Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Macbook Pro Retina] Goedkope photoshop alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

• Aksharah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 17:09
Sinds kort ben ik in het bezit van een Macbook Pro met een retina schermpje.
Nu had ik er niet op gerekend dat bepaalde software ook retina moet ondersteunen zoals Photoshop.

Ik werk al jaren met de adobe suite dus vind het jammer om over te stappen op wat anders.
Nu gebruik ik Photoshop voor fotografie, soms wat web design maar voornamelijk resizen van photos voor me blog. Nu las ik dat photoshop pas retina ondersteunt in versie CS 13.0.03.

Deze versie heb ik natuurlijk niet en ook op piraten baai valt deze niet te vinden.
Zijn er eventueel mensen die hem wel hebben...of mij een alternatief kunnen aanraden?

albert,

If you want something in life, reach out and grap it.

• Aksharah
Ik snap niet wat je me hier mee wilt vertellen, dat wist ik al.

Verwijderd

Wat ik je daarmee probeerde te vertellen is dat PhotoShop CS6 genoeg is en die is toch al enige jaren uit, je noemt nergens de versie die jij zelf hebt.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
https://creative.adobe.com/plans $10 per maand (weet niet of in NL dit 10 eu per maand is).

De manier die hierboven beschreven staat, werkt ook mits je een legale versie hebt. Maar aangezien je hier al een referentie geeft aan de pirate bay, zal je updater vast niet werken.

Probeer de legale versie voor $10 per maand. Heb je altijd de laatste versie, geen gezeik met virussen die potentieel in de 'gekraakte' Mac app verpakt zitten (of andere ongein)?

Heb zelf Affinity Designer op m'n Mac en PixelMator.. Beide gekocht voor $30 p/s.

• Aksharah
Vragen om warez is natuurlijk niet toegestaan op GoT.

[ Voor 77% gewijzigd door Hoedje op 21-11-2014 15:14 ]

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Aksharah schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 03:23:
Ik heb een oudere versie die retina niet ondersteund, en niet legaal nee.
Dus ik dacht mss zijn er mensen die mij aan een betere versie kunnen helpen of eventueel alternatieven kunnen adviseren.
AH zo! Probeer deze torrent sites even:
... :+

Al eens gehoord van Gimp? Of Paint .net? Waarschijnlijk niet, want als je had Gegoogled was je deze wel tegengekomen. :/

Verwijderd

beta990 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 05:25:
Al eens gehoord van Gimp? Of Paint .net? Waarschijnlijk niet, want als je had Gegoogled was je deze wel tegengekomen. :/
Paint.net is Windows only.
GIMP is beschikbaar voor de Mac.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 13:39
Pixelmator voor je Photoshop zaken, Sketch voor je webdesign zaken. Beide goede en goedkope programma's :)

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gewoon een tientje per maand betalen en je hebt de nieuwste photoshop...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 19:11
Wat bedoel je precies met het ondersteunen van Retina?

Ik gebruik Photoshop al meer dan 15 jaar professioneel en de laatste tijd ook op een Macbook Pro met Retina. Los van de 2px=1px verhouding waar best omheen te werken is (en alleen belangrijk als je voor web ontwerpt), is er niets anders aan de software an sich. Begrijp je vraag dus niet zo goed :)

• Misha
Ik gok dat hij bedoelt dat de interface niet zo scherp is

• Willem
Als dat is wat hij bedoelt, is dat op basis waarvan? Want mijn interface met Photoshop CC is 100% prima. Geen idee hoe oude Photoshop versies eruit zien op een Retina scherm, misschien kun je daar een screenshot van sturen?

• Misha
De gehele interface is kartelig en onscherp. Hetzelfde als wanneer je een icoon bekijkt op je retina-scherm. Ik vind dat zelf niet zo'n erg probleem trouwens.

Ik heb zelf nog photoshop cs-superoud. Maar dat is goed genoeg voor het resizen van foto's :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iJKlEN7ERTgbYL5QqlP5LKsA/thumb.png

• Willem
Dit is toch geen Retina resolutie screenshot? ;)
Maar ik begrijp het punt. Nogmaals, met de laatste Photoshopversie geen last van.

• Misha
Nee, niet een Retina-resolutie screenshot. Ik heb hem 50% verkleind :P

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Acorn is misschien ook handig als alternatief om wat plaatjes te verkleinen, beetje met layers te werken enzo. Beetje vergelijkbaar met Paint.net voor Windows.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:24
Misha schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 06:25:
Pixelmator voor je Photoshop zaken, Sketch voor je webdesign zaken. Beide goede en goedkope programma's :)
Deze gebruik ik ook, goede tip!

• paul2005
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 15:09
Als het alleen om het resizen van foto's gaat kan dat ook prima met de preview functionliteit van OS X, zie bijvoorbeeld http://developpeers.com/b...mages-in-osx-the-easy-way

• Aksharah
Ik zou eens kijken, het resizen is een oude versie nog geen probleem maar echt retouchen van fotos is vervelend.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Photoshop CC 2014 hier, en met een Retina display ge-wel-dig scherp.

hi!

Pagina: 1