Game PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Met name strategie en rpg. Dragon Age Inquisition bijvoorbeeld. Maar ook tzt de nieuwe Mass Effect, dus hij moet wel een tijdje relevant blijven.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan 1500. Het is wel een kwestie van prijs/kwaliteit. Hoe lang hij meegaat, hoe dichter hij tegen de 1500 mag zitten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb er niet zo veel verstand van.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk.

Ga je overklokken?
Denk het niet

Goed, poging 2 :). Hoe is deze combinatie? Het lijkt me heel vet om die GeForce 970 te hebben om een keer het een en ander maximum te beleven, maar waar kan ik eventueel op besparen? En klopt dit een beetje bij elkaar?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 209,90€ 209,90
1MSI B85-G43 Gaming€ 86,45€ 86,45
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 364,21€ 364,21
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 50,76€ 50,76
1Zalman Z11 Plus€ 57,-€ 57,-
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 18,-€ 18,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 132,95€ 132,95
1Corsair CX750M€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.001,22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Je had natuurlijk prima je beginpost van je vorige topic kunnen aanpassen, maar okay.

Dan over je build, mijns inziens kan er nog wel wat aan gesleuteld worden:
Waarom kies je voor een overklokbare cpu op een bord waar dat niet meer kan?
Waarom een 500gb HDD als je voor hetzelfde geld 1TB kan krijgen?
Je case is niet per se heel stil.
Je cpu koeler en meh.
Wat is je idee bij 16GB RAM?
Je voeding is ook niet echt top.
Waar is je SSD?

Goed, al met al niet helemaal ideaal. Ik zou voor 1000 euro ongeveer zoiets halen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 178,20€ 178,20
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 364,21€ 364,21
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,99€ 47,99
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 92,03€ 92,03
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,50€ 66,50
1Seasonic S12G 450W€ 64,-€ 64,-
1Crucial MX100 256GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 995,38

Dan heb je een gold voeding van een topmerk, een 256GB SSD, 8GB RAM wat meer dan voldoende is voor hedendaagse games (je kan altijd nog upgraden), GPU is prima keus, moederbord is om het even, die van jou is ook prima, non-K i5, dit allemaal in een oerdegelijke, stille case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
_/-\o_

is er nog een scherm,toetsenbord muis etc nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank! Dat is ook een stuk goedkoper dan wat ik had uitgezocht.

Ik heb nu een laptop, dus heb nog een Razer muis en muismat, maar moet wel een toetsenbord en beeldscherm erbij aanschaffen. En netwerkkaart, misschien geluidskaart, zulke dingen.

Helpt zo'n ventilatortje van een paar tientjes mee om de pc stiller te houden? En de harde schijf was een foutje zie ik nu, die moet eigenlijk wel 2 TB zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

De G1.Sniper B5 beschikt over prima interne geluidschip (een zeet goede zelfs) en een NIC (netwerkkaart). Een losse is dus niet nodig :)

Extra fans zijn niet nodig, 2 fans zijn genoeg. Maar fans zorgen in sommige gevallen zelfs voor extra geruis. Tenzij je doelt op een CPU-koeler, maar die zit bij br00ky al in het lijstje.

Qua beeldscherm weet ik ook nog wel iets leuks, dit scherm heeft prima kleuren, contrast, kijkhoeken, zwartwaardes... en is helemaal niet duur:
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart
Wat wil je nog meer?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@MK1998NL, haha, niet zo heel veel, hartelijk dank! Nog een stomme vraag dan maar: moet ik voor wireless (streamen naar de smart tv) wel een aparte kaart nemen, of is dat ook inbegrepen?

@redbullet gefeliciteerd met je verjaardag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wireless? Alsin wifi? Dan ja, dan heb je een wfikaartje nodig. Zelf zou ik wifi voor ongeveer iedere desktop gewoon mijden, het is te wispelturig naar mijn mening.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@VasZaitsev Het is meer voor contact met andere wireless apparaten, zoals de smart tv, dan nog steeds vermijden?

Ik heb nog een paar vraagjes.

- Ik wil toch 2 T harde schijf, is dan de WD Green gewoon een goede keuze?

- De Seasonic S12G 450W is niet verkrijgbaar op de website waar ik het wil laten samenstellen. Is de 550 dan het beste alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 17:02:
@VasZaitsev Het is meer voor contact met andere wireless apparaten, zoals de smart tv, dan nog steeds vermijden?
Als je andere apparaten op hetzelfde netwerk zitten, al is de ene wireless en de andere bekabeld, zou dat geen problemen moeten zijn.
Ik heb nog een paar vraagjes.

- Ik wil toch 2 T harde schijf, is dan de WD Green gewoon een goede keuze?
Green's zijn wel stukke langzamer, is zou kijken naar Toshiba schijven, en als die niet leverbaar zijn moet je naar een Seagate kijken.
- De Seasonic S12G 450W is niet verkrijgbaar op de website waar ik het wil laten samenstellen. Is de 550 dan het beste alternatief?
Geen probleem :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 17:02:
Waarschijnlijk niet, welke webshop is het?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik keek - op aanraden van een vriend - op Alternate, maar zag toevallig net alle negatieve reviews. Ik ga het nog eens proberen op Azerty, wellicht dat zij wel die onderdelen hebben! Of is er nog een betere shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
Zelf hele goede ervaringen met Azerty en die kan ik je dan ook aanbevelen.

Ik zelf had in januari dit jaar mijn PC onderdelen bij Azerty besteld. Na het zelf samen bouwen van de computer kwam ik tijdens gamen erachter dat deze videokaart af en toe strepen gaf. Ik heb deze dus terug gestuurd naar Azerty op dinsdag 17:00 en kreeg woensdag om 10:00 een e-mail dat ze het pakketje hadden ontvangen en deze zou worden onderzocht. Om 16:00 op dezelfde dag kreeg ik weer een e-mail dat het product was getest en als defect was geconstateerd en er zou een nieuwe worden opgestuurd.

Ik ontvangde deze met de post op donderdag om 11:00 uur. Oftewel super goede service en goede prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Waar ik zelf goede ervaringen mee heb ik Megekko, Azerty en SiComputers. Sommige hebben echter problemen gehad met SiComputers, dus dat verschilt per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk dat Azerty heel oké is. De Fractal Design Define R4 Pearl Black is er alleen niet op voorraad, maar voor een paar euro meer heb je dezelfde met een raam erin, vind ik nog best leuk ook (of maakt die meer lawaai?).

Zie ik mogelijk nog iets over het hoofd? Kan ik de mist ingaan met de dvd drive bijvoorbeeld? Is er nog een essentieel onbenoemd gelaten? Een drive met allerlei ingangen voor verschillende geheugenkaartjes bijvoorbeeld?

Ontzettend bedankt trouwens allemaal!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2014 17:57 . Reden: gat vervangen met raam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ziet er goed uit, gewoon bestellen zo. Dat laatste wat je noemt heet een cardreader. Als je die wil moet je die ff kopen ja (tenzij die in de kast, maar geloof het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de benodigde kabels voor stroom e.d. zitten er standaard bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Met het raampje erin word er natuurlijk minder geluid tegengehouden, waarbij het raampje de geluidsisolatie vervangt. Bij veel andere shops is hij wel leverbaar, anders daar halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een Define met raampje is nogal zonde, neem dan de Arc Midi als je een raampje wilt.

Zou alle meuk zelf gewoon bestellen waar de totaalprijs het laagst is, alsin, bij 3 verschillende shops ofzo. Weet je zeker dat alle meuk er is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, dank, ja, dat alles los bestellen is veruit het makkelijkst en goedkoopst, maar... zoals jullie wellicht merken ben ik een behoorlijke nieuwkomer, dus wilde ik het Azerty (bijvoorbeeld) ook in elkaar laten zetten meteen.

Of zijn daar nog alternatieven voor? Zijn er mensen die je voor een paar tientjes het geheel in elkaar kan laten zetten zonder dat je bij hen alles koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Je kan mensen vragen hier op tweakers die het voor je in elkaar willen zetten, eventueel een advertentie plaatsen in V&A. Vragen meestal niet de hoofdprijs ervoor en er is altijd wel iemand die het voor je wilt doen!

Pagina: 1