Hallo,
Ik wil een programma schrijven met behulp van visual c++. Het moet het volgende doen:
- Haalt een text uit een textbox.
- Zet dit in een string.
- Gaat door de string heen character per character.
- Vervang bepaalde letters voor een andere letter.
- Zet de uitkomst in een andere textbox.
Het verschuiven van het aflabet heb ik aan de hand van arrays. Ik krijg het character per character doorlopen van de string maar niet goed. Dit komt door het overgangen tussen string, character array etc. Het stuk code wat problemen geeft:
Ik heb geen fout codes. IK krijg het niet goed, heb marshall omzettingen geprobeerd gcnew.... Een andere taal kan ik niet:P alleen wat php en mysql. Kan iemand helpen? Wat moet er in de for loop?
Ik wil een programma schrijven met behulp van visual c++. Het moet het volgende doen:
- Haalt een text uit een textbox.
- Zet dit in een string.
- Gaat door de string heen character per character.
- Vervang bepaalde letters voor een andere letter.
- Zet de uitkomst in een andere textbox.
Het verschuiven van het aflabet heb ik aan de hand van arrays. Ik krijg het character per character doorlopen van de string maar niet goed. Dit komt door het overgangen tussen string, character array etc. Het stuk code wat problemen geeft:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| private: System::Void convert_btn_Click(System::Object^ sender, System::EventArgs^ e) { String^ inputtext; int stringlength; //get the text from the inputbox inputtext = input_txtbox->Text; //get the length of the string stringlength = inputtext->Length; //get the text from the input box and define char array String^ inputtext2 = input_txtbox->Text; //iterate through the string for(unsigned int i = 0; i<stringlength; i++) { //this is your character //output_txtbox->Clear(); //output_txtbox->Text = string(tempchar2); } } |
Ik heb geen fout codes. IK krijg het niet goed, heb marshall omzettingen geprobeerd gcnew.... Een andere taal kan ik niet:P alleen wat php en mysql. Kan iemand helpen? Wat moet er in de for loop?
[ Voor 98% gewijzigd door tj.jackel op 21-11-2014 22:09 ]