Best tweakers.
In mijn redelijk verouderde systeem heb ik een AMD-5830 zitten
Omdat ik iets wat meer GPU-power wou hebben heb ik laatst een GTX-560Ti aangeschaft.
(Zie de gelinkt producten aan dit topic)
Uit internet cijfers en benchmarks had ik de conclusie gemaakt dat de GTX-560ti een duidelijk stukje beter zou moeten presteren.
Nu draaide ik op beide kaarten Futuremark tests en kwam tot de volgende resultaten.
Test - GTX560Ti - Radeon 5830 - verschil
Icestrom - 41.815 - 41.371 - 1%
Cloudstorm - 5341 - 5191 - 2.9%
Fire Striker - 2763 - 1912 - 44.5%
Kan ik hier nu uit concluderen dat de kaarten gelijk preseteren of juist niet? in de zwaardere test scoort de GTX-560Ti duidelijk beter. Merk ik hier iets van bij mijn gebruik of is deze upgrade de moeite niet?
De rest van mijn systeem bestaat uit
GA-MA69G-S3H mobo
AMD Athlon 64 X2 6000+ CPU
4GB ram van OCZ-gold
een 500Watt voeding van OCZ
(onderdelen allemaal uit 2009)
De vraag:
Is de GTX-560 nu wel of niet beter en is dit de upgrade waard? (1 van de 2 kaarten moet nu verkocht maar welke.) Of moet ik niet moeilijk doen met de GPU en mijn hele systeem een keer updaten als het daar tijd voor is omdat het hele systeem dusdanig verouderd is dat het toch geen zin heeft?
Graag jullie input! Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het graag.
In mijn redelijk verouderde systeem heb ik een AMD-5830 zitten
Omdat ik iets wat meer GPU-power wou hebben heb ik laatst een GTX-560Ti aangeschaft.
(Zie de gelinkt producten aan dit topic)
Uit internet cijfers en benchmarks had ik de conclusie gemaakt dat de GTX-560ti een duidelijk stukje beter zou moeten presteren.
Nu draaide ik op beide kaarten Futuremark tests en kwam tot de volgende resultaten.
Test - GTX560Ti - Radeon 5830 - verschil
Icestrom - 41.815 - 41.371 - 1%
Cloudstorm - 5341 - 5191 - 2.9%
Fire Striker - 2763 - 1912 - 44.5%
Kan ik hier nu uit concluderen dat de kaarten gelijk preseteren of juist niet? in de zwaardere test scoort de GTX-560Ti duidelijk beter. Merk ik hier iets van bij mijn gebruik of is deze upgrade de moeite niet?
De rest van mijn systeem bestaat uit
GA-MA69G-S3H mobo
AMD Athlon 64 X2 6000+ CPU
4GB ram van OCZ-gold
een 500Watt voeding van OCZ
(onderdelen allemaal uit 2009)
De vraag:
Is de GTX-560 nu wel of niet beter en is dit de upgrade waard? (1 van de 2 kaarten moet nu verkocht maar welke.) Of moet ik niet moeilijk doen met de GPU en mijn hele systeem een keer updaten als het daar tijd voor is omdat het hele systeem dusdanig verouderd is dat het toch geen zin heeft?
Graag jullie input! Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het graag.