Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen internettoegang

Pagina: 1
Acties:

• FlowShotz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-11 16:02
Beste tweakers,

Ik ben werkzaam in een instelling, waarbij cliënten toegang hebben tot het wifi (wel beveiligd). Nu is er na een onderhoud aan de accespoints het probleem naar voren gekomen dat de cliënt geen internettoegang heeft.

Ik heb reeds contact opgenomen met de ICT bij ons maar die zouden niet weten hoe dit op te lossen. Zij geven aan ook geen ondersteuning te mogen bieden.
  • Er is dus wel sprake van verbinding, maar geen internettoegang.
  • Probleem is sinds het onderhoud.
  • Instellingen zoals IP/DNS staan op automatisch (zoals ict aangeeft).
  • DHCP staat ingeschakeld.
  • Netwerk heb ik een keer laten vergeten en opnieuw verbinden laten maken zonder succes.
  • Verbinding maken in veilige modus met netwerkmogelijkheden geeft hetzelfde resultaat.
Jullie zouden mij en mijn cliënt hier erg mee helpen! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door FlowShotz op 22-11-2014 11:28 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het vervelende is dat jij als gebruiker op dat netwerk zit en ons dus niet van de juiste gegevens kunt voorzien.

Wat je wel kan doen, en daar houdt het dan een beetje mee op, is aangeven of je bij de IP gegevens die je krijgt via DHCP de volgende zaken krijgt:
Gateway adres
DNS server(s)

Tenslotte kan je proberen deze IP adressen te pingen. Krijg je van deze adressen een Reply of niet?

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Herstart het modem eens, en daarna de Access points. Bij voorkeur niet na 2 seconden alles meteen terug aanzetten maar gun het tijd om volledig op te starten.

• FlowShotz
Equator schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:33:
Het vervelende is dat jij als gebruiker op dat netwerk zit en ons dus niet van de juiste gegevens kunt voorzien.
Ja, ik sta hier als begeleider, en de cliënt, erg machteloos wat dit probleem betreft.

quote]Equator schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:33:
Wat je wel kan doen, en daar houdt het dan een beetje mee op, is aangeven of je bij de IP gegevens die je krijgt via DHCP de volgende zaken krijgt:
Gateway adres
DNS server(s)

Tenslotte kan je proberen deze IP adressen te pingen. Krijg je van deze adressen een Reply of niet?
[/quote]

Bedoel je via CMD en dan ipconfig? Het pingen moet ik dat vanaf een andere computer doen of vanaf de desbetreffende computer?

@Everlast2002 Helaas is dit dus niet mogelijk, ik als begeleider heb totaal geen toegang tot de netwerken. Ook (zoals te verwachten) zijn de computers waar wij op werken erg beperkt qua functies. (CMD kan ik bijvoorbeeld niet openen)

[ Voor 12% gewijzigd door FlowShotz op 22-11-2014 11:53 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:12
Gaat het nu om één cliënt met een probleem of hebben alle cliënten een probleem?

• FlowShotz
pacificocean schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:53:
Gaat het nu om één cliënt met een probleem of hebben alle cliënten een probleem?
Momenteel 1 cliënt, voorheen had 1 andere cliënt dit probleem ook, maar dit had zichzelf alweer opgelost kennelijk.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:46
FlowShotz schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:27:

Ik heb reeds contact opgenomen met de ICT bij ons maar die zouden niet weten hoe dit op te lossen. Zij geven aan ook geen ondersteuning te mogen bieden.
Hoe zit het dan met ICT zij beheren toch het netwerk ? Dat geen ondersteuning bieden geld voor eigen devices van de begeleiders en clienten kan ik nog inkomen (ik ga ook geen windows update draaien bij onze thuis werkers) maar als er een probleem is met WiFi is ICT hier volgens mij wel het haasje :P

Wat voor device gebruikt de client ?

[ Voor 30% gewijzigd door HKLM_ op 22-11-2014 12:00 ]

Cloud ☁️

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:07
Equator is op zoek naar de gegevens vanaf de probleem machine. Daarnaast zou het kunnen helpen als dezelfde info verkregen kan worden vanaf een machine die wel werkt (wellicht dat daar wat in opvalt).

Ik moet wel zeggen dat het erg bekrompen is als een instelling een dienst verleent en er vervolgens geen ondersteuning voor toestaat (ze kunnen in ieder geval wat basis zaken toestaan om te laten controleren).

Verder schiet me nu net nog te binnen dat een firewall problemen zou kunnen geven als er een aanpassing is gedaan in het netwerk, dan kan het zijn dat dit netwerk niet juist ingesteld raakt.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

FlowShotz schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:51:
[...]

Ja, ik sta hier als begeleider, en de cliënt, erg machteloos wat dit probleem betreft.

Bedoel je via CMD en dan ipconfig? Het pingen moet ik dat vanaf een andere computer doen of vanaf de desbetreffende computer?
Ja, vergelijkbaar met:

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
   Physical Address. . . . . . . . . : 6C-F0-49-00-E2-08
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::e42a:9b22:4863:f49d%3(Preferred)
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.100(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : zaterdag 22 november 2014 13:03:50
   Lease Expires . . . . . . . . . . : zondag 23 november 2014 13:03:49
   Default Gateway . . . . . . . . . : [b]192.168.2.254[/b]
   DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.254
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 57471049
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-1A-EB-B8-A7-6C-F0-49-00-E2-08

DNS Servers . . . . . . . . . . . : [b]192.168.2.254[/b]
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

De dikgedrukte zaken zijn dus even interessant
Die ping je vanaf de probleem machine. en het resultaat horen we dan graag. :)

• FlowShotz
Even de IPconfig gedaan. Wat mij opvalt is de voorkeur voor IPv4 terwijl er duidelijk bij de adapterinstellingen staat (zowel met verbinding met het netwerk als zonder) dat alles automatisch gaat.

Tevens is er geen standaardgateway. Tevens mijn excuses voor het grote plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ur6u4n.jpg

@DownloaderNL

Volgens mij is de draadloze netwerkkaart een Linksys WMP600N (zoals in ipconfig staat). Ik kan mij daar ook enigszins in vinden. Helaas was het enigste reponse wat ik kreeg: Het draadloos netwerk doet het, dit hebben wij gecontroleerd. Wij geven geen ondersteuning voor laptops en computers van cliënten. Alle settings moeten op automatisch staan en dhcp moet aan staan. Dusja....

[ Voor 37% gewijzigd door FlowShotz op 22-11-2014 13:52 ]

• EverLast2002
Je krijgt geen ip adres toegewezen, 169.254.x.x is het bewijs daarvan.
Wat voor onderhoud is er gedaan op die Access Points ?

• FlowShotz
EverLast2002 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:12:
Je krijgt geen ip adres toegewezen, 169.254.x.x is het bewijs daarvoor.
Wat voor onderhoud is er gedaan op die Access Points ?
Pfoe, daar stel je me toch een vraag :P Daar zou ik geen antwoord op kunnen geven. Ik had die dag nog contact gehad met het ICT, ze wisten daar in eerste instantie niks vanaf dat er onderhoud was gedaan. Vervolgens werd ik teruggebeld en werd er gemeld dat er inderdaad onderhoud was gedaan en dat het logisch was dat er het e.e.a. veranderd was. Is het voor jullie noodzakelijk dat ik erachter kom wat voor onderhoud? Dan kan ik namelijk weer even contact opnemen met ICT.

Maar er staat voorkeur, betekent dat dan niet dat het bij de computer zelf ligt?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
FlowShotz schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:14:
[...]

Pfoe, daar stel je me toch een vraag :P Daar zou ik geen antwoord op kunnen geven. Ik had die dag nog contact gehad met het ICT, ze wisten daar in eerste instantie niks vanaf dat er onderhoud was gedaan. Vervolgens werd ik teruggebeld en werd er gemeld dat er inderdaad onderhoud was gedaan en dat het logisch was dat er het e.e.a. veranderd was. Is het voor jullie noodzakelijk dat ik erachter kom wat voor onderhoud? Dan kan ik namelijk weer even contact opnemen met ICT.

Maar er staat voorkeur, betekent dat dan niet dat het bij de computer zelf ligt?
Dat klopt. Windows geeft pas 169.254.x.x IP adres als de DHCP server geen reactie geeft aan de laptop. Dus het ligt aan het infrastructuur van hun. Je kunt helaas niks doen en hopen dat ze het zo snel mogelijk fiksen.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Nouja, ik kan nog wel wat dingen bedenken:
  • Verifieren dat er een draadloze verbinding is met goed ontvangst
  • Eventueel een ander access point proberen op te zoeken
  • Checken of een ander device op hetzelfde access point wel een lease krijgt
En als laatste: kijken of er met Wireshark iets te zien is (DHCP NAK?). Maar ik vrees dat er gewoon een DHCP-server te bekennen is om de een-of-andere-reden.

Typisch een probleem wat de ICT-afdeling voor je zou moeten helpen debuggen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Thralas op 22-11-2014 14:28 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:59

FreakNL

Well do ya punk?

Zet een laptop of iets anders naast het probleem device. Krijgt die wel een geldig ip?/config? Dan is er dus niks aan de hand met de infra. ICT kan dan misschien welwillend zijn, maar ze zijn niets verplicht, zeker in zo'n zorginstelling is het vaak ook nog eens een externe partij... Heeft allemaal met geld te maken ook...

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Welke instellingen krijgt de client die wel toegang heeft (degene waar ditzelfde probleem 'zichzelf' oploste)? Mogelijk heeft die een standaardgateway vermeld die je over kunt nemen zodat jouw client via het juiste adres door de DHCP alsnog een ip-adres krijgt.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• FlowShotz
Thralas schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:27:
Nouja, ik kan nog wel wat dingen bedenken:
  • Verifieren dat er een draadloze verbinding is met goed ontvangst
  • Eventueel een ander access point proberen op te zoeken
  • Checken of een ander device op hetzelfde access point wel een lease krijgt
En als laatste: kijken of er met Wireshark iets te zien is (DHCP NAK?). Maar ik vrees dat er gewoon een DHCP-server te bekennen is om de een-of-andere-reden.

Typisch een probleem wat de ICT-afdeling voor je zou moeten helpen debuggen ;)
De computer staat op dezelfde plek als voorheen, helaas zal sjouwen met dan ding geen optie zijn. Ik heb al een acces point opgezet met mijn telefoon, waarmee hij gewoon verbinding maakt en internettoegang heeft. Het is voor mij denk ik niet mogelijk om met een ander appaart op diezelfde acces point verbinding te moeten maken.

Wireshark wordt moeilijk aangezien hij dit niet kan downloaden, en de computers waar wij mee werken iets hebben tegen USB-sticks waardoor het overzetten dramatisch gaat verlopen...

@FreakNL Ik kan mij daarin zeker vinden dat dit probleem lastig is voor een derde partie, maar dan zijn er mijns inziens geen goede afspraken gemaakt rondom het wifi-netwerk voor cliënten met betrekking tot ondersteuning. Misschien dat ik ze deze afspraken nog eens onder de loep kan laten nemen.

@Kalief Dat idee van jou lijkt mij een goede. Misschien dat ik dat kan realiseren, de vraag is uiteraard of die cliënt dit toe gaat staan. Ik update jullie als ik voortgang heb geboekt!

• pacificocean
Kan je met je telefoon wel verbinding maken met dat accesspoint?

• FlowShotz
pacificocean schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:44:
Kan je met je telefoon wel verbinding maken met dat accesspoint?
Ja, voorheen wel. Momenteel een nieuwe ROM en nu werkt het niet meer, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn telefoon :p

• pacificocean
FlowShotz schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:46:
[...]

Ja, voorheen wel. Momenteel een nieuwe ROM en nu werkt het niet meer, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn telefoon :p
Dat betwijfel ik. Is er niemand met een andere telefoon die kan proberen of je verbinding kan maken met dat accesspoint?

• FlowShotz
Ja, collega's hebben wel verbinding

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Laat Windows de draadloze adapter eens repareren/diagnosticeren.

• FlowShotz
Helaas was het er gisteren niet meer van gekomen. Dinsdag hebbik weer een mogelijkheid om hier naar te kijken. Ik hou jullie dan op de hoogte!

• FlowShotz
Beste tweakers. Vandaag weer de mogelijkheid gehad om te kijken. Ik heb via mijn tablet de gateway en dns adresses weten te achterhalen. Deze ook ingevoerd op de computer, zonder succes. Tevens heb ik nog even de netwerkkaart gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Zonder effect.

Zie foto's of ik het goed heb gedaan :P

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/11wbx5h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2805nxw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/28lw1gw.jpg

• EverLast2002
FlowShotz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:07:
Beste tweakers. Vandaag weer de mogelijkheid gehad om te kijken. Ik heb via mijn tablet de gateway en dns adresses weten te achterhalen. Deze ook ingevoerd op de computer, zonder succes. Tevens heb ik nog even de netwerkkaart gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Zonder effect.

Zie foto's of ik het goed heb gedaan :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Klik op je netwerkkaart, eigenschappen en vul IPv4 handmatig in met de settings die je had achterhaald van je tablet. Je IP adres staat nog steeds op die private range van 169.254. Dat is niet goed.
Kijk of je dit op een eerstvolgend IP adres kan zetten die in je tablet staat.
Dus tablet is bijv 192.168.1.20, dan zet je je pc op 192.168.1.21 (subnet ook checken), in de hoop dat die .21 al niet is uitgedeeld aan of gereserveerd is voor een ander netwerkdevice...

[ Voor 27% gewijzigd door EverLast2002 op 25-11-2014 14:21 ]

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 15:26

E-Rick

I love it :7

DHCP is broadcastverkeer, daar gaat een default gateway je niets mee helpen. Overigens, als DHCP wel werkt kan je alsnog handmatig andere DNS-servers invoeren. Als die niet geblokkeerd worden door een firewall dan kan dat prima werken.

Hier kan van alles aan de hand zijn, maar als een repair van de verbinding niet werkt, dan zal ICT dit probleem toch echt moeten (helpen) oplossen.

mogelijke issues: accesspoint heeft geen verbinding met de rest van het netwerk, DHCP-scope is vol, ip helper-address is niet (goed) ingesteld (als de DHCP-server zich in een ander subnet bevindt).

Wat je kan proberen om client-side issues uit te sluiten: laat de computer verbinding maken met de portable hotspot op je telefoon. Als je dan wel een IP-adres krijgt dat niet in de 169.254.x.y-reeks zit, dan is de kans vrij klein dat het aan de PC ligt.

Choose life

• FlowShotz
Ja, dat had ik gedaan. Maar dan wordt er gevraagd voor een handmatig IP adres, en dat weet ik niet, ik heb wel wat ingevuld als laatste cijfers maar zonder resultaat..

DNS servers waren 213.75.63.70 en 213.75.63.36.

Zou jij mij kunnen laten zien waar ik dit dan allemaal moet invullen, ik ben namelijk niet thuis in die geavanceerde instellingen :(

• FlowShotz
E-Rick schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:16:
DHCP is broadcastverkeer, daar gaat een default gateway je niets mee helpen. Overigens, als DHCP wel werkt kan je alsnog handmatig andere DNS-servers invoeren. Als die niet geblokkeerd worden door een firewall dan kan dat prima werken.

Hier kan van alles aan de hand zijn, maar als een repair van de verbinding niet werkt, dan zal ICT dit probleem toch echt moeten (helpen) oplossen.

mogelijke issues: accesspoint heeft geen verbinding met de rest van het netwerk, DHCP-scope is vol, ip helper-address is niet (goed) ingesteld (als de DHCP-server zich in een ander subnet bevindt).

Wat je kan proberen om client-side issues uit te sluiten: laat de computer verbinding maken met de portable hotspot op je telefoon. Als je dan wel een IP-adres krijgt dat niet in de 169.254.x.y-reeks zit, dan is de kans vrij klein dat het aan de PC ligt.
Dit had ik gedaan, de computer had toen internettoegang en browsen werkte. Kan ik hieruit dan concluderen dat het niet client-side gerelateerd is?

• EverLast2002
FlowShotz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:21:
Ja, dat had ik gedaan. Maar dan wordt er gevraagd voor een handmatig IP adres, en dat weet ik niet, ik heb wel wat ingevuld als laatste cijfers maar zonder resultaat..

DNS servers waren 213.75.63.70 en 213.75.63.36.

Zou jij mij kunnen laten zien waar ik dit dan allemaal moet invullen, ik ben namelijk niet thuis in die geavanceerde instellingen :(
Op die 2 laatste foto's van je moet je het venster erachter hebben, hier kun je je IP adres invullen en de DNS servers. In Advanced/Geavanceerd hoef je niks in te vullen, wel in General (ik heb de Engelse versie).

[ Voor 7% gewijzigd door EverLast2002 op 25-11-2014 14:29 ]

• E-Rick

E-Rick

FlowShotz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:22:
[...]

Dit had ik gedaan, de computer had toen internettoegang en browsen werkte. Kan ik hieruit dan concluderen dat het niet client-side gerelateerd is?
Als het via een ander wifi-netwerk (tethering via telefoon dus) wel werkt, dan acht ik de kans 90% dat het probleem niet clientside is.

Choose life

• FlowShotz
Dat scherm wat naar boven komt wanneer je bij IPv4 klikt, maar welk IP adres moet ik dan invullen?

• EverLast2002
FlowShotz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:29:
Dat scherm wat naar boven komt wanneer je bij IPv4 klikt, maar welk IP adres moet ik dan invullen?
Wat ik eerder al schreef, 1 cijfer erbij optellen wat je tablet heeft gekregen.
Voorbeeldje, dus niet 1 op 1 overnemen he :P :
10.74.227.21
255.0.0.0
10.74.227.1

DNS
213.etc
213.etc

[ Voor 11% gewijzigd door EverLast2002 op 25-11-2014 14:37 ]

• FlowShotz
Oké, volgens mij heb ik de instellingen zo goed gedaan. Ik heb alles ingevoerd in het scherm, IP van de tablet gepakt +1. Ook even gepinged naar de gateway zonder resultaat. Zie foto

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2isjqyv.jpg

• E-Rick

E-Rick

EverLast2002 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:34:
[...]

Wat ik eerder al schreef, 1 cijfer erbij optellen wat je tablet heeft gekregen.
Voorbeeldje, dus niet 1 op 1 overnemen he :P :
10.74.227.21
255.0.0.0
10.74.227.1

DNS
213.etc
213.etc
Als dit al gaat werken, dan werkt het waarschijnlijk niet voor lang. Je kan het proberen, maar alleen om te testen of er uberhaupt verbinding mogelijk is.
Handmatig IP-adressen invoeren in een netwerk dat door DHCP wordt geregeld (of zou moeten worden geregeld) is een slecht idee als je geen idee hebt van de scope, het gebruikte subnet, de gebruikte instellingen van de DHCP-server etc. Plus je gaat je ICT'ers en andere gebruikers van het netwerk er niet blij mee maken.
Er van uit gaande dat DHCP doet wat het moet doen (en conflictdetectie uit staat), dan kan de DHCP-server het ingestelde IP-adres gewoon uitdelen aan een andere computer en op dat moment is de client van TS zijn verbinding kwijt.

TS moet gewoon bij ICT melden dat de PC van zijn client geen IP-adres krijgt via DHCP en dat het wel werkt via een ander wifi-netwerk, dus dat het waarschijnlijk niet aan de PC ligt.

@FlowShotz: je hebt nu een /24 subnetmasker ingesteld (klasse C) terwijl je op een klasse A-netwerk zit (10.x.x.x). Je zou nog kunnen proberen een klasse A-subnetmasker in te stellen (255.0.0.0) maar ik zou je toch aanraden om contact met ICT op te nemen. Zonder verdere kennis van de inrichting van het netwerk is hier verder weinig zinnigs over te zeggen.

Choose life

• FlowShotz
Ik zal het subnetmask nog even aanpassen, hopelijk dat dit werkt. Indien dit niet zo is zal ik nogmaals contact opnemen met ICT, het werd al doorgespeeld naar de leidinggevende.

• EverLast2002
E-Rick schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:57:
[...]

Als dit al gaat werken, dan werkt het waarschijnlijk niet voor lang. Je kan het proberen, maar alleen om te testen of er uberhaupt verbinding mogelijk is.
Handmatig IP-adressen invoeren in een netwerk dat door DHCP wordt geregeld (of zou moeten worden geregeld) is een slecht idee als je geen idee hebt van de scope, het gebruikte subnet, de gebruikte instellingen van de DHCP-server etc. Plus je gaat je ICT'ers en andere gebruikers van het netwerk er niet blij mee maken.
Er van uit gaande dat DHCP doet wat het moet doen (en conflictdetectie uit staat), dan kan de DHCP-server het ingestelde IP-adres gewoon uitdelen aan een andere computer en op dat moment is de client van TS zijn verbinding kwijt.

TS moet gewoon bij ICT melden dat de PC van zijn client geen IP-adres krijgt via DHCP en dat het wel werkt via een ander wifi-netwerk, dus dat het waarschijnlijk niet aan de PC ligt.

@FlowShotz: je hebt nu een /24 subnetmasker ingesteld (klasse C) terwijl je op een klasse A-netwerk zit (10.x.x.x). Je zou nog kunnen proberen een klasse A-subnetmasker in te stellen (255.0.0.0) maar ik zou je toch aanraden om contact met ICT op te nemen. Zonder verdere kennis van de inrichting van het netwerk is hier verder weinig zinnigs over te zeggen.
Helemaal mee eens :) Ik probeer alleen de persoon in kwestie even tijdelijk te helpen met mijn quick and dirty methode.
Inderdaad moet hij de /24 naar /8 zetten (zoals ik in mijn voorbeeld al aangaf...)

• FlowShotz
Helaas, dit had hetzelfde effect. Ik zal nogmaals contact opnemen met ICT. Ik hou jullie op de hoogte! Ik wil jullie allemaal in ieder geval alvast bedanken voor de moeite die jullie hebben genomen! Mijn vertrouwen in tweakers wordt wederom bevestigd!

• EverLast2002
FlowShotz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:31:
Helaas, dit had hetzelfde effect. Ik zal nogmaals contact opnemen met ICT. Ik hou jullie op de hoogte! Ik wil jullie allemaal in ieder geval alvast bedanken voor de moeite die jullie hebben genomen! Mijn vertrouwen in tweakers wordt wederom bevestigd!
Heb je naast de gateway "ping" ook getest of je kunt browsen via internet, mocht ICMP (ping) geblokkeerd worden ?

• FlowShotz
EverLast2002 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:54:
[...]

Heb je naast de gateway "ping" ook getest of je kunt browsen via internet, mocht ICMP (ping) geblokkeerd worden ?
Ik heb regelmatig gecontroleerd ik kon browsen. Ik kan mij alleen niet herinneren of ik dat ook gedaan heb met die laatste actie. Ik zal het morgen nogmaals proberen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:59

FreakNL

Well do ya punk?

Het klinkt misschien heel klantonvriendelijk, maar ik zie nog steeds niet in waarom ICT hier verantwoordelijk voor zou moeten zijn als andere devices prima connectie krijgen via hetzelfde access point. Het klinkt als een BYOD oplossing en dan heb je goeie kans dat je 0 support krijgt, als het access point verder gewoon werkt.

Ze zullen misschien welwillend zijn om mee te helpen, maar verplicht zijn ze dat zeker niet. Als ik naar onze gastenwifi kijk is dat hetzelfde verhaal. Als een externe of andersoortige gast een probleem heeft kijken we even of het AP misschien een probleem heeft, de scope misschien vol is en desnoods restarten we dat ding nog een keer en als het dan nog niet werkt is het toch echt het probleem van de gast, zeker als alle andere devices wel kunnen connecten. Of dat terecht is of niet, zo werkt het nu eenmaal, je kan niet een device (wat je niet zelf in beheer hebt) gaan supporten, dat kost gewoon veel te veel tijd (en tijd is geld).

Als het device wel uitgegeven is door jezelf ben je natuurlijk wel verplicht het op te lossen. Maar in deze case ziet het ernaar uit dat ICT de wifi aanbiedt, maar dat clienten hun eigen device gebruiken. Dan kun je nog even meedenken en helpen, maar dat houdt op een gegeven moment ook op..

Zomaar zeggen dat ICT het maar op moet lossen lijkt mij derhalve niet aan de orde in deze. Het zou ze wel sieren als als ze meedenken...

• FlowShotz
FreakNL schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:54:
Het klinkt misschien heel klantonvriendelijk, maar ik zie nog steeds niet in waarom ICT hier verantwoordelijk voor zou moeten zijn als andere devices prima connectie krijgen via hetzelfde access point. Het klinkt als een BYOD oplossing en dan heb je goeie kans dat je 0 support krijgt, als het access point verder gewoon werkt.

Ze zullen misschien welwillend zijn om mee te helpen, maar verplicht zijn ze dat zeker niet. Als ik naar onze gastenwifi kijk is dat hetzelfde verhaal. Als een externe of andersoortige gast een probleem heeft kijken we even of het AP misschien een probleem heeft, de scope misschien vol is en desnoods restarten we dat ding nog een keer en als het dan nog niet werkt is het toch echt het probleem van de gast, zeker als alle andere devices wel kunnen connecten. Of dat terecht is of niet, zo werkt het nu eenmaal, je kan niet een device (wat je niet zelf in beheer hebt) gaan supporten, dat kost gewoon veel te veel tijd (en tijd is geld).

Als het device wel uitgegeven is door jezelf ben je natuurlijk wel verplicht het op te lossen. Maar in deze case ziet het ernaar uit dat ICT de wifi aanbiedt, maar dat clienten hun eigen device gebruiken. Dan kun je nog even meedenken en helpen, maar dat houdt op een gegeven moment ook op..

Zomaar zeggen dat ICT het maar op moet lossen lijkt mij derhalve niet aan de orde in deze. Het zou ze wel sieren als als ze meedenken...
Ik kan me zeker indenken in jouw mening. Ik ben ook van mening dat dat dit misschien niet bij hun takenpakket hoort. Het verschil met een 'gasten' wifi vind ik toch het feit dat dit om de zorgsector gaat. De problematiek waarmee wij op de afdeling mee te maken hebben is complexer dan laten we zeggen een cliënt met een gebroken been die z'n facebook niet kan updaten. Ik werk in de sector GGZ waarbij cliënten wel degelijk baat hebben (vooral desbetreffende cliënt) bij een werkende internetverbinding voor daginvulling en het resterende autonomie wat hij/zij heeft.

Dit probleem in combinatie met desbetreffende problematiek resulteert in geen fijne samenwerking tussen cliënt en begeleider. Laat staan de behandelvoortgang van de cliënt. Hierdoor ontstaat onnodige wrijving. Zodoende ben ik ook van mening dat in dit geval ICT meer zou moeten helpen om dit probleem op te lossen. Uiteraard is een uitgebreid onderzoek niet nodig, maar meedenken lijkt mij in dit geval totaal niet overbodig.

Ook denk ik dat in dit geval er betere afspraken zouden moeten zijn gemaakt tussen organisatie en derden. Misschien komen deze nog.

• Dutn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09
Misschien heb ik eroverheen gelezen hoor, maar is er firewall software actief op de client? Wanneer andere clients wel werken, kan enigszins geconcludeerd worden dat DHCP server/scope actief is op het netwerk.

Ik heb veel gevallen gezien dat firewall software op de client dit soort problemen veroorzaakt. Mogelijk dat het subnet of de gateway is aangepast tijdens onderhoud en dat daardoor de firewall de verbinding niet toestaat?

Je zou kunnen testen door deze software tijdelijk uit te schakelen en testen of je een IP krijgt toegewezen.
Hoop dat het helpt.
Pagina: 1