Nieuwe Computer 900-950 euro

Pagina: 1
Acties:

• R_ik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-12-2025
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Het nieuwe systeem wordt vooral gemaakt om te gamen, maar verder ook gewoon normaal gebruik zoals word, internet en email.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

De prijs is maximaal 900-950 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Nee, het systeem wordt helemaal vanaf niks gebouwd.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Alles wat een nieuw systeem nodig heeft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Nee, geen merkvoorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het geluidsniveau is wel belangrijk.
Ook is een eis dat de Bitfenix Prodigy M kast gebruikt moet worden, dit omdat geen andere kast goed past waar hij moet staan.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee, er wordt niet overgeklokt.

Dit lijstje heb ik zelf al samengesteld
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 166,-€ 166,-
1ASRock B85M Pro4€ 57,-€ 57,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 347,95€ 347,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,50€ 47,50
1BitFenix Prodigy M Zwart€ 61,-€ 61,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,50€ 66,50
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,-€ 12,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
1Samsung 840 EVO 120GB€ 68,63€ 68,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 886,48

[ Voor 6% gewijzigd door R_ik op 21-11-2014 18:22 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:08

Thomg

Aww yiss

Zou toch die extra geld uitrekken voor een 250GB SSD.
pricewatch: Crucial MX100 256GB

Verder ziet die er piekfijn uit!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-03 07:17

Tribits

Onkruid vergaat niet

Waarom Windows 7? Als het vooral om het start menu gaat kan je beter Windows 8.1 nemen en daar dan een start menu applicatie op installeren. Dan heb je wel de voordelen van Windows 8 zonder al te veel last te hebben van de nieuwe user interface. Qua update naar Windows 10 denk ik bovendien dat de kans groter is dat die vanaf Windows 8.1 gratis zal zijn.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Als alternatief kan je ook windows nu niet aanschaffen en windows 10 technical preview installeren en pas windows kopen als windows 10 echt uit is.
Just my 2 cents.

• R_ik
Thomg schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:06:
Zou toch die extra geld uitrekken voor een 250GB SSD.
pricewatch: Crucial MX100 256GB

Verder ziet die er piekfijn uit!
Een 120 GB SSD vind ik genoeg.

Blijkbaar heb ik zelf nog een kopie van windows 7, die er dus uitgehaald, en een optische drive erbij gedaan, zijn er verder nog op of aanmerkingen op de samenstelling?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nope, veel plezier ermee.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:45
Ik zou ook een 256gb ssd nemen, die 120 zit zo vol. Verder ziet alles er prima uit.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

WWAS schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:13:
Ik zou ook een 256gb ssd nemen, die 120 zit zo vol. Verder ziet alles er prima uit.
Daarbij is de prijs per GB voor een 256 GB SSD op dit moment een stuk lager dan die van een 120 GB uitvoering. 57 cent voor de 120GB Samsung tegen 37 cent voor een Crucial 256GB. Daardoor komt het prijsverschil effectief gezien maar op zo'n 25 euro uit. Verschil in snelheid ga je hoogstwaarschijnlijk niet merken.

Op zich kom je op dit moment nog wel uit met een 120 GB model maar een 256 GB is toch wat meer toekomstbestendig en bespaart je op termijn waarschijnlijk het werk van regelmatige disk cleanups.

Verwijderd

Op je 120 gb ssd kan makkelijk windows zitten alleen niet andere bestanden zoals games.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:53:
Op je 120 gb ssd kan makkelijk windows zitten alleen niet andere bestanden zoals games.
Zelfs zonder games of applicaties heb je het effect dat Windows door de jaren heen nu eenmaal blijft groeien. Aan de ene kant door patches en service packs aan de andere kant door data en caches. Op zich kan je dat best onder controle houden door zo af en toe eens opruiming te houden maar zeker als je daar wat minder in bedreven bent (of je tijd nog al kostbaar is zoals in professionele omgevingen) wil je dat liever vermijden.

Maar goed, het begint een beetje off-topic te raken. TS heeft al aangegeven dat 120 GB volstaat dus daar zullen we het dan verder maar bij laten.

• R_ik
Hoi, nog een vraagje, de voeding die ik in het lijstje heb staan hebben ze niet waar ik alles wil halen. Is deze voeding ook goed? pricewatch: be quiet! Pure Power L8 530W CM

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 23:49
Deze voeding voldoet prima voor het systeem en krijgt ook positieve reviews, wat mij betreft gewoon kopen; ieder alternatief zal toch vrijwel hetzelfde voor hetzelfde geld bieden.
Pagina: 1