Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Causs
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:32
Beste Tweakers,

Gister een berichtje gekregen van Hi dat ik mag verlengen. Op dit moment heb ik een lease contract met een HTC M7 waar ik erg tevreden over ben maar de abonnementsprijs te hoog vind. Ik wil graag over op een sim only 4G + los toestel omdat ik de kosten voor een nieuw abonnement (van high-end toestellen) te hoog vind. Nu kan ik mijn toestel bij Hi overkopen voor het bedrag van €135,- en daarmee verder gaan, maar ik vind het toch wel leuk om naar iets anders op zoek te gaan. Eerste keuze om te verlengen is bij Hi, maar als er andere goede suggesties naar voren komen sta ik daar ook voor open. 2 jaar sim only 4G bij Hi is €20,-. Ik heb nu 6 jaar HTC gehad, en erg tevreden over. Dit betekend niet dat ik vast aan het merk zit. Samsung heb ik niks mee, en vooral door de skin.

Ik zoek een?
Toestel met Android OS. Sta open voor elk merk toestel. (behalve Samsung)

Wat is je budget?
Tussen de €250,- en €350,- en uitschieters naar onder altijd welkom! Of naar boven als het een héle goede deal is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
Ik heb op dit moment dus een HTC M7. In principe zoek ik een soortgelijke performance. Ik tweak niet echt met mijn telefoon. Meeste activiteiten bestaan uit facebook, whatsapp en spotify met een spelletje hier en daar.

Wat heb je zelf al gevonden?
• Zelf heb ik gekeken naar de OnePlus One, maar die ondersteund 4G slecht, vooral die van KPN.
• Ook heb ik wat ingelezen over de Motorola Moto 4G, en die ziet er interessant uit.
• De Nexus 5 is ook een mooie telefoon. En met de Nexus 6 misschien een prijsverlaging?

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11 11:17
Je weet wel dat als je mag verlengen van HI, dat je contract dan wel nog vaak een half jaar doorloopt?
Dus dat je of moet verlengen, of nog een half jaar met je m7 abbo verder moet gaan.

• Causs
jovael schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:00:
Je weet wel dat als je mag verlengen van HI, dat je contract dan wel nog vaak een half jaar doorloopt?
Dus dat je of moet verlengen, of nog een half jaar met je m7 abbo verder moet gaan.
Wat ik heb begrepen is dat ik ook als sim only mag verlengen (het staat gewoon bij mijn keuzes) maar ik zal nog even verifiëren bij Hi. Als ik ergens anders een abonnement afsluit dan klopt dat inderdaad.

• jovael
Causs schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:02:
[...]

Wat ik heb begrepen is dat ik ook als sim only mag verlengen (het staat gewoon bij mijn keuzes) maar ik zal nog even verifiëren bij Hi. Als ik ergens anders een abonnement afsluit dan klopt dat inderdaad.
Sim Only mag je idd verlengen. Ik zit namelijk ook bij HI(ook met een htc one m7) en mag binnenkort ook verlengen.
Dus ik volg dit topic ook maar even. ;)

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-11 16:16
Misschien een gekke vraag; waarom neem je niet de HTC One M8? Met een jaar abo betaal je ook nergens meer dan 350 bij. Prima toestel, waardige vervolger op de HTC One M8. Batterijduur is boven verwachting goed, zelfs voor mijn extreme gebruik. :)

• jovael
Terminus schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:12:
Misschien een gekke vraag; waarom neem je niet de HTC One M8? Met een jaar abo betaal je ook nergens meer dan 350 bij. Prima toestel, waardige vervolger op de HTC One M8. Batterijduur is boven verwachting goed, zelfs voor mijn extreme gebruik. :)
En dan betaald hij als nog maar 20 euro per maand?

• Causs
Terminus schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:12:
Ja dat snap ik, ik vind het ook een erg mooi toestel. Helaas is dit toestel los rond de €500,- en met abonnement toch al gauw rond de 40. En dat is juist waar ik vanaf wil.

• jovael
En die nieuwe motorola? Die leek mij ook wel wat.
http://tweakers.net/product/401847/motorola-moto-g-(2014)/

Misschien een klein stapje achteruit t.o.v. de m7. Maar financieel wel aantrekkelijk

Laat maar geen 4g :-(

[ Voor 7% gewijzigd door jovael op 21-11-2014 14:27 ]

• Causs
jovael schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:25:
En die nieuwe motorola? Die leek mij ook wel wat.
http://tweakers.net/product/401847/motorola-moto-g-(2014)/

Misschien een klein stapje achteruit t.o.v. de m7. Maar financieel wel aantrekkelijk

Laat maar geen 4g :-(
Ja daar heb ik ook naar gekeken maar is me wat onduidelijk. Want is er nu een Motorola Moto G, Moto 4G en een Dual Sim op de markt? Verder een stapje terug in performance maar daar kies ik dan zelf voor.

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-11 19:05
Neem de LG Nexus 5, zal je geen spijt van krijgen. Een van de beste toestellen als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding.

• Causs
brtk schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:31:
Neem de LG Nexus 5, zal je geen spijt van krijgen. Een van de beste toestellen als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding.
Daar neig ik ook naar toe. Ik hoop stiekem op een mooie prijsverlaging zodra de Nexus 6 te krijgen is. Alhoewel hij nu ook al binnen mijn budget valt. Heb jij deze telefoon nu in gebruik?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-11 15:31

Bolletje

Moderator Harde Waren
HTC One M7 doet niet veel onder voor de Nexus 5. Ik heb beide in gebruik gehad. Als je nu voor 135 euro de HTC One M7 kan overnemen zou ik dat doen in plaats van een Nexus 5 kopen. Ik denk dat de prijs van de Nexus 5 niet heel veel meer gaat dalen.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Eens met wat Bolletje zegt: de HTC m7 is nog steeds een prima telefoon. Als je hem nog steeds in goede staat hebt Is 135 euro een mooi bedrag. Daar koop je weinig vergelijkbaars voor. Wil je toch echt iets nieuws kijk dan ook eens naar de honor 6:
https://m.bol.com/nl/p/ho...N/0/Ntt/honor%206/sf/true

Wil je nog wat meer bang for buck en ben je avontuurlijk aangelegd, kijk dan eens naar import van Chinese telefoons.
Mooie voorbeelden zijn:
- xiaomi mi4 (snapdragon 801, 5", 280 €)
- zte z7 mini (snapdragon 801, 5", 230 €)
- xiaomi redmi note 4G (snapdragon 400, 5,5", 150 €)

Nog meer bang for buck:
- zte nubia z5s (snapdragon 600, 4,7", 145€)
- iuni u2 (snapdragon 800, 4,7", 160€)

Kan uiteraard nog wel inklaring en importkosten bij komen als je pech hebt.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:31
Niemand die de Oneplus One adviseert? Topapparaat voor maar €299,-. Een invite is snel (en gratis) gevonden en bestelling binnen twee weken binnen! Over de abonnementen kan ik weinig vertellen. Zit al sinds mensenheugenis bij T-Mobile.

-edit- Oneplus One heeft in Nederland alleen 4G op T-Mobile netwerk... |:(

[ Voor 14% gewijzigd door BvZwolle op 23-11-2014 08:09 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik zou inderdaad zeker de Honor 6 overwegen. Iemand had het over Nexus 5 beste prijs/kwaliteit verhouden, nou de Honor overtreft hem.

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Lg G2 anyone?
Pagina: 1