MBP vs Imac rendersnelheid

Pagina: 1
Acties:

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Voor mijn werk gebruik ik een Imac 3,2 ghz i5 met 2 GB videokaart die ik vorig jaar gekocht heb.

De zwaarte taak waarvoor die gebruikt wordt is het renderen in artlantis render en maxwell. Volgens mij gebeurt dat op de CPU. Een beetje render in maxwell kost snel 30 tot 40 uur.

Verder het standaard pakket van Adobe (photoshop, illustrator, indesign), fotobewerking (Capture One) en tekenprogramma's als Vectorworks en Archicad.

Nou is er vorige week bij mijn kantoor 2x ingebroken. Omdat ik na de eerste keer (poging tot) de imac verstopt had voor het weekend is er alleen ouder spul gestolen en stond de imac er gelukkig nog.

Nu heb ik het idee om de imac te vervangen voor een macbook pro. Op kantoor staan nog een paar cinema schermen dus dat zou prima moeten werken. Zo kan ik meteen thuis werken af en toe.

Ik kan echter maar geen goed beeld krijgen over welke macbook pro ik moet hebben om een gelijkwaardig of sneller systeem te hebben.

Ik had de 15 inch met 2,8 i7 en extra videokaart in gedachten. Maar hoe verhoud die zich tot de eerder genoemde imac?
Lever ik in qua prestaties? Of ga ik er op vooruit?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door RobertJRB op 20-11-2014 22:09 ]

Leica MM + Sony A9

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Hier kun je de geekbech resultaten vergelijken: http://browser.primatelabs.com/mac-benchmarks

Zo te zien ga je er op CPU eerder op vooruit dan achteruit ;)

Je levert wel wat in op gpu gebied waarschijnlijk. Je iMac had vast geen 750m ofwel? Hoe dan ook is de 15 inch rmbp een fantastische machine om op te werken, en CPU kracht is toch het belangrijkste voor renderen? Ik denk dat het een goede vervanger zal zijn voor je imac

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:55

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Als je een i5 3,2 Ghz hebt (quad core) en daar een i7 2,8 Ghz (quad core + HT) tegenover zet zou je voor renderen wel performancewinst moeten zien gezien de i7 in principe 8 cores kan aanspreken ondanks de lagere clocksnelheid. Dit gaat dan wel om de 15" en niet de 13" omdat er daar een dual core in zit itt de quad core van de 15".

Als je naar Geekbench kijkt (voor CPU) dan zie je de volgende performance
i7 64-bit multi core: 14653
i5 64-bit multi core: 11259

i7 64-bit single core: 3859
i5 64-bit single core: 3565

i7 32-bit multi core: 12941
i5 32-bit multi core: 10174

i7 32-bit single core: 3468
i5 32-bit single core: 3251

Als je dus de CPU gaat vergelijken is de 2,8 Ghz rMBP Late 2014 dus op alle fronten een verbetering tussen ruwweg de 10 en 30%.

Zie hier voor de vergelijkingssite

De videokaart van de iMac is weer sneller dan de GT750M die in de rMBP zit maar ik vermoed dat je daar weinig van zal merken als je niet gamed.

Of je 8 of 16GB RAM had in je iMac maak je niet duidelijk (of misschien zelfs 32) maar in de rMBP kan (en zit standaard) 16GB (maximaal).

[ Voor 4% gewijzigd door ankhie op 20-11-2014 22:37 . Reden: RAM nog toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mataklap
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2021
Zoals hierboven vermeld: Maxwell gebruikt geen GPU voor renderen, t zal alleen wat helpen met modelleren maar veel verschil zal het niet zijn er van uit gaande je vorige systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Top, dank jullie!

Leica MM + Sony A9