Ik heb een lastige vraag waar ik na 2 uur stoeien niet uit kom. Het vraagstuk zelf lijkt heel simpel maar ik krijg het niet voor elkaar om dit in Excel goed te maken.
- Ik heb 100 mensen en deze moet ik over 25 tafels verdelen, in 3 rondes.
- Voorwaarde is dat niemand (niet in dezelfde, maar ook niet in een andere) ronde bij dezelfde personen aan tafel mag zitten.
- Er is tussen de 100 mensen geen onderlinge voorkeur.
- Het maakt niet uit als iemand steeds aan dezelfde tafel blijft zitten, dit is puur een middel, als er maar andere mensen bij komen zitten.
Ik heb al wat geprobeer met het neerzetten van de tafels in rijen, de rondes en zitplaatsen in kolommen etc en dan de mensen verdelen, maar ik kom er maar niet uit.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?
- Ik heb 100 mensen en deze moet ik over 25 tafels verdelen, in 3 rondes.
- Voorwaarde is dat niemand (niet in dezelfde, maar ook niet in een andere) ronde bij dezelfde personen aan tafel mag zitten.
- Er is tussen de 100 mensen geen onderlinge voorkeur.
- Het maakt niet uit als iemand steeds aan dezelfde tafel blijft zitten, dit is puur een middel, als er maar andere mensen bij komen zitten.
Ik heb al wat geprobeer met het neerzetten van de tafels in rijen, de rondes en zitplaatsen in kolommen etc en dan de mensen verdelen, maar ik kom er maar niet uit.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?