Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[GEZ] snipet voor het werken met tussenvoegsels in namen

Pagina: 1
Acties:
  • 777 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi coders :)

Ik ben op zoek naar een stukje code voor het werken met tussenvoegsel in achternamen. Misschien is er hier iemand die dit al eens heeft gefixed en hier een mooi voorbeeld van heeft.

Het volgende is de opzet:

De bron is het achternaamveld uit Active Directory. Het doel is het uit elkaar halen van de achternaam en de tussenvoegsels om dit apart te gebruiken. De invoer kan echter verschillen, want bij sommige omgevingen is het iets in de trend van "Bakker, de", of "de Bakker", of weer iets als "Bakker van der".

Hoe is dit handig af te vangen, zodat de code om kan gaan met de verschillende soorten notaties in de Active Directory omgeving? Alle hulp is welkom en alvast bedankt O-)

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:56
Beste manier zal denk ik worden op manier X alle achternamen binnen halen, en dan tegen een lijst van tussenvoegsels houden, en die eruit filteren. Via https://stackoverflow.com...tory-using-full-name-in-c kan je ook via SAM Account Name of User Principal Name proberen of die meer gestructureerd zijn.

Maar belangrijker is, wat heb je al geprobeerd? Want momenteel is het niet meer dan een code request, en dat is niet echt de bedoeling. En zo kunnen we ook beter meedenken.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ben je nou op zoek naar gerichte hulp of een kant een klaar stukje code? Wat had je zelf al geprobeerd?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mja, dit is gewoon een scriptrequest zonder enige eigen inzet (zie onze Quickstart) en daarmee vind ik 't wel welletjes. Mocht je alsnog zélf wat tilwerk willen doen i.p.v. anderen het voor je te laten doen dan ben je van harte welkom een nieuw topic te openen en even met de voorgenoemde quickstart in de hand te zorgen dat we zien wat je zelf zoal gezocht/gevonden/geprobeerd hebt.

[ot]
Het is trouwens snippet, niet snipet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 22-11-2014 15:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.