• Krentenbol
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 13:19
Ik heb mijn PC laatst geupgrade van een HD5770 naar een R9 270x en sindsdien wil hij niet meer uit slaapstand komen. Toen ik de kaart voor het eerst installeerde, kon ik prima gamen ermee en gaf hij geen kik: alles werkte zoals het hoorde. Tot ik 'm in slaapstand zette. Dat doe ik namelijk altijd als ik m'n PC niet gebruik, omdat dit veel sneller is dan helemaal afsluiten en opstarten. Maar met mijn nieuwe videokaart wordt mijn PC niet wakker uit slaapstand. Hij gaat 'gewoon' aan, fans starten op etc., maar ik krijg geen beeld. Het lampje van mijn monitor (Samsung SyncMaster XL2370) blijft knipperen en er komt geen beeld. Ik vermoedde eerst de voeding, want die is wat aan de krappe kant voor mijn setup (specs onderaan). Maar met een krachtigere voeding heb ik dit probleem ook al een keer of twee gehad de afgelopen week. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat het de voeding is, want ik kan wel gewoon gamen zonder dat er iets aan de hand is, maar uit slaapstand komen levert hij niet genoeg prik voor :?

Verder heb ik de AMD drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. (Ook al probeer ik nu het probleem te reproduceren met de krachtigere voeding, maar dat lukt natuurlijk niet 8)7 ) Is er iets wat ik over het hoofd zie? Ik zou liever niet deze voeding blijven gebruiken, omdat mijn systeem mITX is en er een SFF-voeding in hoort. Deze voeding is gewoon full size. Als ik terug mijn HD5770 plaats, is het probleem (voor zover ik gemerkt heb) er niet.

Specs:
-JW MINIX 785G-SP128MB
-Sapphire R9 270x Dual X
-AMD Phenom II x4 925 2.8GHz
-2*2GB So-DIMM
-Intel SSD
-1.5TB Seagate HDD
-SFF voeding: FSP300-60GHS (zat standaard in mijn Silverstone Sugo SG05B)
-ATX voeding: Chieftec GPS-550AB A

Iemand die iets weet behalve Windows opnieuw installeren? Want daar heb ik dus echt geen trek in :z

EDIT: Als hij niet uit slaapstand komt, helpt het soms niet eens om de knop op de voeding om te zetten. Als ik daarna boot gaat hij weer vrolijk verder met niet-opstarten. De voeding of graka wisselen helpt dan wel.

[Voor 5% gewijzigd door Krentenbol op 22-11-2014 15:56]

• Pazienza
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16:45
Misschien dat je 2D clocks te laag zijn waardoor de kaart instabiel wordt in standby? Probeer je 2D clocks eens hoger te zetten, wie weet helpt het. ;)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee