Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dragon Age Inquisition review

Pagina: 1
Acties:

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Er is heel wat kritiek op de besturing met muis en tobo op de Bioware forums. Ook ikzelf vind het spel op pc een flinke stap achteruit in gevechten doordat de UI/controls voor controllers zijn gemaakt. Veel gehoorde klachten heb ik samengevat in Bundin in 'reviews: Dragon Age: Inquisition - ijzersterke comeback' - check anders ook puntjes 'UI and controls' en 'Combat' in post 1 van dit topic op het Bioware forum.

Verder zijn er veel problemen gerapporteerd van mensen met nvidia kaarten. Ati ging eerst ook mis, maar een nieuwe beta catalyst driver lijkt daar soelaas te bieden. Issues zijn framedrops, CTDs (DirectX function "GetDeviceRemovedReason"... errors)

Er is een voorlopige reactie van Bioware, afwachten wat er verder gaat gebeuren. Zie daarvoor post 1.

Vooral het vrijwel verwijderen van de party tactics scripting en de niet-tactische tactical camera zien veel mensen toch als een stap terug ivm DAO en zelfs DA2. Deze punten komen niet echt uit de lucht vallen en zijn misschien een aanvulling op de review waard. Mensen die meer van hetzelfde verwachten qua combat krijgen dat namelijk niet als ze daarvan gebruik maakten.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-11 20:28
Interessant toevoeging, ga het zeker even doorlezen aangezien ik dit spel wil gaan kopen voor de PC.
Thanks!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Geen reactie, jammer. Heb niet het idee dat ik echt onzin aan het typen was en een 'Nee, want...' zou ik op prijs gesteld hebben.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
De redacteur die de review geschreven heeft was vandaag niet op kantoor. En soms zijn we in het weekend wel eens offline ;) nog even geduld dus

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-11 14:56

Tweakjur

Redacteur
Ik heb het spel zowel op Xbox One gespeeld als op de pc, en ik moet zeggen dat ik de controls met muis & toetsenbord juist wel fijn vond. Klein nadeel, als je console met pc vergelijkt,is dat je op de console maar 8 binds hebt voor je aanvallen. Dat betekent dat je steeds moet wisselen en moet heroverwegen welke abilities je wilt hebben als je in combat gaat. Op pc heb je er veel meer en dat vond ik juist een groot voordeel voor de pc. De genoemde punten zijn zeker valide. Vooral dat scrollen kan ik me voorstellen dat het irritant wordt na een tijdje. De keren dat ik het wel gebruikt heb had ik overigens geen problemen om overzicht te houden.

Ook van de technische problemen met de videokaarten hebben wij hier geen last gehad. Ik heb het spel zelf probleemloos kunnen spelen en daarna zijn de benchmarkers er nog mee aan de slag gegaan, en ook die hebben voor zover ik weet probleemloos kunnen werken. Sterker nog: de stabiliteit op de pc was voor mij juist een pluspunt, spel draait hier als een zonnetje... Dat blijft toch lastig met het reviewen van pc-games: als bepaalde combinaties voor problemen zorgen en bepaalde combinaties niet, dan is het lastig om dat mee te nemen in een review.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)