Ik heb sinds een tijdje een nieuwe laptop, een Lenovo met een i5 en 8GB RAM. Hiervoor had ik een 8 jaar oude MBP met 2GB RAM die ik voor hetzelfde gebruikte. Ik gebruik (op beide) Windows 8.1 en doe hetzelfde. Bij mijn nieuwe laptop krijg ik telkens een Windows melding dat ik een arbitraire keuze uit mijn open programma's moet afsluiten vanwege een tekort aan RAM. In de meeste gevallen heb ik alleen Visual Studio en Chrome open met een stuk of 20 tabs, sluit ik er een paar, druk op cancel, en kan ik weer een tijdje mee. Toch vind ik het raar dat hij dat nu ineens doet terwijl ik 4x zoveel RAM heb, en die melding eerder nooit heb gezien.
Als ik in de task manager kijk dan heb ik meestal bij die melding nog wel een of twee GB RAM vrij, dus ik vind dat Windows niet zo moet zeuren. Er lijkt ook niks op te vallen qua andere programma's die RAM aan het vullen zijn. Kan het zijn dat er toch iets mis is? Waar kan ik nog meer kijken om te zien hoe het nou echt komt dat dit probleem er steeds is?
Als ik in de task manager kijk dan heb ik meestal bij die melding nog wel een of twee GB RAM vrij, dus ik vind dat Windows niet zo moet zeuren. Er lijkt ook niks op te vallen qua andere programma's die RAM aan het vullen zijn. Kan het zijn dat er toch iets mis is? Waar kan ik nog meer kijken om te zien hoe het nou echt komt dat dit probleem er steeds is?
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."