Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GMAIL alternatief e-mail adres mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 22:27
Ik gebruik GMail als mijn standaard e-mail client. Ik heb verschillende domainnamen, waar ik een e-mail forward heb ingesteld. Dus mijnnaam@mijndomein.com wordt automatisch gestuurd naar mijnnaam@gmail.com.

Als ik een mail wil versturen, dan zou ik graag mijn adres willen gebruiken waar ze oorspronkelijk een mail naar hebben gestuurd. Dus naar mijnnaam@mijndomein.com. Mijn gmail adres wil ik graag prive houden.

Mijn vraag: is dit in te stellen?

Dan het liefst ook op de iPad.

"Google help" beschrijft dat het kan, maar als ik alle stappen volg, dan klopt het niet meer. Het lijkt erop dat hun hulp pagina's niet meer actueel zijn.

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
dat kan geloof ik alleen als je een zakelijke account pakt, dus ook tegen betaling.

vanuit t werk hadden wij dat tenminste.

[ Voor 20% gewijzigd door underworld202 op 20-11-2014 20:06 ]

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:55

Thapous

Nee toch niet.

Google Apps for Business is wat je zoekt ;)!

//Thapous

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 22:27
Bedankt voor de suggesties. Zal even nadenken wat te doen. Het is een vrij dure oplossing voor enkel een e-mail adres wat ik gemiddeld 1 x per maand gebruik. Gebruik het ook niet zakelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door honey op 21-11-2014 07:45 ]

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:38
Ik doe dit ook met de gratis gmail, maar in plaats van doorzenden van @mijndomein.nl haal ik het in gmail op via POP... wel wat trager maar ik kan gewoon instellen met welk adres ik terug stuur.

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 23:04
Of het via doorsturen werkt weet ik niet.
Ik heb het zo ingesteld dat mijn domeinnaam aan mijn (persoonlijke) gmail hangt en de dns mail records voor het domein naar gmail verwijzen. Dan kun je ook versturen als mail van dat domein.

• Sylvesterb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07 15:17
Als er gewoon een mailserver achter hangt kun je het eventueel ook op de volgende manier doen. Je kan als het goed is ook kiezen met welk account je kan sturen.

Ga naar instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2191289/instellingen.png

Pas onderstaande instellingen aan:(klikken om te vergroten)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2191289/e-mail%20-%20klein.png

PSN & R* Social: Sylvesterb001

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:18

Wish

ingwell

Sylvesterb schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:13:
Als er gewoon een mailserver achter hangt kun je het eventueel ook op de volgende manier doen. Je kan als het goed is ook kiezen met welk account je kan sturen.

Ga naar instellingen:
[afbeelding]

Pas onderstaande instellingen aan:(klikken om te vergroten)
[afbeelding]
Dit klopt en werkt ook voor mij. Ik stuur al mijn mail (van een .nl domein) meteen door naar Gmail. Vanuit daar kan ik dan de reply zenden waarbij ik kan kiezen of ik vanuit Gmail stuur of vanuit het .nl domein.

In jouw geval zou ik het vinkje meteen goed zetten hier:
When replying to a message:
Reply from the same address to which the message was sent
Dan hoef je daar verder ook niet meer over na te denken :)

No drama

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:56

OgWok

U.N.C.L.E.

Zoals al gezegd. E-mail laten ophalen met POP door Gmail ipv. laten forwarden. Gebruik het zelf en werkt prima.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1