Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niet toekennen IP-adres aan AV Reciever (Denon)

Pagina: 1
Acties:
  • 4.089 views

• WJCR
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-07 17:09
Mijn receiver (Denon avr x2100w) wordt regelmatig niet (meer) herkend door mijn router (Experiabox V8).

De Denon-AVR geeft aan: Fysieke verbinding: OK, Toegang Router: OK, Internet: FOUT.
Dit gebeurt zowel bij DHCP-automatisch als bij DHCP-statisch. Beiden getest!

De enige oplossing/work-around die ik heb uitgevonden is het (factory) resetten van de router. Om dit wekelijks te doen vind ik wat overdreven en ik zoek daarom een structurele oplossing.

Na enig zoekwerk zie ik als mogelijke oorzaak het niet goed shutten van de uPnP poorten (door de Denon?).
Bijv. bij het switchen van internetradio, naar Spotify, naar airplay,... ?!

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en wat een structurele oplossing kan zijn? Graag hulp hierbij.

NB: ik wil nog even proberen om de reciever in de DMZ te hangen. Maar of dit weer andere problemen gaat geven...?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

WJCR schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:29:
...NB: ik wil nog even proberen om de reciever in de DMZ te hangen. Maar of dit weer andere problemen gaat geven...?
Doe dat maar niet. Die receiver heeft vast geen firewall. 'm Open en bloot aan internet hangen gaat niets oplossen

Zoek gewoon even een firmware update voor je router

[ Voor 7% gewijzigd door Brahiewahiewa op 21-11-2014 18:05 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
met mijn denon versterker heb ik af en toe ook problemen dat hij het netwerk niet meer op kan of niet herkent word.
Het uitzetten en de netwerk kabel er een tijdje uit halen is meestal genoeg.
Ik heb dit probleem vooral als je vanaf meerdere externe devices of iets probeert naar de denon te sturen of via bv meerdere telefoons de denon te besturen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is je IP range en je DNS server die je op je DHCP hebt zitten?
Mijn Denon DNP720 kan om de een of andere reden geen 2xx octetten aan, alleen maar 1xxx. Geen idee waarom dat zo is, maar het zou iets kunnen verklaren.
Al vermoed ik eerder dat je naar de gateway of DNS instellingen moet kijken. Met name die laatste zal het mis gaan denk ik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WJCR
Dank voor de reacties!

@Brahiewahiewa, Goed advies en het bleek ook niets uit te maken of ik de reciever wel/niet in de DMZ plaatste: het probleem bleef bestaan.
Ik kan de experiabox niet zelf updaten; dit wordt door KPN bijgehouden.

@The Fatal, Ik ben blij te vernemen dat ik niet de enige ben! Overigens zie ik op Internet dit issue wel vaker opduiken, maar zie geen andere oplossing dan de reciever een tijdje uit te zetten of de router te (factory) resetten.

@The Eagle, Mijn ip-range is de standaard 192.168.2.xxx.

Als alleen door het (factory) resetten van de router of door het een periode afschakelen van de reciever de internettoegang weer werkt, dan vermoed ik dat het probleem zit in het opschonen van buffers!
Overigens heb ik geen idee om welke buffers het gaat (DNS, poorten,.. ?).

Ik ga deze week wat testen doen door er een router tussen te zetten.
Ik heb nog wel een travel-router die ik daarvoor kan gebruiken.
Als dat niet werkt zal ik een raspberry routertje configueren om er tussen te zetten (wlan naar lan, of lan naar wlan).
Mogelijk dat deze router(s) wel buffers schonen.

Wordt vervolgt...

Verwijderd

en als je nou een IP (192.168.2.235) de default gateway (ik neem aan 192.168.2.1) en DNS (8.8.8.8 en 8.8.4.4) handmatig in de Denon erin zet?

• WJCR
@haik01, een statisch ip-adres?! Ik geloof dat ik dat eerder al geprobeerd had, maar dat ik dat niet werkend kreeg. Misschien wel met de Google DNS'sen... Ik ga dat mogelijk later nog wel proberen.

Overigens geloof ik niet dat DNS resloving het issue is, maar wel het vollopen van een poorten buffer waardoor de router geen ip-adres wil afgeven.

-----------

Ik heb het nu werkend gekregen met een travel-routertje ertussen (Netgear pr2000). Het lijkt erop dat deze router geen bufferproblemen geeft. Maar ik kijk het voor de zekerheid nog een paar dagen aan.

Een nadeel is (behalve wat extra stroomkosten), dat ik hierdoor verplicht wordt om gebruik te maken van de wifi van deze router, omdat ik anders de Denon niet kan vinden t.b.v. remote control en audio airplay. Het voordeel is dat het Wifi signaal sterker is dan die van de Experiabox. Haha, elk voordeel heeft z'n voordeel ;)

Enfin, eerst even een paar dagen aankijken. Als het toch problemen blijft geven, dan zal ik dat hier laten weten en ook de tip van hiak01 uitproberen.

• WJCR
Ik ben nu twee weken verder en de work-around met het routertje er tussen werkt nog steeds als een tierelier.

Dus voor de Googelaars die met dit probleem worstelen, is er in elk geval een work-around :)

Verwijderd

WJCR, Hallo , ik heb een vraag over die extra router netgear 2000 , moet je die tussen de experiabox plaatsen of tussen de Denon en je wifi stekker?

gr. Donnyjc

Verwijderd

Interessant. Laat dus zien dat Experiabox weer "interessante" verrassingen heeft. Maar goed, een work around is niet ideaal, maar het werkt.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien juist upnp uitzetten op de experiabox?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Frogmen, oke ga ik vanavond proberen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:57

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mannen, een topic uit 2014 is nou niet echt meer relevant.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.