• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Gisteren een nieuwe televisie aangesloten op mijn PC. Nu wil ik XBMC schermvullend op die TV weergeven (1920x1080p).

Dit is nu gedeeltelijk gelukt door XBMC te kalibreren, maar ik blijf met een vreemd probleem zitten dat ik het beste kan illustreren a.d.h.v. onderstaande screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1eug.jpg

Zoals je ziet overlapt XBMC op de een of andere manier mijn monitor. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen fiksen?

Dank alvast :)

[ Voor 13% gewijzigd door jagermeister op 21-11-2014 12:44 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 16:37

Croga

The Unreasonable Man

Je screenshot zegt in ieder geval helemaal niets. Wellicht is het beter de twee schermen naast elkaar te zetten en dan een foto te maken?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Bedoel je dat wanneer XBMC draait, je hoofdmonitor zwart(wit?) wordt?

Probeer eens Full screen window aan te zetten. Zie hier: http://kodi.wiki/view/Settings/System

En zorg dat blank other displays uit staat

[ Voor 12% gewijzigd door Moning2 op 21-11-2014 12:44 ]

• jaapenstaart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:22
\ op je toetsenbord indrukken is bij mij meestal de oplossing

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Croga schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:42:
Je screenshot zegt in ieder geval helemaal niets. Wellicht is het beter de twee schermen naast elkaar te zetten en dan een foto te maken?
Heb een nieuwe geupload.
Moning2 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:44:
Bedoel je dat wanneer XBMC draait, je hoofdmonitor zwart(wit?) wordt?

Probeer eens Full screen window aan te zetten. Zie hier: http://kodi.wiki/view/Settings/System

En zorg dat blank other displays uit staat
Nope. Zie screenshot. Rode verticale lijn is scheiding tussen de 2 bureaubladen. Zoals je ziet overlapt XMBC mijn rechter scherm.
jaapenstaart schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:44:
\ op je toetsenbord indrukken is bij mij meestal de oplossing
Geprobeerd, maar helaas blijft het probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door jagermeister op 21-11-2014 13:32 ]

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Het vreemde is overigens dat wanneer ik XBMC instel op 1280x720p, het prima beeldvullend wordt weergegeven op TV en dan geen last heb van overlap op het andere scherm.

Indien ik XBMC instel op 1920x1080p, dan past XBMC dus niet op het scherm. Na kalibreren kan ik het passend krijgen, maar daarna zit ik dus met dat vreemde zwarte vlak op mijn monitor. De TV en monitor hebben beide een native resolutie van 1920x1080p.

Vreemd dus dat 720p wel schermvullend wordt weergegeven.

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Even een schopje, want ik kom er niet uit. Krijg het maar niet correct ingesteld. Iemand misschien een idee?

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Laatste kick. :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

DarkSide

theres no place like ::1

probeer in xbmc eens op ALT+Enter te drukken.
Soms draait ie in een windowed mode.
Dan ga je naar een Full Screen mode

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
DarkSide schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:42:
probeer in xbmc eens op ALT+Enter te drukken.
Soms draait ie in een windowed mode.
Dan ga je naar een Full Screen mode
Schakelen tussen windowed / fullscreen in XBMC kan dmv \

Ik vermoedt dan ook dat hier de oplossing in zit. Zet XBMC op windowed mode, verschuif het window helemaal naar het linker scherm (of rechter scherm, afhankelijk van de gewenste instelling) en sluit XBMC af. Daarmee wordt de positie van het window bewaard. Start XBMC weer, en zet deze terug naar fullscreen en controleer of het nu wel goed is.

iRacing Profiel

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Dat zal ik vanavond even proberen. Thanks! :)

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Helaas heeft het niet geholpen. Wat me wel opvalt wanneer ik XBMC in een venster open en hem volledig op mij TV plaats en XBMC vervolgens sluit, is dat het venster de volgende keer voor c.a. 3/4 op mijn TV opent en voor 1/4 op mijn Monitor.

Ik draai overigens Windows 8.1.

EDIT: Het lijkt er op dat de TV via mijn PC een resolutie van 720p weergeeft, terwijl de display properties van beide schermen op 1920x1080 staat ingesteld.

[ Voor 22% gewijzigd door jagermeister op 24-11-2014 20:56 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Is jouw TV wel 1920x1080?

• DarkSide

DarkSide

Probeer eens met 1 beeldscherm aan te sluiten dan?
Kijk ook eens goed naar de windows settings, de resolutie e.d.
En ook binnen XBMC kan je spelen met setting kwa resolutie. Daar kan je volgens mij ook optie Full Screen aanvinken en windowed e.d (met 1920x1080 resolutie)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 09:58

skoozie

SCSI

vegeet ook niet aan te geven welke tv je hebt, welke GPU, welke resoltuie ze hebben binnen Windows, hoe je het hebt aangesloten (DVI/HDMI/VGA/DP/...) evt receivers die er tussen zitten?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:04

_Apache_

For life.

Wat zie je bij de instellingen van XBMC, bij de grafische kaart instellingen. Staat daar de resolutie goed?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Yup. Vorige week gekocht (Sony KDL-55W955B)
DarkSide schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:33:
Probeer eens met 1 beeldscherm aan te sluiten dan?
Kijk ook eens goed naar de windows settings, de resolutie e.d.
En ook binnen XBMC kan je spelen met setting kwa resolutie. Daar kan je volgens mij ook optie Full Screen aanvinken en windowed e.d (met 1920x1080 resolutie)
Heb ik ook allemaal al geprobeerd. Niets lijkt het op 1920x1080 correct te willen weergeven.
skoozie schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:36:
vegeet ook niet aan te geven welke tv je hebt, welke GPU, welke resoltuie ze hebben binnen Windows, hoe je het hebt aangesloten (DVI/HDMI/VGA/DP/...) evt receivers die er tussen zitten?
TV: Sony KDL-55W955B via HDMI (poort 2) aangesloten op PC. Binnen Windows staat ie op 1920x1080
Monitor: Samsung syncmaster P2370 (dacht ik) ook via HDMI aangesloten en draait @ 1920x1080.
GPU: Sapphire HD6950 2GB.

De TV is direct op de GPU aangesloten.
_Apache_ schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:38:
Wat zie je bij de instellingen van XBMC, bij de grafische kaart instellingen. Staat daar de resolutie goed?
Zie hierboven :)

[ Voor 9% gewijzigd door jagermeister op 25-11-2014 11:07 ]

• DarkSide

DarkSide

Als een beeldscherm ook problemen geeft zou ik toch eens goed kijken naar de beeldinstellingen in XBMC.
Ik ga er vanuit dat overscan verder goed is ingesteld.

Wat gebeurt er als je bij video output in XBMC de resolutie lager zet en display mode op windowed.
En vervolgens van windowed mode naar Full Screen#1
Met slechts 1 beeldscherm zou je hier een goede full screen ervaring moeten zien.
Tenzij under/overscan niet goed staat.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:33
Je TV formaat op "niet geschaald" zetten helpt vaak ook. (dus niet automatisch of 16:9 of 16:10, Zoom, etc)

don't mind me

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
DarkSide schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:56:
Als een beeldscherm ook problemen geeft zou ik toch eens goed kijken naar de beeldinstellingen in XBMC.
Ik ga er vanuit dat overscan verder goed is ingesteld.
Overscan van de GPU naar TV staat uit (0%). Op de TV zelf is het ook uitgeschakeld.
Wat gebeurt er als je bij video output in XBMC de resolutie lager zet en display mode op windowed.
En vervolgens van windowed mode naar Full Screen#1
Met slechts 1 beeldscherm zou je hier een goede full screen ervaring moeten zien.
Tenzij under/overscan niet goed staat.
Dit heb ik gisteren geprobeerd. Hij springt dan naar full screen, maar een deel van XBMC valt dan buiten het scherm. Zet ik hem op 1280x720p dan is het wel volledig full screen.
JeroenF schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:02:
Je TV formaat op "niet geschaald" zetten helpt vaak ook. (dus niet automatisch of 16:9 of 16:10, Zoom, etc)
Hmm... misschien moet ik nog eens met die instellingen spelen. Dit zijn de mogelijkheden op mijn TV:

http://pdf.crse.com/manua...11/NL/c_picscrn_size.html

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:33
Ik gok dat je de optie [Beeld bereik] moet pakken. Maar zoals je al zei, gewoon even spelen en kijken welke het beste is.

(Als je het bureaublad op je TV weergeeft moeten er dus geen rantjes meer afvallen, dat is vaak wel het geval bij de andere modussen )

don't mind me

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
JeroenF schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:36:
Ik gok dat je de optie [Beeld bereik] moet pakken. Maar zoals je al zei, gewoon even spelen en kijken welke het beste is.

(Als je het bureaublad op je TV weergeeft moeten er dus geen rantjes meer afvallen, dat is vaak wel het geval bij de andere modussen )
Ik ga het straks ff proberen, maar ik betwijfel of dit gaat werken. De bureaubladachtergrond en de taakbalk passen namelijk wel gewoon precies binnen de randen van de TV.

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Wat ik ook probeer... het heeft allemaal niet het gewenste effect.

De televisie geeft aan dat ie 1080p 10bit weergeeft. Windows geeft aan dat de TV is ingesteld op 1920x1080 (Aanbevolen). Catalyst Control Center geeft aan dat de TV is ingesteld op 1920x1080 @60Hz.

Wat ik zo vreemd vind is dat het bureaublad en de taakbalk keurig schermvullend worden weergegeven. Niets geen overlap op andere schermen. Iconen worden ook netjes in de hoek geparkeerd. De uitlijning is dus prima. De bron ingang geeft aan dat ie 1080p 10bit weergeeft. So far so good dus. Maar zodra ik dus XBMC start op 1080p, dan klopt er geen kont meer van de beeldverhoudingen.

Andere drivers voor mijn Gfx kaart geprobeerd. Resultaat -> Maakt niets uit.
XBMC verwijderd en de laatste Beta build geïnstalleerd... ook dat maakt 0,0 verschil.

Dan heb ik ook nog een testje gedaan door op mijn monitor een browser window te openen en hem in hoogte en breedte ongeveer half schermvullend weer te geven. Zodra ik hem naar de TV sleep en hem in dezelfde hoek parkeer, dan zie je dat het browser scherm op de een of andere manier wordt gedownscaled. In eerste instantie lijkt het scherm groter te worden.. logisch want de TV is veel groter dan de monitor, maar de verhoudingen zouden hetzelfde moeten blijven. Beide schermen draaien immers 1080p. Toch is het venster dan ineens in hoogte en breedte voorbij de helft van de TV. De resolutie wordt dus verkracht.

Ik word hier eigenlijk wel een beetje debiel van inmiddels :D

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Iemand met exact hetzelfde probleem gevonden:

http://forum.kodi.tv/show...hp?tid=203861&pid=1789743
Solved it, finally.... It has nothing to do with the TV. The problem was the scale option in Windows 8. I checked the option to set manually the scale for all screens. Somehow in the old settings the tv has an other scale than the pc screen.
Vanavond nog maar eens kijken dan. :)

EDIT: Opgelost! 1 schalingsniveau voor alle beeldschermen aanvinken binnen Windows 8.1 was de oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door jagermeister op 26-11-2014 15:06 ]

Pagina: 1