[Nvidia GTX 560TI] Driver probleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Bom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-08-2019
Hallo Tweakers.

Ik heb in mijn computer 2 videokaarten, 1 GTX 560 ti, de andere is een low flut kaartje van aardig wat jaartjes oud. Dit omdat ik 3 beelschermen lekker vind werken :*) Nu zit mijn tv en mijn linker beeldscherm, aangesloten op de GTX 560 TI, de rechter dus op de low. Ze staan niet in SLI opstellen, gewoon los.

Waar ik al een tijdje (misschien wel 1/2 jaar) last van hebt is dat als ik mijn Nvidia drivers update, deze geinstalleerd worden en daarna werken mijn 2 beeldschermen niet meer die op de Nvidia aangesloten zitten. Mijn andere kaart blijft gewoon goed werken, en daar heb ik dan ook alleen beeld op. In het configuratie paneel van Windows zijn dan mijn 2 Nvidia (kaart) beeldschermen ook niet meer terug te vinden. :?

Als ik een oude update van Nvidia installeerd (gok al 2 jaar oud), die ik gelukkig op mijn harde schijf hebt, doen allebei de beeldschermen het wel weer :?

Als ik mijn computer opstart pakt hij ook altijd mijn rechter beelscherm, (flut kaart) als boot. Terwijl ik mijn middelste altijd in windows hebt als main. Kan dat er ook mee te maken hebben?

Ik vond het eerst geen probleem, maar moet nu mijn drivers updaten voor AS Unity :9~ En ik heb nu 3 schermen waarvan er maar 1 werkt :'(

Wie heeft met zo iets eerder ervaring gehad of weet een eventuele oplossing?

Met vriendelijke groet,

Wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:53

Esumontere

Floep, banaan.

Sloop die oude kaart uit je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Bom
Esumontere schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:58:
Sloop die oude kaart uit je systeem.
Want? Op mijn 560 kunnen maar 2 beeldschermen tegelijk draaien. Ik heb al een tijdje 3 schermen, en het gaat alleen fout als ik de nieuwe driver installeer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

W.Bom schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:03:
[...]

Want? Op mijn 560 kunnen maar 2 beeldschermen tegelijk draaien. Ik heb al een tijdje 3 schermen, en het gaat alleen fout als ik de nieuwe driver installeer |:(
Omdat je door 2 verschillende kaarten in je systeem te zetten 1.000.000 driver-issues krijgt. Ik vind het eerlijk gezegd een wonder dat je het uberhaupt werkend hebt gekregen.

Een oplossing kan zijn om een 560Ti aan te schaffen en SLI ernaast te prikken (mits je voeding dat trekt). V&A aangeboden: Point of View GeForce GTX560Ti 1024MB bijvoorbeeld :)

Daarnaast gaat een single GTX560 nooit AC Unity fatsoenlijk afspelen (en zeker niet op 3 schermen...)

[ Voor 28% gewijzigd door Esumontere op 21-11-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Bom
Esumontere schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:10:
[...]

Omdat je door 2 verschillende kaarten in je systeem te zetten 1.000.000 driver-issues krijgt. Ik vind het eerlijk gezegd een wonder dat je het uberhaupt werkend hebt gekregen.

Een oplossing kan zijn om een 560Ti aan te schaffen en SLI ernaast te prikken (mits je voeding dat trekt). V&A aangeboden: Point of View GeForce GTX560Ti 1024MB bijvoorbeeld :)

Daarnaast gaat een single GTX560 nooit AC Unity fatsoenlijk afspelen (en zeker niet op 3 schermen...)
Oke thanks. Ik kan tot nu toe nog steeds alle games fatsoenlijk spelen. Ik speel maar op 1 scherm voor de duidelijkheid. Ik ga vanmiddag even mijn low kaart eruit halen, en kijken wat er dan gebeurd, vind het wel jammer dat de kernel maar 2 schermen ondersteunt. Dus als ik 3 schermen wil, moet ik of overstappen naar AMD, of een dezelfde 2de kaart in SLI opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Bom
Ik heb even voor de duidelijkheid, GTX 560 TI Twin frozr.

Die link die je daarnet stuurde @Esumontere, zijn die wel compatibel met elkaar? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Volgens mij moet SLI wel 3 schermen ondersteunen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Als het goed is zijn de kaarten wel compatibel; het is immers dezelfde chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 18:04
Ik heb nog GTX-TwinFrozr ii GTX-560Ti hier die ik wel wil verkopen mocht je er naar op zoek zijn. Maak later vandaag wel even een advertentie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als je alleen 3 schermen wilt dan zou ik niet meer voor GTX560 SLI gaan. Je zal dan snel door je 1gb geheugen worden gebottlenecked met de huidige spellen.
Je zou ook een snellere kaart op V&A kunnen kopen. Bijvoorbeeld een HD7950 of iets vergelijkbaars, die kaart is al gauw 80% sneller en is al vanaf 100 euro te koop. http://www.anandtech.com/bench/product/855?vs=858

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Bom
Thanks voor de reply's. Excuses voor late reactie zat met me reet in een hotel met vriendin. :9

Ik heb op het moment me oude kaart eruit gehaald, daardoor is de driver update dus gelukt, heb nu wel maar 2 schermen. Ik ga vanmiddag gewoon even kijken wat hij doet als ik mijn oude kaart weer terug doe nu de update toch is geïnstalleerd :P

Ik heb op het moment ook even het budget niet om een nieuwe kaart te kopen.. ik heb ook niet veel verstand van de AMD series, met welke kaart kan ik de HD7950 vergelijk met nvidia? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-07 06:25
Misschien maakt het uit, in welke slot je de videokaart zit.
Wissel de kaarten eens om, tav van de slot waar ze inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Bom
jan99999 schreef op maandag 24 november 2014 @ 07:27:
Misschien maakt het uit, in welke slot je de videokaart zit.
Wissel de kaarten eens om, tav van de slot waar ze inzitten.
Zo'n vermoeden had ik ook al, nog niet geprobeerd overigens. Ga dat ook even een gokje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Bom
Na een beetje nadenken en toppen, heb ik besloten als eerst Windows 8.1 maar te installeren.Mijn oude videokaart heb ik eruit gehaald dus blijf momenteel gewoon alleen mijn 560 gebruiken. Even door sparen en dan toch maar een AMD kaart kopen. Tegen die tijd heb ik wel opnieuw hulp nodig met mijn keuze, gooi er dan gelijk maar een budget van 200 tegenaan voor een nieuwe kaart.

Wat is btw beter? 3 beeldschermen op 1 kaart? Of 3 verdeelt over 2 kaarten met sli of crossfire? Waarmee heb je de minste verlies etc. Anders koop ik 2 iets minder dure kaarten voor crossfire. 7(8)7

• W.Bom
Niemand? :/

Anoniem: 471038

Je hebt niet per se SLI nodig om meerdere kaarten/monitors te gebruiken.
Gewoon 2 kaarten zonder SLI-bruggetje in je systeem, geeft een hoop minder problemen.
(Ik heb voor m'n werk van alles met VEEL monitor outputs gedaan, videoprojectiesetups etc... Combinaties van verschillende kaarten is geen probleem, zelfs verschillende merken gaat goed. Afhankelijk van het moederbord kun je zelfs de onboard-GPU er ook nog bij gebruiken).

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 08:46
Hmmm, lijkt misschien wel op het zelfde probleem dat ik heb. Zelfde kaart en ook issue met beeldscherm.

Anoniem: 471038

W.Bom schreef op woensdag 26 november 2014 @ 07:56:
Wat is btw beter? 3 beeldschermen op 1 kaart? Of 3 verdeelt over 2 kaarten met sli of crossfire? Waarmee heb je de minste verlies etc. Anders koop ik 2 iets minder dure kaarten voor crossfire. 7(8)7
Het hangt er heel erg vanaf wat je doet.
Windows kan dingen renderen op kaart 1 en weergeven op kaart 2 (oa Optimus werkt op deze manier, het is ook noodzakelijk om een applicatie van de ene monitor naar de andere te kunnen slepen, als beide monitors op een andere kaart zitten).
Je hebt wel wat overhead voor het kopieren van het beeld van kaart 1 naar kaart 2, maar als de beelden complex genoeg zijn, dan is het sneller om op een snelle kaart te renderen en op een trage kaart te displayen, dan om de trage kaart zelf het beeld te laten renderen.
Bij een super-trage onboard GPU kan het op deze manier toch handig zijn om goedkoop een extra monitor-output te hebben.

SLI/CrossFire doen over het algemeen niet zo veel voor multiple monitors. Het is gemaakt om om-en-om een beeldje te renderen, en dan alles naar 1 output te sturen.

Het nadeel is dat je bij de meeste software niet zelf kunt kiezen op welke kaart je rendert. Vaak kiezen ze automatisch ofwel de eerste kaart die ze tegenkomen, ofwel de kaart die hoort bij het scherm waarop je de applicatie opstart.

Dus ja, afhankelijk van wat je doet, kan SLI/CrossFire iets beter zijn dan een enkele kaart. Voor mij is het dus vaak beter om meerdere kaarten te gebruiken, en dan niet in SLI/CrossFire geschakeld. Op deze manier zijn alle kaarten direct te benaderen door applicaties. Als je SLI/CrossFire inschakelt, dan ziet een applicatie maar 1 kaart, en is het verder afhankelijk van wat de driver ermee doet. De driver doet niet altijd wat je wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 471038 op 27-11-2014 09:44 ]

Pagina: 1