Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:14
Sinds enkele dagenheb ik een raar fenomeen als ik naar hotmail wil gaan. Ik krijg telkens het bericht "Je verbinding is niet prive. Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van dub127.mail.live.com te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcards."
Dit is enkel maar op men smartphone, op men laptop en tablet werkt hotmail nog wel. Is er iemand die weet wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:29
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
Alvast bedankt voor je snelle antwoord.
Men smartphone is een moto G en gebruik chrome. Ik had al hetzelfde opgezocht in google, maar dit is altijd voor windows. Het antwoord daar is dat het een tijdsprobleem is. Je moet dan het vinkje van de tijd automatisch uit en aan te vinken. Heb dit ook al geprobeerd op men smartphone maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:39
felder schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:02:
Heb dit ook al geprobeerd op men smartphone maar zonder resultaat.
Dat had je er dan wel even bij kunnen vertellen. Dit zegt ook veel over het algeheel falen van de glazenbol van mvdam, hij had dit anders gewoon kunnen weten namelijk.

Gebeurt je probleem met mobiele verbinding of op wifi of beide? sorry voor de vele vragen, het is mistig in mijn glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
cctl01 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:07:
[...]

Dat had je er dan wel even bij kunnen vertellen. Dit zegt ook veel over het algeheel falen van de glazenbol van mvdam, hij had dit anders gewoon kunnen weten namelijk.

Gebeurt je probleem met mobiele verbinding of op wifi of beide? sorry voor de vele vragen, het is mistig in mijn glazen bol.
Mijn excuses voor de vage openingspost.
Momenteel heb ik dit enkel nog maar via mobiele verbinding, maar nog niet geprobeerd via de wifi. Ik zal dit vanmiddag eens testen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:17
Deze melding kreeg ik gisteren ook voor het eerst op mijn Android tablet, als ik met Chrome naar hotmail ga zeg maar. Heb alleen er nog niet verder naar kunnen kijken waarom dat was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het zou me niets verbazen als het certificaat niet overeenkomt met de domeinnaam, maar heb niet gecontroleerd kan je makkelijk met een browser doen (als het een https-verbinding betreft, openssl op elke willekeurige poort). Je kan eventueel ook mail.live.com of s.outlook.com als server proberen.

Net even gekeken, ms linkt kennelijk zelf na de login door naar een subdomein waarbij het certificaat inderdaad niet klopt. Niet zoveel aan te doen, behalve de webclient niet gebruiken denk ik, tot ms het probleem heeft verholpen

[ Voor 29% gewijzigd door begintmeta op 21-11-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 12:38
Ik heb dit nu Ook een paar dagen. Heel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
Met wifi is dit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het ligt er ook gewoon aan dat MS de domein/servercertificaten kennelijk niet op orde heeft lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 21-11-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
Iemand een idee voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:51

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb ook wel eens last hiervan. Chrome op mijn Samsung doet ook wel eens paranoïde....
Het kan helpen door even al je tabbladen te sluiten en opnieuw naar hotmail te gaan.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
felder schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:05:
Iemand een idee voor een oplossing?
Ms een bericht sturen dat ze de certificaten/domeinnamen van de servers waarnaar ze redirecten op orde maken.Volgens mij is dat bij de imap/activesync servers wel op orde, dus die services gebruiken is misschien ook een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
begintmeta schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:38:
[...]

Ms een bericht sturen dat ze de certificaten/domeinnamen van de servers waarnaar ze redirecten op orde maken.Volgens mij is dat bij de imap/activesync servers wel op orde, dus die services gebruiken is misschien ook een oplossing.
Alvast bedankt.
Misschien een heel domme vraag, maar ik weet niet hoe ik die services moet gebruiken. Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
Pffffff word hier zot van. Echt niemand een oplossing.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
felder schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:55:
[...]

Alvast bedankt.
Misschien een heel domme vraag, maar ik weet niet hoe ik die services moet gebruiken. Hoe doe ik dit?
Je moet dan niet van de webclient gebruik maken, maar van een andere client, via bijvoorbeeld ActiveSync of IMAP, zie ook de microsoft-site.

Een andere workaround zou kunnen zijn om de waarschuwing in de browser voor die site uit te zetten, maar dat zou ik minder graag doen. Echt oplossen kan alleen Microsoft het.

Ik heb net even gekeken, nu klopt het certificaat bij mij wel, kan toeval zijn dat ik net naar een juist geconfigureerde server wordt doorgelinkt natuurlijk... misschien helpt het ook om de browsergeschiedenis eens volledig te resetten.

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 03-12-2014 17:20 ]

Pagina: 1