Toon posts:

Problemen met energiebeheerschema tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik ondervind problemen met mijn laptop tijdens het gamen. Ik weet niet zo goed of ik op deze forum goed zit, maar het gaat om het volgende:

Tijdens het gamen schakelt mijn laptop (Acer Aspire TimelineU) telkens over van energiebeheerschema. Dus om de 10/15 seconde schakelt hij naar energiebesparing en dan meteen weer over op bijv. gebalanceerd.
Zoals je je misschien kan voorstellen is dit zeer hatelijk en frustrerend... Ik heb al een beetje zitten rommelen in het configuratiescherm, maar het heeft nog niet echt veel geholpen }:O.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-10 22:01
Hoi, je zit hier iig niet goed, maar misschien het volgende: je kan zelf een energieschema maken voor je laptop, ik zou dat dan doen, dan schakelt er niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad al zelf een energieschema gemaakt, maar dit helpt ook niet. Hij blijft van schema's veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:42
Je hebt dan waarschijnlijk software geinstalleerd van de fabrikant van je laptop.

Zo heeft MSI ook een soort (OMC?) tool voor systeem/energiebeheer.

Probeer daar eens je schema aan te passen, of verwijder het zodat hij de windows energiesettings gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qballbeg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-10 21:51
Zoiets zelf ook gehad. Vooral vervelend omdat mijn beeld steeds switchte tussen lichter en donker.
Ik heb alle software van de laptop fabrikant verwijderd en mijn eigen energie profiel gemaakt. Probleem was opgelost.

Skull Joooooke...