Ik ben zelf geen designer of zelfs ook maar enigszins bekend met het professioneel gebruiken van de verschillende software, maar door m'n baan moet ik af en toe wel eens wat .ai files aanpassen. Voornamelijk vertalingen of verschillende woorden.
Mijn .ai heeft verschillende artboards die allemaal ongeveer hetzelfde zijn, alleen een ander formaat. Ze hebben dus dezelfde tekst en image enzovoort.
Nu mijn vraag:
heeft AI de mogelijkheid om bijvoorbeeld op elk artboard een "dynamische" placeholder te plaatsen. Ik zou dan willen dat bij het exporten ik een lijstje kan ingeven met verschillende woorden. De export zou dan voor elke input alle formaten exporteren.
Voorbeeldje:
[PLACEHOLDER] moet naar de WC. -size: 200x200px
[PLACEHOLDER] moet naar de WC. -size: 500x500px
Exporteren met als input "Jan" en "Piet".
Mijn export zou er dan zo uitzien:
Jan moet naar de WC. size: 200x200px
Jan moet naar de WC. size: 500x500px
Piet moet naar de WC. size: 200x200px
Piet moet naar de WC. size: 500x500px
Ik geloof dat dit met inDesign kan, maar jammer genoeg krijg ik mijn sourcefiles altijd in .ai aangeleverd en ik heb dus geen mogelijkheid dit te veranderen.
Mijn .ai heeft verschillende artboards die allemaal ongeveer hetzelfde zijn, alleen een ander formaat. Ze hebben dus dezelfde tekst en image enzovoort.
Nu mijn vraag:
heeft AI de mogelijkheid om bijvoorbeeld op elk artboard een "dynamische" placeholder te plaatsen. Ik zou dan willen dat bij het exporten ik een lijstje kan ingeven met verschillende woorden. De export zou dan voor elke input alle formaten exporteren.
Voorbeeldje:
[PLACEHOLDER] moet naar de WC. -size: 200x200px
[PLACEHOLDER] moet naar de WC. -size: 500x500px
Exporteren met als input "Jan" en "Piet".
Mijn export zou er dan zo uitzien:
Jan moet naar de WC. size: 200x200px
Jan moet naar de WC. size: 500x500px
Piet moet naar de WC. size: 200x200px
Piet moet naar de WC. size: 500x500px
Ik geloof dat dit met inDesign kan, maar jammer genoeg krijg ik mijn sourcefiles altijd in .ai aangeleverd en ik heb dus geen mogelijkheid dit te veranderen.
Do what you love, do it often