Ground issue

Pagina: 1
Acties:

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-01 17:32
Dag mensen,

Ik heb een Asro A40 + MixAmp op mijn PlayStation 4 aangesloten, deze probeerde ik te chainen aan mijn PC, zodat ik voice-chat/game sound hoor op PS4, en skype/muziek vanaf mijn PC.

Hoe heb ik de kabels?
- Optical in de MixAmp naar de PS4
- USB in de MixAmp naar de PS4
- 3.5mm jack in de MixAmp MP3 input naar de PC
- Headset kabel in de MixAmp

Zodra ik het zo doe, hoor ik prima geluid geen probleem. Alleen is er er een zeer irritante buzz/humm geluid. Het geluid is te coveren met luid muziek of dergelijke, maar zodra ik even niks doe moet ik dat geluid maar aan horen. Nu ben ik erachter dat het een grounding issue is, zodra ik mijn telefoon in de 3.5mm jack plug ZONDER mijn telefoon op te laden, werkt het prima en heb ik geen buzz. Zodra ik mijn telefoon oplaad, hoor ik het weer wel. Zelfde verhaal als met mijn laptop.
De USB kan ik niet in mijn PC doen, want dan verlies ik mijn microfoon op mijn PS4.
Mijn PC werkt prima op een ander paar Astro A40's op stereo, dus daar ligt het ook niet aan.
En de PS4 werkt ook prima zonder te chainen.

Is er een apparaat waardoor ik het buzzing geluid weg kan krijgen? Ik zat zelf te denken aan een Behringer MicroHD HD400. Alleen weet ik niet wat voor effect dit zal hebben.

Als iemand enige suggesties hebt voor mij, zijn die GRAAG en altijd welkom!

Bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door royced op 21-11-2014 09:31 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Je pc is waarschijnlijk geaard.
De lader van je telefoon niet, dus zijn lekstroom gaat over de usb kabel naar je telefoon en over de jack kabel in je versterker. Die vangt de brom op en de lekstroom vloeit verder weg over de jack kabel naar je pc zijn aarde

Als je met lader de pc lostrekt heb je ook geen brom meer als het goed is

Een groundloop isolator achter je telefoon wil al wel helpen. Of een degelijkere oplader. Of optische verbinding tussen je pc en versterker

• royced
Mikayu schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:07:
Je pc is waarschijnlijk geaard.
De lader van je telefoon niet, dus zijn lekstroom gaat over de usb kabel naar je telefoon en over de jack kabel in je versterker. Die vangt de brom op en de lekstroom vloeit verder weg over de jack kabel naar je pc zijn aarde

Als je met lader de pc lostrekt heb je ook geen brom meer als het goed is

Een groundloop isolator achter je telefoon wil al wel helpen. Of een degelijkere oplader. Of optische verbinding tussen je pc en versterker
Dag Mikayu,

Het probleem is juist andersom lijkt mij dan toch, met mijn telefoon werkt juist wel goed. En mijn PC niet. Maar de mogelijkheid om een optische kabel vanaf de MixAmp in de PC te doen gaat niet, want er zit maar 1 optische input in de MixAmp, en die moet juist in de PS4.

Ik heb zo juist gekeken naar een ground loop isolator, en dat lijkt mij wel een goed idee om uit te proberen.

• royced
Zo juist een ground loop isolator gebruikt, geen succes...... Iemand nog opties?!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Telefoon opladen via de usb van je pc zelf zou geen loop moeten veroorzaken

• royced
Nee nee, als ik mijn telefoon oplaad via een wall outlet gewoon, dan hoor ik het geluid weer.
En.. die ground loop isolator maakte het alleen maar erger.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Probleem zit hem dus in die wall outlet oplader

Heb het ook even getest met een simpele Samsung lader en dubbel afgeschermde jack/tulp kabel.. idd een lichte hum dat verdwijnt als je de stekker eruit trekt. Opladen via de htpc geen enkel probleem

• royced
Dat was puur een test, uiteindelijk wil ik alles draaien op 1 headset via een mixamp, dus PC en PS4 op 1 headset. Niet mijn telefoon, heb geen idee wat ik nog verder moet proberen. Al alles wat ik me maar kan bedenken geprobeerd.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Maar het werkt dus, totdat je er een lader aan hangt?

• royced
Ja, en aangezien ik mijn PC niet kan gebruiken zonder voeding kabel...

• Mikayu

Mikayu

.srt

Die is wel geaard? Dan kan het via de coax kabel komen voor tv signaal

• royced
PC is geaard ja, ik gebruik geen coax kabel in mijn tv voor signaal, heb alleen me PS4 erop aangesloten door middel van HDMI, en stroom voor de TV uiteraard.

• Mikayu

Mikayu

.srt

Het zou ook nog eens de ps4 of tv zelf kunnen zijn die stroom lekt via de amp.
Misschien dat de aarding verbeterd als je een hdmi kabeltje tussen je pc en tv hangt?
Pagina: 1