Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
ik had een vraagje ik heb een dell latitude d630 met de volgende specificatie's:
windows home premium 7 64-bit
intel core 2 duo cpu t7250 2,00 ghz geklokt
2,048 mb ram ik kan het naar 4 gb doorvoeren.
80gb intern geheugen met een overschrijfsnelheid van 5400 rpm
mobile intel 965 expres chipset family

mijn vraag is moet ik er meer ram ingooien om hem sneller te maken of een andere harde schijf? bijv. ssd?
of is hij het niet waard om hem up te graden?

hoop snel wat te horen over jullie meningen? :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

Speedmaster

Make my day...

Je geeft zelf al de 2 beste opties. Geheugen naar 4Gb brengen en een SSD plaatsen. meer zal er niet uit te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een SSD is het eigenlijk altijd wel waard. Voor 6 tientjes heb je al een 120GB exemplaar te pakken dat echt een heel stuk sneller zal zijn dan die HDD die je er nu in hebt zitten. Of als je wat meer investeert in een wat grotere kun je gelijk nog langer vooruit, en plaats je die SSD ook net zo makkelijk weer in een nieuwe notebook.

Geheugen kan uitmaken, maar dat ligt eraan wat je ermee doet. Als je die 2GB continu vol hebt zitten dan gaat meer geheugen wel wat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:22

auto660

1991 240 GL Brick

Je kan er nog wel wat snelheid uit persen,

Installeer 4GB ram
Doe er een 128/256gb ssd in (al zul je waarschijnlijk geen sata aansluiting hebben die de volledige snelheid benut van de ssd, maar het gaat vooral op de iops welke dan wel nog prima gaan)

Je stoft de koeling nog even uit, installeert adblocker en je schoont nog even je windows op en je hebt weer een leuke laptop :)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou inderdaad een SSD en RAM aanschaffen (RAM 2e hands, scheelt weer, let op SO DIMM of het DDR2 of 3 moet zijn).

Als hij toch open is, koelpasta vervangen en de koeler uitblazen/schoonmaken. Meteen keyboard even poetsen en uitkloppen. Doekje erover en je bent klaar en hebt weer een fris apparaat! Dan een reinstall uitvoeren (niet je bestaande WIn7 clonen, gewoon even opfrissen, dat kost je een middagje. Is de moeite waard. Eventueel Windows 8 overwegen voor nog sneller booten.

[ Voor 23% gewijzigd door sebastius op 22-11-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
bedankt voor de reactie's ik zal sowieso 4gb erinzetten want hij is met 2gb soms erg sloom en waarschijnlijk een ssd en eventueel windows 8 die hier ergens moet liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:32
Je kan ook de CPU nog upgraden naar een T7800 (2,6GHz). Dit is de snelste CPU voor jouw systeem. Als je dit tesamen doet met extra geheugen en een SSD, dan heb je de snelste Dell Latitude D630. Sneller als dit kan je die niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan beter een SSD er in zetten dan van 2GB naar 4GB RAM gaan. Het verschil met je SSD ga je echt merken, met je RAM zal je slechts een klein verschil zien. Dus als je een van de twee gaat doen en dan nog 'gaat kijken' wat je verder gaat doen, doe dan de SSD.

[ Voor 24% gewijzigd door johnkeates op 23-11-2014 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
jovadca schreef op zondag 23 november 2014 @ 04:25:
Je kan ook de CPU nog upgraden naar een T7800 (2,6GHz). Dit is de snelste CPU voor jouw systeem. Als je dit tesamen doet met extra geheugen en een SSD, dan heb je de snelste Dell Latitude D630. Sneller als dit kan je die niet maken.
gaat de snelheid vooruit dan? ik zit de meeste tijd op internet? omdat ik aan het studeren ben en office natuurlijk. maar ik denk toch dat ik dan een ssd kan kopen in plaats van een processor. of eventueel ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat ligt eraan of je je CPU veel gebruikt. voor een beetje internetten zal het niet nodig zijn, maar heb je er zware taken op draaien dan kan het nog wel wat uitmaken. Ik denk echter dat een SSD je meer oplevert (en is nog makkelijker te plaatsen ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

SSD
4GB
Win8.1 x64

Je weet niet wat je meemaakt.

Je kunt je DVD er nog uithalen en daar je oude HDD m.b.v een HHD caddy in je DVD bay terugplaatsen voor opslag.

Zet je de DVD in een externe behuizing voor die enkele keer dat je een CD/DVD moet lezen/schrijven.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mjah, in dit geval is dat niet eens zo heel zinnig. Z'n HDD is maar 80GB groot. Zet er een SSD in van 120GB en je hebt meer snelheid, en ook nog eens meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dat is inderdaad niet veel, niet gezien.

Dan uitbreiden met een nieuwe HDD :)

Ach, als TS maar van de opties af weet en dan zelf zijn afwegingen maakt, vind ik het prima.

Te koop....

Pagina: 1