen, maar lukt niet. Bovendien is 4 schermen een issue met de Mac.
- ik weet niet wat Hackintosh is in relatie tot Windows or OSX - excuse my ignorance
- componenten zijn uitgekozen op geluid/noise, niet iets anders, dus wellicht vlag op modderschuit achtige issues.
- ben RAM en solid state HDD idd vergeten, maar mte name mobo en video en behuizing (klein!) heb ik hulp nodig.

Alvast bedankt!
Hierop maak ik uit:

- Simpel video-edit werk = geen bijzondere aparte videokaart + passief
- 4 schermen heb je al , dat scheelt behoorlijk in de kosten.
- belangrijk zijn de aansluitingen op de videokaart voor 4 schermen (dvi aansluitingen).
- Windows 8.1 - maar mijn vraag is: heb je die al ergens liggen of moet je die nog los erbij kopen? Is weer bijna 90 euro namelijk.
- PC moet stil en compact zijn.

Je schermen hebben het volgende:
[b]Connectivity/[/b]

Interfaces

Microphone
Headphones
2 x HDMI
VGA

Waarom worden er dan zulke sterke videokaarten voorgesteld? Snap ik niet. Ik leg straks ook een voorstel op tafel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door iamzero456 op 23-11-2014 22:48 ]

• Pwuts

Pwuts

Een MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC is hier beter op z'n plek. Geen overbodige koelers, goede aansluitingen. Het is een reference, ja, maar hij hoeft zo ongeveer niks te doen. Je zal 'm dus niet of nauwelijks horen.

@MK1998NL: Nee. Met die Asus krijg je weer geklooi met allemaal verschillende verloopstukjes en dat wil de TS dus niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Pwuts op 23-11-2014 22:52 ]

¯\_(ツ)_/¯

• MK_
  • Niet online

MK_

iamzero456 schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:43:
[...]
Hierop maak ik uit:

- Simpel video-edit werk = geen bijzondere aparte videokaart + passief
- 4 schermen heb je al , dat scheelt behoorlijk in de kosten.
- belangrijk zijn de aansluitingen op de videokaart voor 4 schermen (dvi aansluitingen).
- Windows 8.1 - maar mijn vraag is: heb je die al ergens liggen of moet je die nog los erbij kopen? Is weer bijna 90 euro namelijk.
- PC moet stil en compact zijn.

Je schermen hebben het volgende:
[b]Connectivity/[/b]

Interfaces

Microphone
Headphones
2 x HDMI
VGA

Waarom worden er dan zulke sterke videokaarten voorgesteld? Snap ik niet. Ik leg straks ook een voorstel op tafel ;)
Probeer maar eens een goedkopere passieve GPU te vinden met 4 aansluitingen. En VGA? Ik heb zo straks gechecked, was DVI!Was de niet -P versie 7(8)7
MasterPrutser schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:44:
Een MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC is hier beter op z'n plek. Geen overbodige koelers, goede aansluitingen. Het is een reference, ja, maar hij hoeft zo ongeveer niks te doen. Je zal 'm dus niet of nauwelijks horen.

@MK1998NL: Nee. Met die Asus krijg je weer geklooi met allemaal verschillende verloopstukjes en dat wil de TS dus niet.
Met de MSI niet dan? Sowieso haal je dan de hele PC om zeep door er een reference MSI in te zetten. Wat is dan nog het nut van een passieve voeding, passieve CPU-koeler als je er een reference MSI in zet.

• iamzero456
MK1998NL schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:56:
[...]

Probeer maar eens een goedkopere passieve GPU te vinden met 4 aansluitingen.
Dat zou inderdaad het mooiste zijn. U vraagt wij draaien (sort of). Zie hier mijn voorstel en daar respectievelijk beargumentering.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570T Tray€ 181,50€ 181,50
1ASRock B85M Pro4€ 57,-€ 57,-
2Sapphire FLEX R5 230 1GB DDR3 (HM)€ 50,61€ 101,22
1Cooler Master Silencio 352€ 49,80€ 49,80
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,95€ 81,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 685,82

Processor: krachtige processor met minder warmte afdracht dat zijn origineel. Eventueel is voor het origineel te kiezen met wat tweaks en kom je op hetzeflde uit.

Moederbord: Prima, zuinig moederbord met 4x DDR3, genoeg PCI-E aansluitingen, USB3, sata600 etc.

Videokaart: AMD R5 230 Flex passieve videokaarten x2, per videokaart zijn 3 beeldschermen aan te sturen - correct me if im wrong. Op de kaart zit 2x DVI en 1x HDMI. In totaal dus 6 schermen mogelijk - uitbreiding met 2 extra beeldschermen zou geen probleem mogen zijn.

Behuizing: Keurig stille behuizing, silver award op hardware.info. Mijn advies is: haal de fans eruit, scheetl weer dB.

Windows: 8.1 NL 64 bit - tenzij je die dus nog hebt. Scheelt weer aardig wat euro's.

ProcessorKoeler: Een van de beste bang-for-the-buck koeler, die in de behuizing zou moeten passen. Fan installeren en instellen dat hij gaat draaien bij hoge belasting. Buiten de kast zal je hem niet horen.

Geheugen: Een no-brainer wat mij betreft. Eventueel uit te breiden naar 16gb (2x8) van hetzelfde smaakje.

Voeding: Onder het mom van: ik heb hem zelf ook. Wattage is ruim voldoene en hij is echt heel stil. Hij doet zijn naam eer aan. Volgens mij kan het ook geen kwijt om de fan stil te leggen, echter zal dat met deze kast niet eens nodig zijn.

SSD: goede prijs/prestatieverhouding. Voldoende ruimte voor de aangegeven applicaties, video's en bewerking.

Veel goedkopere PC, toekomstgericht. Steek die 400 euro lekker in je eigen zak of koop er desnoods nog 2 extra monitoren van dezelde soort voor een 2x3 opstelling (of 3x2 :P )

Kiezen voor 2 sterkere videokaarten met 2 aansluitingen ipv 3 zou ook prima zijn. Als de eisen van de OP veranderen in de loop van de jaren bijvoorbeeld. Echter, de flex varianten hebben ingebouwde actieve adapters, vandaar dat ze er 3 kunnen aansturen, aldus google.
Wat de kast betreft: over smaak valt altijd wat te zeggen. Ikzelf zou dus de fans eruit slopen, behalve de CPU fan. Stel die goed in en je hebt een muisstillle PC. PC samenstellen is voor iedereen anders en hoor graag andere meningen.

• 123ronald
Iamzero - dank voor het advies!

De reden dat je met win8 blijft komen, heeft dat te maken met de drivers/aansturing van kaarten etc. Ik heb win7 en zie niet echt veel voordelen in het overstappen naar win8, vandaar.
Die twee kaarten ipv krampachtig op zoek naar eentje lijkt inderdaad wel een goed idee, maar waarom ze dan weer 3 typen aansluiting daarop doen is me een raadsel. Het is een nieuwe kaart, dus waarom nou niet gewoon allemaal HDMI? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Hoe denk je dat deze kaarten zich zullen gedragen met flightsim? Met video editing?

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Of je gebruikt een Matrox TripleHead2Go i.c.m. een losse poort voor je vierde scherm. Heb je geen dure videokaart nodig.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Haribo112 schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:50:
Of je gebruikt een Matrox TripleHead2Go i.c.m. een losse poort voor je vierde scherm. Heb je geen dure videokaart nodig.
Klopt, maar om de resolutie aan te drijven heb je wel een behoorlijke impact op de videokaart als je ook flightsim wilt doen. Daarnaast zit je nog steeds met het verschijnsel: 3*(1920*1080*32bpp*60hz)=erg krap op dual link DVI. TrippleHead2Go is bovendien niet een echte multi-monitor, maar meer een enkele superbrede monitor, en zo presteert het zich ook in Windows.

Overigens: Windows 8.1 is met UEFI hardware en zeker bij multi-monitor setups wel een gigantische stap voorwaards op usability en performance.

• Pwuts

Pwuts

123ronald schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:35:
Iamzero - dank voor het advies!

De reden dat je met win8 blijft komen, heeft dat te maken met de drivers/aansturing van kaarten etc. Ik heb win7 en zie niet echt veel voordelen in het overstappen naar win8, vandaar.
Win8.1 draait op een nieuwe, snellere kernel. Bovendien maakt Win8(.1) beter gebruik van de snelheid van de SSD. Bovendien krijg je een gratis update naar Windows 10.
Die twee kaarten ipv krampachtig op zoek naar eentje lijkt inderdaad wel een goed idee, maar waarom ze dan weer 3 typen aansluiting daarop doen is me een raadsel. Het is een nieuwe kaart, dus waarom nou niet gewoon allemaal HDMI? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Op veel moderne GPU's zit alleen nog HDMI en DP. DisplayPort is nieuwer dan HDMI, dus dan zouden ze beter alleen nog DP erop kunnen zetten ipv HDMI.
Hoe denk je dat deze kaarten zich zullen gedragen met flightsim? Met video editing?
Over welke kaart heb je het nu?

¯\_(ツ)_/¯

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-03 22:40
@iamzero456

2x Sapphire FLEX R5 230 gaat niet passen in die mATX kast vanwege de slechte PCI-E indeling op dat moederbord (je hebt minstens 5 PCI sloten in de kast nodig dan); buiten dat ziet de build er prima uit. :)

5700X | RX 6600

• 123ronald
AAAARGH - dus hij past niet? Dan heeft het niet zoveel zin om het te bestellen natuurlijk! Ik zag dat het mobo 4 sloten had en dat zou dus genoeg moeten zijn voor twee dubbele kaarten. Kan iemand er nog uitsluitsel over geven?

En ik had het dus over die twee sapphires FLEX toen ik vroeg hoe dat met video editing en flight sim zou gaan. Nogmaals het is niet cruciaal dat het supersmooth is, als het maar gewoon een beetje fatsoenlijk draait.

Verwijderd

Gamen en passieve koeling gaat gewoon niet samen.

Deze kaart is trouwens wel echt verschrikkelijk sloom en verbruikt schrikbarend veel stroom voor zo'n slome kaart. Met 2 van deze kaarten en weinig airflow krijg je gegarandeerd warmte problemen.

De 230 is ook gewoon een rebrand van de oude 6450. Je huidige kaart is al snel 2 a 3 keer zo snel ...

passieve koeling is ook redelijk nutteloos , de kaart moet nog steeds zijn warmte kwijt dus de fans in je kast moeten nu al het werk doen.
Pagina: 1