Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies laptop voor spotify en navigatie met de boot

Pagina: 1
Acties:

• maud123
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-02 12:09
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop staat thuis aan een draad voornamelijk Spotify te draaien. In het weekend en op vakantie neem ik hem mee naar de boot. Dan wil ik een navigatieprogramma draaien. Dat is dus: een gps erin hangen met een usb ingang, een aantal kaarten opslaan en een beetje software. Linux of windows maakt niet veel uit. Chrome niet, want dan moet ik data inkopen, dat wil ik niet. Email,internet etc doe ik op de boot wel met de telefoon. Geheugen maakt dus ook niet zo uit. Die kaarten moeten erop passen en misschien wat extra muziek. Grafische kaart moet dus wel die zeekaarten aankunnen.

Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk. Maar max 300? maar als ik ssd schijf in de pricewatch gooi, zie hieronder wat ik wil, dan is de goedkoopste de HP Stream 14-z011nd en die kost 310 euro.
pricewatch: HP Stream 14-z011nd
Voor die twee dingen die ik wil doen vind ik dat nogal wat. Eigenlijk wil ik max 250 ofzo uitgeven, of nog minder.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
JA. Ik wil dus een goeie accu, liefst niet te zwaar, scherm tussen 11,6 en maximaal 14 inch denk ik. Accuduur is dus erg belangrijk, alhoewel hij op de boot gewoon aan de bootaccu hangt hoor. Maar daarvoor wil je dus geen stroomvreters. Liefst dus, denk ik, een ssd schijf, of één waar je die zelf in kan zetten, dat scheelt koeling, wat scheelt op mijn bootaccu. Scheelt Linux ook in accuduur, gebruikt dat minder? Ik heb nu ook een laptop op xubuntu draaien voor spotify, maar word wel een beetje gek van al die updates steeds. Dat komt ook omdat het me met die laptop (10 jaar oud denk ik) niet lukt die updates te installeren. Ik heb de meldigen maar uitgezet, dat werkt prettiger.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
nee. eigenlijk is tweedehands natuurlijk ook een optie, als ik mezelf zo hoor. Maar ik heb ooit eens 2e hands gekocht en dat viel me toch vies tegen. Bleek het toetsenbord te haperen. Geen garantie vind ik niet zo prettig.