Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Lichte games spelen, zoals Battlefield 2, Final Fanatasy III, NFS Most Wanted 2012,
verder wat lichte steam games. Hoeft dus geen high end te zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?

400-450 Eur

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

27" IPS Scherm van LG

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Heb Acer laptops, dus kijk ook naar Acer

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Geen grote logge bak, energiezuinig speelt ook wel mee.

Ga je overklokken?

Nee !

Nou zag ik deze (zie onder), maar kan geen goed info vinden over de cpu e.d (is het rommel.. of leuk spul
voor wat ik er mee wil doen. Ik speel dus geen Battlefield 4 e.d, dus ben denk ik geen GTX750ti
of R9 Amd videokaart nodig. Of sla ik de plank helemaal mis.

http://www.wehkamp.nl/ele...9_382759/#extraInformatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat systeem is erg traag, sommige computers van 7 jaar geleden waren al sneller dan dat systeem, denk dus niet dat je daar erg blij mee gaat zijn. ;)

Je kunt beter naar de BBG's reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014 kijken en daar dingen aan veranderen zodat die wel aan de eisen voldoet. Webshops kunnen de losse onderdelen ook voor je in elkaar zetten en geven dan ook garantie op de gehele PC. Hierdoor krijg je een veel beter systeem qua kwaliteit, welke een stuk goedkoper is en veel beter aan je eisen zal voldoen dan PC's van bijvoorbeeld Acer, HP, Dell, etc.

Zoiets is bijvoorbeeld een mooi begin:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 31,50€ 31,50
1ASRock H81M-ITX€ 58,50€ 58,50
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 138,50€ 138,50
1Toshiba DT01ACA050, 500GB€ 38,-€ 38,-
1Cooler Master Elite 130€ 38,95€ 38,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,95€ 31,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 368,35

Redelijk kleine behuizing en erg energiezuinig en toch nog relatief snel.

[ Voor 67% gewijzigd door -The_Mask- op 22-11-2014 13:20 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste , bedankt.

Het zelf bouwen is niet zon probleem. Heb vandaag een laptop met dezelfde
cpu in de hand gehad, en vond hem eigenlijk nog vrij soepeltje. Maar zeker niet high
end (wat ik overigens ook niet nodig heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor gamen is die A4 echt niet intressant, tis een leuk office pc'tje, maar meer ook niet.

Lijstje van The Mask is eigenlijk prima, Eventueel een R9 270 nemen, stuk krachtiger voor dezelfde prijs.

En in plaats van een HDD een SSD nemen, een 256GB moet genoeg zijn, en past prima in je budget. Een systeem met een enkele HDD voelt zeer traag aan.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een R7 videokaart bij in, ik zou verwachten dat er simpele games op kunnen.
Speel nu op een Acer met 2020m en Intel HD Graphics. Is dat vele malen beter dan.
Als het gelijkwaardig is is het voor mij echt genoeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:37:
Het zelf bouwen is niet zon probleem.
Dan zou ik zeker het systeem zelf maken. Veel betere kwaliteit en veel sneller dan wat je bij een fabrikant zoals Acer, HP of Dell kan krijgen voor hetzelfde geld. Waardoor je ook veel langer met het systeem kan werken.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:56:
Er zit een R7 videokaart bij in, ik zou verwachten dat er simpele games op kunnen.
Speel nu op een Acer met 2020m en Intel HD Graphics. Is dat vele malen beter dan.
Als het gelijkwaardig is is het voor mij echt genoeg !
De videokaart is iets sneller, maar de CPU is niet echt snel. Zou zeggen bouw gewoon zelf iets, is leuker naar mijn mening en je krijgt gewoon een veel beter systeem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:38
Waarom eigenlijk geld 'verspillen' aan een ITX? Wat is er mis met microATX? Stuk meer waar voor je geld. En dan heb je opeens budget voor een Pentium of een SSD ;)

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd bedankt, zal door ook een even naar kijken!

Maar toch vind ik het wel jammer dat ik niet iets simpel kant en klaar bij bijvoorbeeld
de Mediamarkt kan ophalen, die die paar simpele games van mij aan kan.
Heb wel al een N2830 Nuc geprobeerd, maar dat was het helaas niet.

WIl geen system met vette overkill hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Makers zoals Acer. Asus, HP, noem het op zijn gewoon knap klote. Ze durven een bak met dikke overkill i7 met een GTX660 voor 800-900 te verkopen als zijnde een gamebak, en mensen kopen het, want i7.

Medion kan soms wel normaal doen trouwens.

Maar, wat is het probleem van overkill hardware als je daarvoor evenveel uitgegeven hebt als de underkill kant en klaar bakkies?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev Zo heb ik het nog niet bekeken, maar de spellen die vrijwel allemaal speel, ben je geen game bak voor nodig, helaas is bijna alles net te licht of gewoon te zwaar.
Daarom ook mijn vragen!

Allemaal bedankt, ga al die info even goe :) d doorspitten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Acer gekocht met A4-6210 Cpu, snel genoeg. Windows 8 en verder alles erop en eraan.
En dat voor 349 Euro ! Ik weet dat iedereen vind dat zelfbouwen beter is. Maar het werkt zo out of
the box en mocht er iets mis zijn kan ik gewoon een revovery doen. Goed genoeg waarvoor die bedoeld is.

Maar allemaal toch bedankt voor het meedenken !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Volgens mij zie je het nog al verkeerd. Je betaald nu wel even 349 euro voor een erg trage computer. Terwijl je voor hetzelfde geld ook een veel snellere kon kopen die ook voor jouw in elkaar gezet kon worden en dus gewoon zo werkt. En mocht die het niet meer doen kun je via Windows 8 optie gewoon alles weer naar standaard brengen (is namelijk gewoon een optie in Windows 8 zodat je geen recovery meer nodig hebt). Daarnaast heb je nu ook alle rommel van Acer op je PC staan die het ook nog eens twee keer zo traag maakt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om een lang verhaal kort te maken, daarover verschillen onze meningen (dat is natuurlijk niet erg!).

Maar moet je wel gelijk geven, dat als je hem zelf bouwt met andere componenten wel een snellere
machine hebt.

Mij ging het om, kant en klaar met windows e.d, die simpele spellen kan spelen. En hij speelt
de spellen die ik speel , gemakkelijk. Binnenkort plaats ik een review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Laatst online: 01:19

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:18:
Heb de Acer gekocht met A4-6210 Cpu, snel genoeg. Windows 8 en verder alles erop en eraan.
En dat voor 349 Euro ! Ik weet dat iedereen vind dat zelfbouwen beter is. Maar het werkt zo out of
the box en mocht er iets mis zijn kan ik gewoon een revovery doen. Goed genoeg waarvoor die bedoeld is.
Tsja, out-of-box werkt het allemaal leuk. Iedereen kent wel de ervaring van een nieuwe Windows installatie die razend snel opstart. De ware gebruikservaring begint als je er wat applicaties opzet en echt gebruik van gaat maken. De ervaring die we dan ook weer allemaal kennen is een systeem dat met de tijd steeds 'trager' wordt. Daarnaast blijft de kans dat je in de toekomst toch eens wat anders wilt spelen. Misschien van browser games naar eenvoudige 3D games. Dan zal je merken dat dit systeem al heel snel tekort schiet.

Er zijn voor dit bedrag overigens ook wel systemen te koop die een stuk beter presteren en een stuk meer toekomstbestendig zijn. Kant en klare systeempjes met een Pentium of zelfs i3 zijn voor vergelijkbare prijzen te koop en in de praktijk twee a drie keer zo snel als de betreffende Acer en ook nog meer upgrade en uitbereidingsmogelijkheden hebben.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1