Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop budget laptop

Pagina: 1
Acties:

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik ben opzoek naar een budget laptop. Inmiddels heb ik mijn keuze kunnen beperken tussen twee modellen. De: pricewatch: Acer Aspire ES1-512-C6BP en pricewatch: HP 250 G2 F0Z00EA. Zelf neig ik naar HP omdat de bouwkwaliteit van de laptop beter lijkt. Heb het exacte model niet in de winkel gezien, maar vergelijkbare modellen zien er strak uit. Bij Acer lijkt de bouwkwaliteit over het algemeen iets minder voor mijn gevoel.

Het belangrijkste vind ik het scherm. Zijn er mensen die ervaring hebben met de schermen van deze laptops? Aangezien de specificaties vrijwel gelijk zijn zal dit voor mij de doorslag geven. helaas kan ik de laptops niet in de winkel bekijken en wil ik daarom via deze weg naar ervaringen vragen.

EDIT: vergeten te vermelden dat scherm mat moet zijn. Ik irriteer mezelf enorm aan weerspiegelingen in schermen. Verder denk ik dat 4GB RAM een minimum vereiste is voor Windows 8? Of zal W8 + Word, Excel, Chrome/Mozilla ook prima draaien met 2GB?

Wat ga je met je laptop doen?
Internetten, tekstverwerken en af en toe een HD Film kijken (720p/1080p)

Wat is je budget?
Max 350 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vandaar dat ik niet kies voor 17".

[ Voor 12% gewijzigd door Mastasidaz op 21-11-2014 19:58 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor 350 euro heb je ook een Dell Inspiron 15 3000-Series met i3 processor. Ik denk dat ik daar zelf voor zou gaan. Vanaf 230 euro heb je al een Dell met Celeron processor.

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 21-11-2014 19:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:32
Vanaf € 222,-- heb je al een Lenovo ( Celeron N2830 & 2GB ) incl.. verzenden ( via redcoon.nl )

Dit --> http://www.redcoon.nl/B563167-Lenovo-B50-30_Laptops

• Mastasidaz
Bedankt voor de reacties! Er is een belangrijk iets wat ik vergeten ben te vermelden. Namelijk dat het scherm mat moet zijn. Ik irriteer mezelf enorm aan weerspiegelingen in schermen. Vandaar de keuze voor de HP en Acer in de OP.

Daarnaast heb ik het liefst minimaal 4GB geheugen. 2GB lijkt me wat weinig voor Windows 8?

[ Voor 17% gewijzigd door Mastasidaz op 21-11-2014 19:53 ]

• WiLLoW_TieN
Dit --> http://www.redcoon.nl/B57...-Essential-B50-70_Laptops ( i3-4010 / 4GB / 500GB en Lenovo )

• Mastasidaz
Dat is inderdaad een goede optie, had deze helemaal niet zien staan in de Pricewatch, maar voegt de i3-4010 echt iets toe ten opzichte van de N2840 en N3510? Volgensmij heeft de i3-4010 ondanks de U een TDP van 15 watt en de andere twee 7.5 watt. Dan zou de accu met de eerst genoemde langer meegaan?

Wat ik overigens merkwaardig vind is dat de HP een accuduur schijnt te hebben van 4.5 uur (test Notebookcheck) en de Acer een accuduur van 7 uur. Echter is dit bij Acer de specificaties en geen real-life test. Je zou toch verwachten dat processors met dezelfde TDP dezelfde accuduur hebben?

[ Voor 47% gewijzigd door Mastasidaz op 21-11-2014 20:15 ]

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 19:12
Een goede vriend heeft de Acer gekocht en is reuze tevreden ermee, met name een autonomie van 7+ uren heeft hem positief verrast. Verder kan hij z'n HD-films en Youtube HD moeiteloos kijken.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• WiLLoW_TieN
Persoonlijk zou ik liever een Lenovo dan een Acer of HP hebben ivm oa bouwkwaliteit !

• Mastasidaz
Wordt de bouwkwaliteit van Acer over het algemeen als slecht beoordeeld? Heb verder geen ervaringen met dit merk. HP wel, mijn ouders hebben een tijdje een HP laptop gehad. Die was vrij snel overleden helaas. Lenovo heb ik ook geen ervaring mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Mastasidaz op 21-11-2014 20:39 ]

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 19:12
Acer bouwkwaliteit is in mijn optiek meer dan goed vergeleken met z'n reputatie van 10+ jaren geleden. HP zou ikzelf juist mijden vanwege het gebruik, door hen, van whitelisting.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• Mastasidaz
Inmiddels de Acer laptop aangeschaft uit de OP. De ES1-512. Kan niet anders concluderen dat deze laptop heel veel waar voor zijn geld biedt. Enig nadeel zijn de 40 Acer programma's die voorgeïnstalleerd staan.

Is het mogelijk met een laptop als deze een clean install uit te voeren?

Op deze website staan volgensmij de drivers voor de ES1-512: http://www.getdriver.com/...20Document%201%202.7%20MB

De website van Acer zelf geeft helaas een foutmelding wanneer de drivers worden opgezocht.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Je kunt in Win8 in stappen terug naar de basisinstallatie. Geen idee of je daar de onzin mee weg krijgt maar probeer ander eens de PC Decrapifier op http://pcdecrapifier.com/

... en gaat over tot de orde van de dag

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

Mastasidaz schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:53:
Inmiddels de Acer laptop aangeschaft uit de OP. De ES1-512. Kan niet anders concluderen dat deze laptop heel veel waar voor zijn geld biedt. Enig nadeel zijn de 40 Acer programma's die voorgeïnstalleerd staan.
[...]
Ik zit er over na te denken om een dell te kopen met dezelfde processor. Maar ik ben bang dat hij net iets te langzaam is. Merk je vertraging bij internetten, films kijken, youtube, tekstverwerken en eventueel uitzending gemist?
Pagina: 1