Beste tweakers,
Ik zit met een vervelend probleempje. 2 Weken geleden heb ik een nieuwe installatie van Windows 8.1 gedaan. Ik heb een nieuwe SSD gekocht (Samsung 850 Pro 256GB) en hierop heb ik dan de nieuwe installatie gedaan.
Sinds 2 dagen begint mijn machine echt traag te worden. Maar eigenlijk alleen bij het booten. Het opstarten van de bios naar het login scherm gaat erg snel. Maar nadat ik mijn wachtwoord invul gaat het erg traag. Eerst laden mijn bureaublad icoontjes maar dan worden ze weer allemaal wit om dan na een tijdje weer terug te verspringen naar het juiste icoontje. Dit duurt ongeveer 40-50 seconden. Het is misschien niet overdreven lang. Maar 2 weken geleden was mijn machine op 10 Seconden gebruiksklaar.
Op mijn vorige installatie was dit probleem ook aanwezig (ik had toen nog een crucial m4 250GB). Ik vermoed dus dat het ligt aan een van de programma's die ik gebruik... Of misschien een virus/Malware.
Wat heb ik al gedaan:
-Virusscan met AVAST FREE
-MBAM is laten scannen.
-Alle onnodige programma's verwijderd.
-opstart programma's nagekeken.
-SSD benchmark gedaan (score is normaal)
-register opgekuist
-Windows de drive op fouten laten scannen
Mijn laptop is een ASUS n56VZ: Met een i7 8GB RAM , een WIFI AC kaartje(Upgrade) en Drive caddy zodat ik nog een 1TB HDD kon bij plaatsen.
Ik heb echt geen idee aan wat ligt maar als het probleem hetzelfde is als met mijn Crucial m4 dan wordt het alleen maar erger met de tijd
.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
[Staat mijn topic hier juist?]
Als het helpt, dit zijn mijn geïnstalleerde programma's.
-Adobe Reader XI
-AVAST FREE antivirus
-CCleaner
-Google Chrome
-Itunes
-MegaSync
-VirtualBox
-Samsung Magician
-Steam
-Dropbox
-Teamviewer 9
-VLC
-SQL developer
-Tor Browser
-UMLet
-µTorrent
-Assetto Corsa
-Microsoft Office 2013 (legaal via het school
)
-MSI Afterburner
-MyHarmony
-NotePad++
-Visual Studio 2013
-Oracle Database 11G Express Edition
-Microsoft SQL Server 2012
En hier nog een screenshot van de programma's die mee opstarten met Windows.
Ik zit met een vervelend probleempje. 2 Weken geleden heb ik een nieuwe installatie van Windows 8.1 gedaan. Ik heb een nieuwe SSD gekocht (Samsung 850 Pro 256GB) en hierop heb ik dan de nieuwe installatie gedaan.
Sinds 2 dagen begint mijn machine echt traag te worden. Maar eigenlijk alleen bij het booten. Het opstarten van de bios naar het login scherm gaat erg snel. Maar nadat ik mijn wachtwoord invul gaat het erg traag. Eerst laden mijn bureaublad icoontjes maar dan worden ze weer allemaal wit om dan na een tijdje weer terug te verspringen naar het juiste icoontje. Dit duurt ongeveer 40-50 seconden. Het is misschien niet overdreven lang. Maar 2 weken geleden was mijn machine op 10 Seconden gebruiksklaar.
Op mijn vorige installatie was dit probleem ook aanwezig (ik had toen nog een crucial m4 250GB). Ik vermoed dus dat het ligt aan een van de programma's die ik gebruik... Of misschien een virus/Malware.
Wat heb ik al gedaan:
-Virusscan met AVAST FREE
-MBAM is laten scannen.
-Alle onnodige programma's verwijderd.
-opstart programma's nagekeken.
-SSD benchmark gedaan (score is normaal)
-register opgekuist
-Windows de drive op fouten laten scannen
Mijn laptop is een ASUS n56VZ: Met een i7 8GB RAM , een WIFI AC kaartje(Upgrade) en Drive caddy zodat ik nog een 1TB HDD kon bij plaatsen.
Ik heb echt geen idee aan wat ligt maar als het probleem hetzelfde is als met mijn Crucial m4 dan wordt het alleen maar erger met de tijd
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
[Staat mijn topic hier juist?]
Als het helpt, dit zijn mijn geïnstalleerde programma's.
-Adobe Reader XI
-AVAST FREE antivirus
-CCleaner
-Google Chrome
-Itunes
-MegaSync
-VirtualBox
-Samsung Magician
-Steam
-Dropbox
-Teamviewer 9
-VLC
-SQL developer
-Tor Browser
-UMLet
-µTorrent
-Assetto Corsa
-Microsoft Office 2013 (legaal via het school
-MSI Afterburner
-MyHarmony
-NotePad++
-Visual Studio 2013
-Oracle Database 11G Express Edition
-Microsoft SQL Server 2012
En hier nog een screenshot van de programma's die mee opstarten met Windows.

[COLOR="Red"][SIZE="4"]Easily calculate your fuelcost: Download Split the Gas Bill [/SIZE][/COLOR]