Toon posts:

oude game console aansluiten op nieuwe beamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb een hele oude game console van zolder afgehaald en ik wil proberen deze op een beamer aan te sluiten. nu heeft deze console een hele rare uitgang en vraag ik me af hoe ik deze kan aansluiten aan de beamer?
de aansluiting is zoals onderstaande foto
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/302c6xv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/24fel1c.jpg

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16

D4NG3R

kiwi

:)

Een hele rare uitgang? Dat ding gebruikt de ouderwetse COAX (Analoge TV) aansluiting om het signaal door te sturen, de SNES die we hier thuis hadden deed het zelfde, moest je een 'zender' toevoegen met de juiste frequentie om te kunnen gamen. oOo

Welke beamer en welke spelcomputer gaat het hier precies om?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Die moet dus op een analoge TV tuner aangesloten worden ;) Ik denk niet dat je beamer dat heeft.

Verwijderd

Topicstarter
maar is er toch een mogelijkheid om het naar vga ofzo om te zetten?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:41:
maar is er toch een mogelijkheid om het naar vga ofzo om te zetten?
Als je mijn vraag nou eens beantwoord en dan ook direct het volgende beantwoord:

Wat hangt er verder aan de beamer?

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Wat je kunt proberen is op zoek gaan naar een videorecorder met tuner en scart out (in de berging, bij een vriend, Marktplaats en/of de kringloop) en een kabel bestellen van scart naar VGA en hopen dat jouw beamer 480/576i via VGA kan accepteren.

Er zijn analoge tuners met VGA out, maar die zijn veelal vintage en duur. Als je dat wil proberen op de kop te tikken dan denk ik dat je het beste op eBay kan zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet nog niet welke beamer ik krijg dus kan ik nog niet zeggen

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Als je een beamer hebt met Scart of RCA in, dan raad ik sterk aan om een videorecorder te zoeken met een tuner.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:50:
ja ik weet nog niet welke beamer ik krijg dus kan ik nog niet zeggen
Dit zijn dus dingen die je vermeld in de TS.. :/

Ben je van plan om er een computer of een DVD speler ofzo aan te hangen? De meeste DVD spelers hebben analoge aansluitingen, wat inhoud dat je er een analoog signaal aan kan hangen wat vervolgens via SCART of Component (Rood/Geel/Wit) kan worden weergeven. Voor een computer kan je een goedkope TV (tuner) kaart kopen.

Pagina: 1