Macbook Pro 13 (MGX82) - Parallels probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:02
Sinds een week heb ik mezelf getrakteerd op een Macbook Pro 13"
Heb zelf altijd op Windows gewerkt en vanwege school moet ik binnenkort gaan programmeren voor IOS.
Omdat ik ook voor c# moet developpen ben ik helaas genoodzaakt om parallels te draaien meet daarop een geüpdatet versie van Windows 8.1.

Echter voelt Windows 8.1 vrij traag aan (heeft 2 cores en 4GB RAM).
Wanneer ik bijvoorbeeld in Visual Studion aan het debuggen ben en ik hover met mn muis over een variabele dan duurt het 5 seconden voordat ik daar de properties van te zien krijg.

Ook Google Chrome voelt traag aan.
Is dit "normaal" van parallels of is er iets anders aan de hand.

b.v.d. Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44

talin

ES-MA

hmm, is dat een nieuwe Macbook pro?

ik heb een late 2011 macbook pro en het eerste wat ik gedaan heb is 16Gb geheugen er in gezet.
ik heb hier op dit moment met parallels 1x een extra machine met Osx openstaan en 1x een Win 7.
dat gaat aardig, al staat de fan volgens mij nu wel 100% te draaien.
dus volgens mij moet je het zoeken in het geheugen en anders bootcamp gaan draaien.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:50
Je kan ook in de instellingen van Parrallels aangeven of je wilt dat osx sneller werkt of de virtuele machine.
Zelf merkte ik daar iets winst mee. Tevens zorg ik dat windows gewoon alle 4 de cores gebruikt van mijn Macbook en 6gb geheugen (macbook heeft 16gb)

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
talin schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:29:
hmm, is dat een nieuwe Macbook pro?

ik heb een late 2011 macbook pro en het eerste wat ik gedaan heb is 16Gb geheugen er in gezet.
ik heb hier op dit moment met parallels 1x een extra machine met Osx openstaan en 1x een Win 7.
dat gaat aardig, al staat de fan volgens mij nu wel 100% te draaien.
dus volgens mij moet je het zoeken in het geheugen en anders bootcamp gaan draaien.
Dit is het laatste model (MGX82) 2,6GHz, 8GB, 256GB.
Het geheugenverbruik in Windows is 3GB en komt daar ook niet boven.

Ook heb ik die instelling recent gevonden, ik heb hiervoor dus ook gekozen om de VM sneller te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:40
Marco1994 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:02:
[...]

Dit is het laatste model (MGX82) 2,6GHz, 8GB, 256GB.
Het geheugenverbruik in Windows is 3GB en komt daar ook niet boven.

Ook heb ik die instelling recent gevonden, ik heb hiervoor dus ook gekozen om de VM sneller te laten zijn.
Heb je ook al de Parallels Tools geïnstalleerd? Dat maakt ook nog een verschil in hoe smooth Windows draait.

Wellicht ietsjes offtopic maar je kan natuurlijk Windows 8 ook nog iets tweaken om het allemaal nog iets sneller te laten verlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Volkan1984 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:35:
[...]

Heb je ook al de Parallels Tools geïnstalleerd? Dat maakt ook nog een verschil in hoe smooth Windows draait.

Wellicht ietsjes offtopic maar je kan natuurlijk Windows 8 ook nog iets tweaken om het allemaal nog iets sneller te laten verlopen :)
De tools heb ik nog niet geinstalleerd ga dat strakjes even een kans geven. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56
Marco1994 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:04:
[...]

De tools heb ik nog niet geinstalleerd ga dat strakjes even een kans geven. Bedankt
Dat verklaart vrijwel alles :+
Overigens heeft Parallels ook een (handige) auto-installer, die meteen de tools voor je er op klappen ;-)
( bonus-tip )
Pagina: 1