Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus N751 verschillen Mycom/Paradigit

Pagina: 1
Acties:

• Rooverz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:10
Wie kan mij het verschil vertellen tussen de Dixons uitvoering en de Paradigit uitvoering???

http://www.dixons.nl/lapt...s-n751jk-t7129h-i7-4710hq

http://www.paradigit.nl/a...21h/80035416/details.aspx

Op het eerste oog exact hetzelfde! Maar waarom dan toch net iets andere typenummers?? (T7121h of T7129h). Ik weet dag voor bepaalde winkelketens soms speciale exemplaren worden geleverd om de concurrentie daarmee af te troeven, maar wat zijn dat de verschillen???

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Ik weet toevallig dat er een verschil tussen de draadloze netwerkkaartjes zijn. Sommige mensen hebben de AC versie en sommige de N. Heb zelf de laptop bij MyCom besteld en heb de N versie.
Maar ik weet niet of Paradigit de AC versie levert. De N versie is trouwens belachelijk onstabiel.
Ik zal zelf ook is wat uitzoeken, mocht ik wat vinden dan laat ik het je weten.

• Rooverz
Super! Verder tevreden over de laptop? Welke ssd zit er in? Heb je de 256gb versie? Ben benieuwd Naar de read/write resultaten...
En de hd is 5400rpm?

• psvunited
Rooverz schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:04:
Super! Verder tevreden over de laptop? Welke ssd zit er in? Heb je de 256gb versie? Ben benieuwd Naar de read/write resultaten...
En de hd is 5400rpm?
Standaard zit er een 1tb 5400RPM schijfje in, heb die schijf vervangen door een pricewatch: Crucial MX100 256GB en bevalt me tot nu toe erg goed!
Net weer problemen gehad met mijn draadloos netwerk, heb echt 50x opnieuw moeten verbinden.
Kreeg steeds de melding: "Kan niet verbinden met het netwerk", na die 50x krijgt die opeens wel verbinding met het netwerk, echt super weird.

Voor de rest bevalt de laptop me zeer goed.

• Rooverz
Dat is wel enorm balen zeg! Drivers al ge-update van de draadloze netwerkkaarten? Jij hebt de versie zonder standaard ssd dus? Ben namelijk benieuwd naar de resultaten van de standaard ssd schijf (bij de duurdere versies.

De reden dat ik voor de duurdere versie wil gaan is de ddr5 versie van de gtx850m ipv de ddr3 (volgens de Specs). Of kan je bevestigen dat deze ook in de uitvoering zit die jij hebt? (Ik vertrouw namelijk niet de gegevens op de websites van de winkels....)

• psvunited
Rooverz schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:52:
Dat is wel enorm balen zeg! Drivers al ge-update van de draadloze netwerkkaarten? Jij hebt de versie zonder standaard ssd dus? Ben namelijk benieuwd naar de resultaten van de standaard ssd schijf (bij de duurdere versies.

De reden dat ik voor de duurdere versie wil gaan is de ddr5 versie van de gtx850m ipv de ddr3 (volgens de Specs). Of kan je bevestigen dat deze ook in de uitvoering zit die jij hebt? (Ik vertrouw namelijk niet de gegevens op de websites van de winkels....)
Ik zie nu pas het om de 751 gaat. 8)7
Heb zelf de N551, die is een stuk goedkoper dan de N751.

• Rooverz
Verschil is volgens mij 15 of 17 inch...vandaar denk ik het prijsverschil ;)

Verwijderd

De Asussen worden geleverd met een brakke wifi kaart. Maar deze kun je volgens mij ook redelijk eenvoudig vervangen..

• Rooverz
Heeft 1 van de medetweakers toevallig al een N751jk laptop?

• Rooverz
Rooverz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:54:
Wil heeeeeel graag weten of hier een gtx850m ddr3 of gddr5 in zit....

Verwijderd

Ik heb daar ook een tijdje naar gezocht, nergens kunnen vinden dat er DDR5 in zit. Wel bij de 860 modellen.

• Rooverz
Paradigit, 123pc, 4launch adverteren allemaal met gddr5....dixons, mycom bijvoorbeeld weer niet...

Verwijderd

Op heel veel sites kloppen de specificaties niet en/of nemen ze klakkeloos over van concurrenten.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:59
Uit persoonlijke ervaringen kan ik je melden dat Paradigit vaak de wat 'exclusievere' type nummers inkoopt. Dit doen zij bewust. Vaak wordt een bepaald model met bijvoorbeeld 4GB RAM geleverd, maar is dat eigenlijk niet van deze tijd, daar klanten vaak 8 GB RAM willen.

Wat een Paradigit in dit geval doet is extra goedkoop die 4GB modellen opkopen en daar dus zelf geheugen bijprikken. Tactisch inkopen is iets waar Paradigit erg behendig mee om weet te gaan ;-).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37
Rooverz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 18:54:
Ja, De Asus N751jk-t7120h. Bij mij zit de GTX850M 2GB DDR3. (volgens Nvidia config scherm)
Rooverz schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:33:
[...]

Wil heeeeeel graag weten of hier een gtx850m ddr3 of gddr5 in zit....
De Asus site zegt zelf dat er alleen maar met een 2 of 4 gb DDR3 geleverd word.
http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N751JK/specifications/

Tweakers link van mijn exemplaar
http://tweakers.net/pricewatch/423754/asus-n751jk-t7120h.html

Ik ben alleen maar tevreden hierover. Heb een 512GB crucial ssd erin. Ik las ook dat sommigen niet happy zijn over de wifimodule maar heb nog nooit zo'n snelle wifi meegemaakt. Op zolder staat een Engenius ECB350 wifi punt. Op mijn slaapkamer 1e verdieping haal ik 68MBit download. Verder 1 latje van 8GB. Ik draai trouwens Windows 7 pro X64. Gekocht bij een lokale computerzaak voor 939,- zonder de SSD (standaard 750GB 7200rpm).

[ Voor 20% gewijzigd door sdanny op 27-11-2014 10:14 ]

• Rooverz
Ik krijg alleen geen duidelijkeid over de verschillen tussen de n751jk-t7121h en de t7129h. Alle Specs lijken hetzelfde. Valt me op dat bij de 121 modellen er gddr5 (soms) bij staat, maar dit kan niemand met zekerheid bevestigen..daarom hoop ik dat iemand het t7121h model heeft en dit kan nakijken....

Verwijderd

Geen van de N751JK modellen heeft een 850 met DDR5.

Zie deze link: http://www.asus.com/Noteb...ks/N751JK/specifications/

• Rooverz
Pewpew, ik heb de link gezien. Dit is echter van de Amerikaanse variant. Zo is er ook een n751 met gtx860m videokaart...

Verwijderd

Rooverz schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:29:
Pewpew, ik heb de link gezien. Dit is echter van de Amerikaanse variant. Zo is er ook een n751 met gtx860m videokaart...
Klopt, de N751JM met een GTX 860 DDR5.
Nog niet leverbaar. Ik heb Asus gevraagd of/wanneer deze uitkomt in Nederland en welke uitvoeringen.

• Rooverz
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:44:
[...]

Klopt, de N751JM met een GTX 860 DDR5.
Nog niet leverbaar. Ik heb Asus gevraagd of/wanneer deze uitkomt in Nederland en welke uitvoeringen.
Ben heel benieuwd, zou voor mij een perfecte optie zijn. Is alleen bijna nog niets over te vinden....

Verwijderd

Ik heb antwoord gekregen van Asus. Zij verwijzen doodleuk naar de Pricewatch van Tweakers 8)7

''Thank you for your email.

We of the Technical Support Department of Asus do not have any information regarding sales and marketing.
This means that we do not know when this model will be available again.

In this case I''d suggest you contact the larger vendors like MediaMarkt.
You could also check the following website to find all web shops which provide this model.

http://tweaker.net/pricewatch

I hope to have informed you enough.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Michel Bloemberg.
Asus TSD''

Daarop heb ik zojuist weer gereageerd:

''Beste Michel

Ik ben uiteraard eerst zelf op onderzoek uit gegaan.
De N751JM staat nog nergens vermeld, alleen op de Asus website.

Wat betreft de N751JK modellen spreken diverse websites elkaar tegen wat betreft specificaties.

Daarbij is er veel onduidelijkheid over de exacte specificaties van jullie modellen in het algemeen.

O.a. op fora van Tweakers.net heerst veel verwarring over de leverbare types van de N751 (en andere Asus modellen).
Dan heb ik het over bijvoorbeeld de GPU (DDR3 of DDR5), snelheid/grootte van de HDD, etc.

Het zou helpen als jullie meer duidelijkheid scheppen qua specificaties. Ook naar je verkooppunten toe, zij weten namelijk ook weinig tot niets.

Vriendelijke groet,

...''

• Rooverz
Asus is inderdaad erg slecht in informatievoorziening en kennis aangaande hun technische specificaties...ik heb ook een mail gestuurd naar asus, ben benieuwd...

Verwijderd

Dit is een mooie aanbieding voor je.
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Met gtx950m... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2014 19:44 ]

• Rooverz
Het wordt steeds mooier ;)

• illsabio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-03-2022
Was benieuwd of er mensen zijn die de wifi kaart van deze laptop N751JK vervangen hebben? Het lijkt erop dat deze niet makkelijk benaderbaar is en dus de gehele achterkant eraf moet om hem te vervangen.

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 09:40
illsabio schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:31:
Was benieuwd of er mensen zijn die de wifi kaart van deze laptop N751JK vervangen hebben? Het lijkt erop dat deze niet makkelijk benaderbaar is en dus de gehele achterkant eraf moet om hem te vervangen.
Dat wil ik ook weten :) Ben van plan om de Qualcomm Atheros ar9485wb-eg te vervangen door een pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
ik heb de pricewatch: Asus N751JK-T7120H

Update: laptop open gehad kaartje zit er in, hele verbetering moest wel hele achterkant los maken , weet nu precies hoe dat moet :) op 5Ghz scheelt het de helft :)

[ Voor 21% gewijzigd door dimdam op 10-01-2015 01:27 ]

• Rotseblok
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02-2022
dimdam schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:23:
[...]

Dat wil ik ook weten :) Ben van plan om de Qualcomm Atheros ar9485wb-eg te vervangen door een pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
ik heb de pricewatch: Asus N751JK-T7120H

Update: laptop open gehad kaartje zit er in, hele verbetering moest wel hele achterkant los maken , weet nu precies hoe dat moet :) op 5Ghz scheelt het de helft :)
Beste dimdam,

Ik heb ook een asus n751 en wil vanavond de wifi kaart ook vervangen door een intel 7260.
Kan je heel kort beschrijven wat je allemaal hebt los geschroeft en waar de wifi kaart zit?
Ik lees verschillende plekken...de een zegt onder het toestenbord t.h.v de E,R,D toesten, de andere zegt achter het beeldscherm :? . Hij zit in ieder geval niet bij de SDD en het geheugen.

Zou prettig zijn als je mij een headsup kan geven waar de kaart zit voordat ik alle schroeven losmaak en misschien de behuizing beschadig.

Alvast super bedankt en een fijne avond! _/-\o_

Groet Rogier
Pagina: 1