Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik ben zelf geen designer of zelfs ook maar enigszins bekend met het professioneel gebruiken van de verschillende software, maar door m'n baan moet ik af en toe wel eens wat .ai files aanpassen. Voornamelijk vertalingen of verschillende woorden.

Mijn .ai heeft verschillende artboards die allemaal ongeveer hetzelfde zijn, alleen een ander formaat. Ze hebben dus dezelfde tekst en image enzovoort.

Nu mijn vraag:
heeft AI de mogelijkheid om bijvoorbeeld op elk artboard een "dynamische" placeholder te plaatsen. Ik zou dan willen dat bij het exporten ik een lijstje kan ingeven met verschillende woorden. De export zou dan voor elke input alle formaten exporteren.

Voorbeeldje:
[PLACEHOLDER] moet naar de WC. -size: 200x200px
[PLACEHOLDER] moet naar de WC. -size: 500x500px

Exporteren met als input "Jan" en "Piet".

Mijn export zou er dan zo uitzien:
Jan moet naar de WC. size: 200x200px
Jan moet naar de WC. size: 500x500px
Piet moet naar de WC. size: 200x200px
Piet moet naar de WC. size: 500x500px

Ik geloof dat dit met inDesign kan, maar jammer genoeg krijg ik mijn sourcefiles altijd in .ai aangeleverd en ik heb dus geen mogelijkheid dit te veranderen.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:47
Exporteren naar wat? PDF? En om hoeveel Artboards en .ai bestanden gaat het?
De Find and Replace tool is overigens best wel heel erg krachtig, heb je daarmee gewerkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ow sorry, exporteren naar .jpg. Het gaat dan om 12 artboards die in 1 .ai bestand zitten.

Find and replace gebruik ik op het moment, maar zodra ik bijvoorbeeld 50 verschillende variaties heb, duurt dat toch ietwat lang :).

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Wellicht dat je hier iets aan hebt:

http://hypertransitory.co...trator-variable-data-xml/

Gok dat je het ergens in die richting zal moeten zoeken (XML)