DHL Parcelstation - ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 23:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Het was al aangekondigd, maar zou eigenlijk pas volgend jaar van start gaan:

DHL introduceert in Nederland de DHL Parcelstation: een lockersysteem waar je je besteld pakket naartoe kunt laten sturen, of waar je pakketten kunt inleveren om verstuurd te worden:
https://www.dhlparcel.nl/parcelstation

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xupQaNbTigR3zT7ZWS8dndGF/full.jpg

Dit DHL-concept bestaat al wat langer in het buitenland:
http://en.wikipedia.org/wiki/Packstation

Ik heb nog geen webshop gezien (maar bestel wel veel) die de mogelijkheid tot het afleveren van een pakket bij een DHL Parcelstation aanbiedt.
Ook heb ik de keuze om door mij te versturen pakketten bij een DHL Parcelstation af te geven, nog niet gevonden op DHLParcel.nl.

Van wat ik vernomen heb bij een DHL Servicepunt, is DHL Parcel de nieuwe internationale naam voor o.a. DHLforyou en Selektvracht; waarschijnlijk voor nog meer diensten in Nederland en in het buitenland.

Wie heeft er al ervaringen mee?
Is het duurder, goedkoper, gemakkelijker, lastiger?
Gaat het altijd goed?

Verovert het (Duitse) DHL de Nederlandse pakketmarkt?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets bestaat al wel langer in nederland maar echt succesvol is het volgens mij niet gebleken?

https://www.deburen.nl/over-de-buren#.VHByqsl0X9o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beetje het geautomatiseerde bol.com afhaalpunt :)
Denk dat het wel goed werkt, ligt er aan waar je het neer zet natuurlijk. Ergens in een overdekte winkelpassage lijkt me wel handig, je wilt er juist bij buiten winkelopeningstijden natuurlijk.
Verder doet het me een beetje denken aan de medicijnophaalautomaat (3x woordwaarde :P) die ze bij onze apotheek hebben. Je krijgt een code per sms gestuurd, die voer je in, en het juiste spul komt voor je tevoorschijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:07
Dat 'de buren' concept leek mij eerst leuk, maar als ik de website zo bekijk betekent dat in de praktijk: langere levertijden en meer kosten.

Het pakket wordt eerst naar een 'de buren' distributiecentrum verstuurd en gaat daarna naar een afhaalpunt - zal wel een dag overheen gaan. Daarnaast betaal je per pakket een euro voor de afhandeling en dan ongeveer een euro per dag dat het in een kluis ligt te wachten. Nee, dat gaat 'm niet worden voor mij.

Er zit een afhaalpunt in het winkelcentrum hier - en ik heb er nog NOOIT iemand binnen gezien. Valt mij nog mee hoe lang ze al bestaan...

Dat DHL systeem klinkt dan wel beter. Op zich vind ik een 'parcel shop' al prima, als ik m'n pakketjes bij een winkel of zo kan halen met ruime openingstijden. Zo'n 24/7 afhaalpunt zou dan helemaal ideaal zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door vanaalten op 22-11-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het bestaat natuurlijk al jaren, maar dan zakelijk. Heet een postbus ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nou, dit is toch meer een gedeelde postbus. PostNL gaat iets soortgelijks introduceren op de grote treinstations. Het concept klinkt prima: geen gedoe meer met pakjes bij de buren, maar gewoon rechtstreeks naar een afhaalpunt (kan nu overigens ook al). Vervolgens een simpele handeling om je pakketje te krijgen in plaats van bij een balie eerst in de rij staan, dan alles uitleggen en dan wachten en dan je paspoort nog eens laten controleren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
haribold schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:53:
Nou, dit is toch meer een gedeelde postbus. PostNL gaat iets soortgelijks introduceren op de grote treinstations. Het concept klinkt prima: geen gedoe meer met pakjes bij de buren, maar gewoon rechtstreeks naar een afhaalpunt (kan nu overigens ook al). Vervolgens een simpele handeling om je pakketje te krijgen in plaats van bij een balie eerst in de rij staan, dan alles uitleggen en dan wachten en dan je paspoort nog eens laten controleren etc.
Dat staat hier al een jaar of wat op het CS idd, nog niet in verdiept alleen (mijn pakketjes komen vnl uit het buitenland en je kan binnenlandse pakketjes ook bij een tnt servicepunt laten afleveren als het goed is):
http://www.omroepflevolan...kketautomaten-op-stations

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 22-11-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
The Eagle schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:41:
Het bestaat natuurlijk al jaren, maar dan zakelijk. Heet een postbus ;)
Hier is het normaal en hebben huizen geen brievenbus. Alleen postbode kan dus post in je eigen postvak doen en dus nooit reclame (die dingen staan dan ook aan het einde van elke straat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:12
Nu nog een oplossing voor pakketjes uit het buitenland..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen nergens op de DHLParcel website vinden waar die Parcelstation's nou moeten zijn? Want men heeft het inderdaad al laten weten, maar tot nu toe heb ik nog geen Parcelstation weten te vinden.

Zal volgens mij dus nog wel even duren voordat die Parcelstation's er echt zijn, maar in Duitsland heb ik ze inderdaad wel al gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:00
bverstee schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:20:
Ik heb nog geen webshop gezien (maar bestel wel veel) die de mogelijkheid tot het afleveren van een pakket bij een DHL Parcelstation aanbiedt.
Ook heb ik de keuze om door mij te versturen pakketten bij een DHL Parcelstation af te geven, nog niet gevonden op DHLParcel.nl.
Klopt deze optie zal je ook niet te zien krijgen. In 2010 heb ik in Duitsland gewoond en daar stond bijna direct naast mijn flat zo'n packstation. Nadat je een account hebt aangevraagd en die hebt geverifieerd krijg je een pasje en een nummer. Pakketten adresseer je dan aan dat packstation met als toevoeging jou nummer + naam. Ook voor internationale pakketten ging dat altijd goed. Zie ook hier:
http://www.dhl.de/de/paket/pakete-empfangen/packstation.html
bverstee schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:20:
Wie heeft er al ervaringen mee?
Is het duurder, goedkoper, gemakkelijker, lastiger?
Gaat het altijd goed?

Verovert het (Duitse) DHL de Nederlandse pakketmarkt?
Het is makkelijker: automaten staan buiten dus zijn 24/7 bereikbaar. Als je de automaat gebruikt om te versturen kreeg je destijds €1 korting. En vooral: iedereen kan er heen sturen zonder dat je de verkoper op extra kosten jaagt.

Kortom ik snap eigenlijk niet waarom we ze in NL nog niet hebben. Waarschijnlijk omdat postNL hier de grootste is ipv DHL en zij niet zo veel in het systeem zien aangezien ze nu al leuk geld verdienen aan postbussen....
Pagina: 1