Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptopadvies; vergelijkingstabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Internetten, muziek luisteren en een paar games (zoals Fifa of Football Manager). Alleen wel veel dingen tegelijkertijd naast die games en dus veel verschillende schermen open staan.

Wat is je budget?
Liefst onder 700 euro, maar max 750-800.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Soms naar werk of mijn ouders. Twijfel nog over grootte maar denk dat 17 inch te groot is. Dan moet hij substantieel beter zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
SSD lijkt me een grote pre, net als een goede processor en videokaart (natuurlijk).
Zelf heb ik deze tabel al met laptops. Als ik naar hun score kijk zie ik dat sommige links echter heel hoog op gamen scoren, terwijl anderen wel SSD of een betere processor of videokaart hebben.. Waar komt dit verschil vandaan vraag ik me af? En wat zou de beste keuze zijn?

Hier de link naar de tabel:
http://nl.hardware.info/v...lets-vergelijkingstabel-1

Verwijderd

Topicstarter
Even een kickje, aangezien ik wel een reactie kan gebruiken ;)

Inmiddels ben ik er achter dat ik heel graag SSD (cache) wil. Verder wil ik vooral een midrange latop waar je aardig een spelletje op kan spelen. Ik speel niet de grafisch zwaarste games, maar hij moet wel een jaar of 4-5 mee kunnen. Multitasken is vooral wat ik doe, beetje internetten, muziekje en spelletje tegelijkertijd. Dus dan lijkt mij een nieuwere processor vooral handiger dan een extreem goede videokaart?

Nu heb ik deze opties tot nu toe uitgezocht
:
Lenovo IdeaPad Y510p:
http://nl.hardware.info/productinfo/195744/lenovo-ideapad-y510p
+ Krachtige processor
+ 4 processorcores
+ SSD cache
+ 1TB opslagruimte
- Iets mindere
- Zeer korte accuduur volgens reviews

Lenovo Flex2 15-00501
http://tweakers.net/pricewatch/401088/lenovo-flex-2-15-00501.html
+ SSD cache
+ GeForce 840M videokaart
- 500 GB opslagruimte
- Mindere reviews?

Lenovo Ideapad Z50-70-01418NL
http://tweakers.net/pricewatch/407964/lenovo-ideapad-z50-70-01418nl/specificaties/
+ SSD cache
+ GeForce 840M videokaart
+ 1TB opslagruimte
- Weinig reviews kunnen vinden

Asus N551JK-CN157H
http://tweakers.net/pricewatch/423999/asus-n551jk-cn157h/specificaties/
+ Intel Core i7 4710HQ processor
+ 4 processorcores
+ Nvidia GeForce GTX 850M
- Geen SSD (cache)
- Eigenlijk (flink) boven budget

Wat zou de beste optie zijn?

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:46
Wanneer wil je de laptop aanschaffen? Ben je bereid om laptop met HDD te kopen en deze te vervangen voor een SSD?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

Verwijderd

Ik zou iets bijleggen bij je budget en voor de Asus gaan. Daar kun je het langst mee vooruit.

Verwijderd

Topicstarter
Bo0bz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:21:
Wanneer wil je de laptop aanschaffen? Ben je bereid om laptop met HDD te kopen en deze te vervangen voor een SSD?
Maakt het wanneer van aanschaffen dan nog veel uit? Waarschijnlijk wordt het wel nog dit jaar.
Ik ben totaal niet bekend met SSD en totaal niet technisch aangelegd. Dus eigenlijk niet, behalve als het alleen een kwestie van erin pluggen en weer opstarten is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:21:
Ik zou iets bijleggen bij je budget en voor de Asus gaan. Daar kun je het langst mee vooruit.
Waarom die? Het nadeel van de Asus is wat mij betreft dat hij geen SSD cache heeft (en ik zoals hierboven gezegd heb het eigenlijk niet zelf wil sleutelen).

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:46
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:28:
[...]

Maakt het wanneer van aanschaffen dan nog veel uit? Waarschijnlijk wordt het wel nog dit jaar.
Ik ben totaal niet bekend met SSD en totaal niet technisch aangelegd. Dus eigenlijk niet, behalve als het alleen een kwestie van erin pluggen en weer opstarten is.
Als je bereid bent te wachten tot eind januari kun je misschien meeliften met de BTW vrij actie van de MM.

Een HDD vervangen met een SSD is plug en play maar je moet wel je windows etc weer opnieuw installeren.

EDIT: Je kunt ook eens kijken op Xnotebooks. Hier kun je een laptop samenstellen. Wellicht komt dit meer in de richting van je eisen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bo0bz op 25-11-2014 11:53 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

Verwijderd

Topicstarter
Bo0bz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:33:
[...]

Als je bereid bent te wachten tot eind januari kun je misschien meeliften met de BTW vrij actie van de MM.

Een HDD vervangen met een SSD is plug en play maar je moet wel je windows etc weer opnieuw installeren.

EDIT: Je kunt ook eens kijken op Xnotebooks. Hier kun je een laptop samenstellen. Wellicht komt dit meer in de richting van je eisen.
Is al zeker dat die dagen er weer komen? En een schatting wanneer? Dat zou ideaal zijn.
Een HDD vervangen met een SSD is dus eigenlijk een grote SSD kopen en voor je van start gaat deze vervangen ipv de HDD? Verder niks meer en elke leek kan het?

Xnotebooks ken ik niet, maar ik neem aan dat alle losse dingen die je wilt ook duurder is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:29:
[...]

Waarom die? Het nadeel van de Asus is wat mij betreft dat hij geen SSD cache heeft (en ik zoals hierboven gezegd heb het eigenlijk niet zelf wil sleutelen).
Simpel; je wilt dat hij 4-5 jaar mee gaat. Dan zou ik voor de i7 + GTX850 gaan.
Harde schijf kun je altijd nog upgraden.

• Deleriumtremens
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-01-2023
Dag michel,

Ik ben zelf ook op zoek naar een laptop met dezelfde specs. Daarbij kwam ik bij de xmg c703 terecht via mysn.

Deze zit momenteel in een voordeelbundel waarbij je voor 878 euro bij de c703 volgende specs hebt:
120gb samsung evo ssd, 500 GB HDD 7200 rpm, Intel processor i7 4700hq, geforce gtx 765m grafische kaart, 17inch 1920x1080 mat scherm, 8gb ram en Intel wireless AC kaart. Misschien het overwegen waard?

[ Voor 18% gewijzigd door Deleriumtremens op 25-11-2014 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deleriumtremens schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:18:
Dag michel,

Ik ben zelf ook op zoek naar een laptop met dezelfde specs. Daarbij kwam ik bij de xmg c703 terecht via mysn.

Deze zit momenteel in een voordeelbundel waarbij je voor 878 euro bij de c703 volgende specs hebt:
120gb samsung evo ssd, 500 GB HDD 7200 rpm, Intel processor i7 4700hq, geforce gtx 765m grafische kaart, 17inch 1920x1080 mat scherm, 8gb ram en Intel wireless AC kaart. Misschien het overwegen waard?
Dat is een 17 inch, dat heb ik liever niet. Verder wel een mooie deal hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:37:
[...]

Simpel; je wilt dat hij 4-5 jaar mee gaat. Dan zou ik voor de i7 + GTX850 gaan.
Harde schijf kun je altijd nog upgraden.
Dankje, dit lijkt inderdaad de beste optie, al kost het wat meer.
Klopt het dat je als je een SSD erin wilt plaatsen, deze moet vervangen voor de HDD? Die laatste is nu 1TB, een SSD 1TB kost alsnog heel veel natuurlijk...

Verwijderd

Ik weet niet of er een extra slot in die laptop zit, anders kun je de dvd tray vervangen voor een caddy en daar een ssd toevoegen.
Pagina: 1