Problemen ARC Samsung TV en Onkyo Receiver TX-NR509

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-10-2020
Ik probeer al een tijdje de ARC van mijn Samsung TV (gisteren gekocht) naar de Onkyo TX-NR509 receiver te laten werken. Echter dit lukt me niet helemaal. Ik krijg het beeld niet synchroon met het geluid ondanks dat ik zeker weet dat de ARC wel werkt. Dit heb ik gecontroleerd middels de optie 'Source Setup' op mijn receiver. Als ik deze zet op 'ARC', hoor ik wel geluid: echter het geluid blijft achterlopen op het beeld.

Mijn Ziggo box is via HDMI verbonden met de TV het geluid van de Settopbox gaat via een Toshlink kabel rechtstreeks naar mijn receiver. Deze Toshlink kabel wil ik blijven gebruiken omdat ik alleen op die manier een Dolby-D signaal op mijn receiver krijg.
Wat mij verder ook opvalt is dat de Samsung TV door de receiver niet herkend wordt als RIHD apparaat wat ik ook vreemd vind.

Daarnaast heb ik een andere vraag. In de handleiding lees ik dat ARC door de receiver alleen herkend wordt als de optie HDMI Ctr aan wordt gezet. Dit leidt er toe dat de versterker op standby blijft staan als ik via de Logitech Harmony alle apparaten uitzet. Ik wil dat de versterker helemaal uit gaat. Kan dit?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 16:46

Mikayu

.srt

Hdmi moet ook het Dolby Digital ondersteunen. Dus toslink eruit, hdmi uit je tv halen en direct naar je versterker aansluiten. Hdmi kabel van versterker naar tv op de aangegeven arc poorten

Vergeet ook niet dat Ziggo aardig beroerd is met audio sync. Alleen RTL 4 lijkt het meest correct..

Je versterker staat toch altijd in stand by? Hoe gaat je logitech remote hem anders weer aanzetten. Het lijkt mij wel handig dat het vanzelf aanspringt als er signaal op de hdmi komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
Nee dat is niet zo. De Ziggobox geeft alleen via Toshlink een Dolby Digital signaal. Dit staat ook in de handleiding en klopt ook met de praktijk. De versterker springt niet aan als de tv aangezet wordt. Dus ergens klopt er iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 16:46

Mikayu

.srt

Welke is dat dan? Ik heb de allereerste Samsung hd tuner van 7? jaar oud... doet het prima dolby op hdmi.

Springt je versterker wel aan als je ziggo tuner direct daarop aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
Dit is een Homecast Colorado. Die geeft alleen een Dolby Digital signaal via de optische uitgang. Ik zal binnenkort eens proberen of de versterker aanspringt als ie rechtstreeks op aangesloten wordt.