Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik heb een VPS lopen bij strato en zie dat deze sinds vanmiddag niet meer bereikbaar is. pingen lukt wel maar inloggen via ssh of elk ander protocol lukt niet meer.

Nu zie ik dat ik gisteren een mail heb gehad:

am vrijdag, 21 nov. 2014, führen wir zwischen 12:00 und 14:00
an unserer Plattform kurzfristig Wartungsarbeiten durch, um die
Performance zu verbessern.
In dieser Zeit wird Ihnen Ihr Server für ca. 10 Minuten nicht zur
Verfügung stehen.

Nach Abschluss der Arbeiten können Sie alle Dienste wie gewohnt nutzen.

Wir bedauern die Unannehmlichkeiten und bitten um Ihr Verständnis.

Ik weet niet wat hun onder 10 minuten verstaan. Als ik inlog op het strato website kun je zien dat de server gewoon draait en alle processen lopen, ik heb zelfs de vps herstart maar afgezien van pingen lijkt al het andere netwerk verkeer niet aan te komen. (putty blijft hangen)

Zijn er meer mensen die problemen ervaren op dit moment. Uiteraard hebben die prutsers van strato nergens een storingspagina of melding staan over hoe lang dit nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

...Heb je ze al gebeld? Is de VPS voor iedereen onbereikbaar of alleen voor jou? Wat je omschrijft wijst overigens op een firewall probleem, heb je misschien zelf een ander IP adres gekregen van je ISP en had je je oude IP in een whitelist gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Nee ssh en webmin en andere shit is nergens bereikbaar.. ik heb ook diverse verbindingen naar toe lopen van diverse plaatsen voor div applicaties. sommige zijn nog deels verbonden of geven dat aan maar er komt lijkt wel geen traffic overheen. De firewall is niks aan veranderd bovendien kan ik gewoon pingen..

Ik heb weinig zin om die club te bellen maar ja als het niet anders kan moet dat maar...

[ Voor 6% gewijzigd door Terrestrial op 21-11-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
inmiddels gebeld en voor hun ook niet bereikbaar.. Ik kreeg het advies om nog een keer te rebooten omdat tijdens de eerste reboot de werkzaamheden nog gaande waren.

De server is nu bereikbaar maar nu krijg ik No buffer space available meldingen in mijn applicaties dus geen idee wat ze gedaan hebben.

Als ik zo kijkt lijkt het wel of het aantal verbindingen naar de server gelimiteerd is.

<edit> en dit is ook het geval.. want ik zit nu ingelogd op mijn applicatie maar met SSH en webmin kom ik er nu niet meer in.

[ Voor 26% gewijzigd door Terrestrial op 21-11-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
En opnieuw gebeld.. weer de server gereboot en in het begin kom je er in.. maar zodra er veel tcp verbindingen gemaakt worden lig je er uit. (ik heb nu nog wel ssh open staan maar webmin enzo lukt niet meer. Ik heb mijn firewall nog net op tijd kunnen uitzetten en de fail2ban ook hoewel ik toch al wist dat die niet het probleem zijn.

Het aantal TCP verbindingen lijkt sinds hun onderhoud ineens enorm gelimiteerd. Ook mijn applicatie geeft dat aan. Als dit zo aanhoud dan zijn ze heel snel een klant kwijt.

<edit> als ik mijn applicaties kill waar een 300 tcp verbindingen worden gemaakt dan kan ik ineens weer overal in. kortom mijn vermoedens kloppen... het aantal tcp verbindingen lijkt zwaar gelimiteerd te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Terrestrial op 21-11-2014 18:14 ]