• Damienlaiho
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-12-2021
Zo,

Nou hoop ik dat ik hier niet op de compleet verkeerde plek hulp zoek maar ik weet het even niet meer.
Vandaag mijn nieuwe PC ontvangen. Vervolgens na standaard programma's erop gezet te hebben meteen even watchdogs geinstalleerd om te kijken hoe hij liep. Watchdogs draait 5 minuten en dan crash de computer. Het beeld stopt en het geluid hangt en dan kan de computer alleen nog maar uit via een harde reset.

Voeding nagekeken. Er zou een 500 watt voeding in moeten zitten maar er zat maar een 420 in. Meteen gebeld en vervangen voor een 750 watt van Recom. Zou het probleem moeten oplossen. Helaas blijft het euvel. Alle extra's van dezelfde stroomgroep afgehaald. Helaas hetzelfde probleem.

Nu net geprobeerd met Crysis 1. Hetzelfde probleem.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik draai op het volgende:

Processor: AMD Athlon X4 860K
Processor Socket: FM2
Moederbord: AsRock*Biostar*MSI
Geheugen: 8 GB DDR3-1600Mhz RAM
Harddisk: 1TB HDD (1000GB) SATA
Grafische Kaart: AMD Radeon R7 250 met 2GB GDDR3
Voeding: 750 Recom
Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Professional 64 Bit Editie

|:(

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Hmm, welk moederbord en geheugen heb je ?
Heb je de pc zelf in elkaar gezet of is dat in de winkel gedaan ? (anders is het simpel terugsturen)
Voor nu: Het geheugen testen (memtest) en als het kan met een andere videokaart proberen.

• Damienlaiho
Moederbord is AsRock FM2A55M-VG3+
Hij is daar in elkaar gezet dus ik denk dat de kans wel groot is dat hij morgen weer terug mag helaas.
Memtest etc. komt niks bijzonders uit geen errors. Andere videokaart heb ik zo niet liggen dus dat word hem op het moment niet.

Verder geen herkenbaar iets? Het enige wat ik me kon bedenken was voeding of iets in die geest maar overduidelijk dat het niet de voeding is.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Een bios update schiet me te binnen, maar het lijkt me veel slimmer om de pc terug naar de winkel te brengen, je hebt er immers recht op en als er iets fout gaat is het niet jouw probleem.

Verwijderd

Welke bios versie staat op je mobo? Die Athlon word pas ondersteund vanaf P2.00

• Damienlaiho
Bios etc was allemaal goed. In principe zou de pc moeten draaien zonder fouten. Dat is dus niet het geval. Weer opgestuurd naar het bedrijf van aankoop. Vandaag teruggekregen. Binnen een uur hetzelfde probleem. Helaas dus net een mail moeten sturen dat ik over wil gaan op restitutie van het aankoopbedrag. Daarna dus overgaan op terugsturen.

Bedankt voor de hulp in ieder geval!
Pagina: 1