Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf advies Wifirouter (voor duaal wifi constructie)

Pagina: 1
Acties:

• mark050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-06-2016
Beste forumleden,

Vandaag is bij mijn ouders de Asus WL-520Gu overleden.
Apparaat had zijn arbeidsjaren ook al wel gedraaid, dus tijd voor vervanging nu.
Wifi router was voorzien van DD-WRT firmware omdat de internetverbinding die er is gedeeld wordt over twee huishoudens:
  • Huishouden 1: Mijn ouders
  • Huishouden 2: Verhuurwoning aangrenzend aan woonhuis ouders
Beide woningen maakten gebruik van zelfde internetverbinding alleen op beiden een eigen los van elkaar staand wifi netwerk uitgestraald door één wif irouter. Werkte prima en naar behoefte.

Graag zou ik nu weer willen werken met een soortgelijke constructie.
Zelf heb ik nog een Sitecom WL-176 v1 in de kast liggen, helaas staat deze niet op de lijst van compatible zijnde wifi routers bij DD-WRT of Tomato.

Vraag 1: Zijn er nog meer "firmware" leveranciers zoals DD-WRT waar ik zou kunnen kijken?
Vraag 2: Wat zouden jullie doen, wederom werken met een DD-WRT achtige constructie of 2 losse routers ophangen?

Prioriteiten:
Beide wifi netwerken moeten los van elkaar kunnen opereren. Vanaf wifi netwerk 1 mag er geen toegang mogelijk zijn naar wifi netwerk 2 en visa versa.

In afwachting van jullie reactie,

Groet Mark

[ Voor 7% gewijzigd door mark050 op 20-11-2014 23:39 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Één router, twee wifi accespoints.

Edgerouter Lite, twee Unifi AP's maar misschien kan ééntje het ook al aan.

Abort, Retry, Quake ???

• mark050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-06-2016
Sorry voor de onduidelijkheid:
Er is op dit moment nog een werkend modem vanuit waar het internet straks zal komen, met meerdere ethernetpoorten.
Prioriteit 1 is trouwens dat de huurwoning onder geen enkel beding toegang heeft tot het netwerk van mijn ouders en andersom.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Dan laat je de Edgerouter Lite vervallen.

Maar als je die wel koopt ben je straks niet meer afhankelijk van welke provider je hebt (en wat je van de provider aan apparatuur krijgt) en heb je een eigen en goede setup.

[ Voor 12% gewijzigd door aZuL2001 op 20-11-2014 23:51 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Die UniFi Access points kunnen doen wat je wilt, hang er 1 bij jou op, 1 in het andere huis (ff gaatje in de muur boren?)
Zet het andere netwerk als guest-network neer (tenzij je graag met VLANs wil spelen, maar dan heb je daar een compatible router voor nodig) en dan zou het moeten werken.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-11 21:15
Volgens mij kun je nu met de meest gangbare routers dit voor elkaar krijgen door middel van een guest network. Het is dan een beetje de vraag hoeveel je er aan uit wil geven.
Pagina: 1